Legacy tid
185

Caravelair sender Alba på markedet

Caravelair Alba 390, 2019-model, campingvogn
Campingvogn
Alba er en let og billig serie fra Caravelair. Håbet er, at den kan snuppe nogle af de kunder, der ellers ville købe en brugt campingvogn.

Tekst og foto: Torben Brandt  

Caravelair kom i 2019-sæsonen kom i fire forskellige modeller. 

Navnet er Alba, som har de klassiske Caravelair-dyder – lav vægt, god lasteevne og overkommelig pris. Vognene er ikke mindst tænkt som et alternativ til campister, der overvejer at købe en brugt campingvogn, men her kan få en ny til priser fra 103.100 kr. for den mindste Alba 340. Den har en egenvægt på 630 kg og en totalvægt på 1.000 kg, hvilket efterlader en lasteevne på 370 kg. Alba 340 er dog uden badeværelse, hvilket formentlig vil begrænse dens popularitet på det danske marked. 

To køjevogne
Anderledes interessant er Alba 390, der er 210 cm bred, har en egenvægt på 730 kg og en totalvægt på 1.000 kg. Dermed kan næsten alle biler, som kan udstyres med en krog, trække den, og med et prisskilt på 108.700 kr. vil mange have en chance for at få fingre i den. 
Alba 390 har tværstillet fransk dobbeltseng i front, køkken centralt og sidedinette samt badeværelse bagest. 

Alba fås også som køjevogn i en 426- og 496-version, der koster henholdsvis 124.200 kr. og 133.300 kr. Alba 426 har tværstillet fransk dobbeltseng forrest samt badeværelse og sidedinette i venstre side. Køkkenet er placeret i højre side, mens de to køjer er anbragt helt bagest. Vognen har en egenvægt på 890 kg og en totalvægt på 1.300 kg, hvilket efterlader en lasteevne på 410 kg. 

Alba 496 har tværstillet dobbeltseng i front, køjer bagest til venstre og køkken samt dinette centralt i henholdsvis højre og venstre side. Badeværelset er placeret bagest i højre hjørne. Egenvægten er 1.000 kg og totalvægten 1.300 kg. Såvel 426 som 496 har en bredde på 230 cm. 

Caravelair Alba 426 Family, 2019-model, campingvogn, køjesenge

 

Syv års tæthedsgaranti
Alba er helt bevidst mindre veludstyret end de øvrige Caravelair-serier – eksempelvis er varmeovn og stabilisator tilvalgsmuligheder. Alligevel har vognene fine detaljer som haglsikret polyester på tag, front og bagende, ligesom de har LED-lys, 12 cm tykke madrasser og er forberedt til aircondition. Vognene har IRP-teknologi, der både benytter træ og komposit i konstruktionen, hvilket giver styrke og samtidig en meget vridningsstabil vogn. 
Ligesom på de øvrige Caravelair-serier ydes der også syv års tæthedsgaranti på Alba, mod at man overholder et årligt tæthedstjek efter Caravelairs anvisninger. 

Den danske agent, Peter Outzen fra Camping Agenten, glæder sig over udsigten til en helt ny serie fra det franske mærke. 

– Jeg synes, det er rigtig spændende, at der kommer noget nyt, som ikke mindst sigter på det unge publikum. Alba er rigtig en god indtrækker, vurderer Peter Outzen. 

God sammenhæng
Han glæder sig over et Caravelair-program, der hænger godt sammen, og hvor han i forhold til salget især venter sig meget af Antarès Style og Artica.

– Antarès Style og Artica kommer salgsmæssigt til at trække det store læs af Caravelair-vogne i Danmark, forudser Peter Outzen.  

Antarès Style-vognene kommer i 12 forskellige modeller, hvor 335 er den mindste og 486 den største. Priserne begynder ved 125.700 kr. for Antarès Style 335, mens de dyreste Style-vogne, 470 og 476, koster 161.300 kr. Totalvægtene ligger fra 1.000 kg op til 1.500 kg. 

I Artica-serien er der seks modeller at vælge imellem – 420, 450, 465, 470, 496 og 516. Her ligger priserne fra 163.700 for Artica 420 til 181.500 for køjevognen Artica 516. 
De fire mindste Artica-modeller har alle en totalvægt på 1.500 kg, mens de to store køjevogne, 496 og 516, begge har en totalvægt på 1.700 kg.

Caravelair Artica 450, 2019-model, campingvogn, enkeltsenge

 

Fritstående seng
I den luksuriøse ende har Caravelair fire modeller i sin Allegra-serie – 450, 470, 475 og 536, mens den mest veludstyrede serie, Allegra Home, kommer i såvel en 560- som en 562-udgave. Førstnævnte har fritstående dobbeltseng bagest, mens 562 har enkeltsenge i bagenden. Begge har separat brusekabine og toilet i forbindelse med soveværelset, køkken i venstre side og stor rundsiddegruppe i front. 

Du kan læse mere om de nye Caravelair-vogne i Camping-fritid, der udkommer i begyndelsen af august. 

Caravelair 2019-modeller, campingvogne
Open

Fritstående fristelser

Fritstående senge i campingvognen, Eriba Nova 690 GL
Campingvogn
Pladsen i vognene er begrænset. Set i det lys er fritstående senge ikke en oplagt måde at udnytte de sparsomme kvadratmeter på. Alligevel vinder de frem, fordi det både er komfortabelt og hyggeligt at sove i en ”rigtig” dobbeltseng.

Tekst: Torben Brandt

Det er ikke mange år siden, vogne med fritstående dobbeltsenge var en sjældenhed på caravanmesserne i ind- og udland. Men det har gradvist ændret sig. For selvom enkeltsenge og franske senge fortsat er de mest populære, har stort set alle de store mærker nu også modeller med fritstående senge med, når det er messetid. 

Den gode nattesøvn
Ulempen ved de fritstående senge er, at de ”stjæler” en forholdsvis stor del af vognens begrænsede kvadratmeter, for dels er disse senge som regel bredere end f.eks. de franske senge, dels fråses der noget med gulvarealet. Når de fritstående senge alligevel tilvælges af nogle campister, skyldes det, at sengene er brede og komfortable, man skal ikke kante sig ind over hinanden, når man skal ind og ud af sengene, og endelig er det for mange mennesker ganske enkelt hyggeligt at ligge sammen. 

Mærke: LMC 
Model: Exquisit 595 VIP
Sengemål: 151 cm i bredden, 190 cm i længden
Madrassens tykkelse: 14 cm

Sengen har kraftig lamelbund med stødabsorberende plastik i enderne og er placeret i vognens front, hvor den er omgivet af fire overskabe, to hjørneskabe og et natbord på hver side. Der er således masser af plads til bagage, ligesom det er rart med lidt aflæggeplads på natbordet. 
Sengelamperne i hver side af sengen kan flyttes, så man får lyset dér, hvor det behøves. Kraftige gasfjedre holder let madras og sengebund oppe, så man let kan lægge bagage ind. Der er ikke nogen ramme omkring madrassen. 
En foldevæg i træ gør det muligt at skærme soveafdelingen af, men det er næsten synd, for så kan man ikke se den store luksussiddegruppe i skind, der er placeret i bagenden. Vognen har desuden et lækkert badeværelse med separat bruser og et stort køkken, hvor en ekstra klap for enden af bordet gør det muligt at øge bordlængden. Vognens egenvægt siger 1.576 kg, den har en totalvægt på 1.800 kg, men hvis man ønsker det, kan man få vognen med en totalvægt på 2.000 kg, så man ikke behøver spare på bagagen.

Fritstående senge i campingvognen, LMC Exquisit VIP 595

 

Mærke: Dethleffs
Model: Exclusiv 760 DR
Sengemål: 152 cm i bredden, 203 cm i længden
Madrassens tykkelse: 15 cm

Dobbeltsengen står forrest og har en tyk madras, der signalerer både komfort og kvalitet. Under madrassen ligger en lamelbund med stødabsorberende plastik i enderne. I hver side af sengen er et garderobeskab plus tre skabe over sengen. 
Den meget store siddegruppe i lyst skind er placeret bagest. Også her er der dømt luksus for alle pengene med masser af plads og nakkestøtter i hvert hjørne. Otte overskabe rundt om siddegruppen levner masser af bagageplads. 
Køkkenet er placeret i venstre side og har et komfur med fire blus. Placeringen har den åbenlyse fordel, at overskudsvarme fra køleskabet og røg og damp fra madlavningen kan slippe ud i det fri og ikke i forteltet. Også den separate brusekabine og det store badeværelse er placeret i vognens venstre side, så toiletkassetten kan tages ud i det fri og ikke i forteltet. Vognen har en køreklar vægt på 1.960 kg og en tilladt totalvægt på 2.200 kg, hvilket efterlader en lasteevne på 240 kg. Det er ikke prangende i en dobbeltakslet campingvogn, men for de fleste vil det være ligegyldigt, fordi Exclusiv 760 DR er en typisk fastliggervogn.  

Fritstående senge i campingvognen, Dethleffs Exclusiv 760 DR

 

Mærke: Hobby
Model: Premium 650 UFf
Sengemål: 158 cm i bredden, 198 cm i længden
Madrassens tykkelse: 13 cm

Også tyske Hobby tilbyder sine kunder en vogn med fritstående dobbeltseng, hvor sengen er placeret i vognens front. Madrassen ligger på en god lamelbund, og samtidig er der en solid ramme omkring madrassen, så den ikke forskubber sig, når man bevæger sig i sengen. 
På hver side af sengen står et natbord med et lille skab under bordet. Skulle der være brug for mere aflægge- og skabsplads, har vognen tre overskabe over sengens hovedgærde. Nærmest i fodenden af sengen står en separat brusekabine i vognens venstre side, mens toilettet er på den modsatte side – også tæt på sengen. 
Køkkenet er usædvanlig stort og placeret i venstre side af vognen, så varme fra køleskab plus damp og røg fra madlavning lukkes ud i det fri. Bagest er en stor siddegruppe i lyst skind og nakkestøtte i hvert hjørne.
Vognen har dobbeltaksel, en køreklar vægt på 1.692 kg og med en totalvægt på 2.000 kg er der 308 kg i lasteevne. Har man brug for mere, kan vognen fås med en totalvægt på 2.200 kg. 

Fritstående senge i campingvognen, Hobby Premium 650 UFf

 

Mærke: Eriba
Model: Nova 590 GL
Sengemål: 144 cm i bredden, 200 cm i længden
Madrassens tykkelse: 13 cm

I denne vogn står den fritstående dobbeltseng anderledes end ”normalt”, for her er den tværvendt i vognens bagende. Der er lamelbund under madrassen, men ingen sengeramme, så madrassen ligger ikke i spænd. Over hovedgærdet er to rummelige overskabe. Derudover er der et klædeskab og et natbord på venstre side af sengen, hvorimod der ikke er noget på højre side, fordi den vender ind mod badeværelsesvæggen. En god detalje er, at der ved hovedgærdets væg er placeret en pude som støtte til nakken, hvis man vil sidde op i sengen for at læse. 
Badeværelset med separat brus og toilet er placeret helt bagest i campingvognen. For at komme derud skal man passere sengens fodende, hvor der kun er 24 cm mellem madras og campingvognens væg, hvilket ikke er prangende. Centralt i vognen er et stort køkken, mens der helt forrest er en meget stor rundsiddegruppe med to nakkestøtter. Køreklar vægt ligger på ca. 1.500 kg, mens totalvægten – alt afhængig af akselvalg – ligger på mellem 1.700 og 2.000 kg.

Fritstående senge i campingvognen, Eriba Nova 690 GL

 

Mærke: Tabbert
Model: Vivaldi 685 DF Finest Edition
Sengemål: 150 cm i bredden, 192 cm i længden
Madrassens tykkelse: 15 cm

Sengen er placeret forrest, hvor madrassen ligger i en solid ramme, så den ikke forskubber sig, når man bevæger sig. Under madrassen er der kraftige lameller med ergonomiske zoner til at sikre en god liggekomfort. Over sengen er der tre skabe, mens der på hver side står et garderobeskab. Der er ikke noget natbord, men sengen er konstrueret med aflæggeplads ved hovedgærdet. Badeværelset er placeret i vognens højre side og har separat brusekabine. Køkkenet er anbragt modsat og har et meget stort bord samt tre gasblus, der er godt beskyttet under en solid komfurrist. Bagest er den store rundsiddegruppe med i alt syv overskabe, hvilket efterlader masser af opmagasineringsplads. Vivaldi 685 DF Finest Edition har dobbeltaksel og en køreklar vægt på 1.800 kg. Totalvægten siger 2.000, hvilket efterlader en lasteevne på 200 kg, hvilket i min optik er for lidt i en vogn af denne størrelse. I øvrigt har vognen kvalitetsdæk af mærket Hankook, så heller ikke her er der sparet på noget. 

Fritstående senge i campingvognen, Tabbert Vivaldi 685 DF

 

Mærke: Caravelair
Model: Allegra 470
Sengemål: 150 cm i bredden, 200 cm i længden
Madrassens tykkelse: 15 cm

Sengen er placeret i vognens front. Madrassen ligger på en lamelbund, hvor der flere steder er påsat velkrobånd for at holde madrassen på plads, når man bevæger sig. Rundt om sengen er der fire overskabe, to hjørneskabe og to natborde, så aflæggeplads skorter det bestemt ikke på. Der er læselampe i hver side af sengen. Der kan lukkes af til resten af campingvognen med en plisseret foldevæg. 
Køkkenet er placeret i højre side af vognen og har tre gasblus samt fin plads på køkkenbordet. Toilet og bruser er der fundet plads til centralt i vognens venstre side – over for køkkenet.
Siddegruppen bagest har masser af plads at slænge sig i, og et par nakkestøtter bidrager til komforten. Der er god plads til opbevaring i de fem overskabe, der omkranser sofaen. Køreklar vægt er på 1.184 kg, og med en totalvægt på 1.500 kg er der på den gode side af 300 kg i lasteevne, hvilket er mere end godkendt i en vogn af denne størrelse. 

Fritstående senge i campingvognen, Caravelair Allegra 470

 

Open

Test: Caravelair Allegra Home 560 - Tag dit hjem med på ferie

Caravelair Allegra Home 560, campingvogne, 2018, test, campingvognstest
Campingvogn
Caravelair kalder en hel ny campingvognsmodel for ”Home” (hjem) – man skal nemlig føle sig hjemme, selvom man ikke er det. DCU har testet Caravelair Allegra Home 560.
Locked

Tekst: Anne-Vibeke Isaksen

Et stort hjem på hjul
Langt de fleste danske familier bor på en måde, hvor de har både et køkken, en stue, et soveværelse osv., og en af udfordringerne ved camping er netop, hvordan man får et helt hjem presset ned i en campingvogn. I denne fem-meter vogn, der er indrettet til to personer, er der i den grad god plads, og det er der mange, der sætter pris på. Allerede på det punkt vil man ikke føle, at man mangler noget. Caravelair Allegra Home 560 har både et stort soveværelse, hvor du kan gå på tre sider af dobbeltsengen, der er badeværelse, køkken og stue, hvor der også kan reddes op, hvis børnebørn kommer på besøg. Det, at der er god plads indenfor, gør modellen ideel til camping flere sæsoner, for man er som regel mere inde i sin campingvogn, end man er om sommeren. Udstyrsniveauet i campingvognen støtter også op omkring dette.

Caravelair Allegra Home 560, campingvogne, 2018, test, campingvognstest, siddegruppe

 

God ferie – sov godt
Det er ikke kun i hverdagen, at det er vigtigt at sove godt, det er det bestemt også på ferie. Derfor lægger Caravelair mange ressourcer i madrasser af høj kvalitet, og dobbeltsengen, der måler 150 x 200 cm har også hovedgærde, der kan hæves. Selvom sengen i stuen består af et bord, der slås ned, og hynderne bruges som madrasser, er komforten overraskende god. Skal den være endnu bedre kan der suppleres med en rullemadras. Alle vinduer kan åbnes, og det samme gælder taglugerne, hvilket giver god mulighed for udluftning, og det øger også sovekomforten.

Caravelair Allegra Home 560, campingvogne, 2018, test, campingvognstest, seng

 

Mad skal der til
Køkkenet har alt det, et køkken skal have, og selvom det ikke er så stort – der er i hvert fald ikke så meget bordplads, så er spisebordet lige ved siden af, og det kan sagtens tages i brug under madlavning. I køkkenet er der også en tv-arm, så man kan se fjernsyn fra både soveværelse og stue. Lige ved siden af køkkenet, hen mod soveværelset, er der badeværelse, og det er indrettet med bad på den ene side og toilet på den anden side. En virkelig praktisk løsning, fordi man kan lukke af til hele den afdeling og stå op eller gå i seng og gøre sig klar, mens der er lukket hen mod resten af vognen. Fordi der er så god plads til at bevæge sig på, vil det på mange måder føles som hjemme.

Caravelair Allegra Home 560, campingvogne, 2018, test, campingvognstest, køkken

 

Praktisk opbevaringsplads
En af de ting, der også gør, at man føler sig hjemme, er, at der er plads til alt det udstyr, man gerne vil have med. Det er der i denne campingvogn. En ting er, at lasteevnen er godt 400 kg, men der er også god plads til opbevaring. Under dobbeltsengen er der et stort magasin, som kan tilgås udefra. Den store madras i dobbeltsengen kan også løftes og holde sig selv, mens man tager sine ting ud. På den måde kan rummet fyldes samtidigt med, at det hele er let at få ind og ud. I forenden er der også magasiner, som kan pakkes, og gaskassen er stor og rummelig. Det er vigtigt, at man prøver sig lidt frem, så det rigtige kugletryk opnås.

Caravelair Allegra Home 560, campingvogne, 2018, test, campingvognstest, badeværelse

 

Franske fornemmelser
Caravelair er fransk, og for bare få år siden var man slet ikke i tvivl. Det kan man godt være i dag, og det er positivt ment. Caravelair er topmoderne indrettet, lys og venlig og med et enkelt design, der passer de fleste. De mange vinduer giver et fint lysindfald, og ved funktionaliteterne i både skabe og skuffer er der tænkt kreativt både for at udnytte pladsen bedst muligt og også for at give vognen et moderne udtryk. Alt dette sammen med den omfattende udstyrspakke er med til at gøre, at man får utrolig meget ”hjem” med på ferien.

Caravelair Denmark Edition – meget campingvogn for pengene

Caravelair, Denmark Edition, campingvogne, Allegra 475
Campingvogn
Caravelair har lavet otte helt specielt udstyrede campingvogne til det danske marked til 2018.

Det er otte meget forskellige vogne. Fælles for dem er, at de alle har fået en masse ekstraudstyr installeret, der normalt ikke er med i prisen.

Fire forskellige indretninger – en pris
I Antarès-serien er der fire forskellige grundrids i Denmark Edition-serien. Vognene har masser af udstyr og fås alle sammen til en meget favorabel enhedspris – kun kr. 135.900.

De fire modeller er forskelligt indrettet og forskelligt udstyret. Fælles for dem er, at de alle har Style-pakken som standard. Den indeholder blandt andet: GRP Polyester-sider, LED-spots i siddegruppen og soveafdelingen, serviceklap, komfortmadras, hydraulisk åben/lukke-mekanisme under sengen, så det er nemmere at åbne og lukke, når man skal til rummet under sengen, tagluge (70 x 50 cm) og meget mere.

Antarès Style 420 – Helt ny indretning med fransk seng, toiletrum, køkken med XL kompressor-køleskab og rummelig siddegruppe. Egenvægten er kun 926 kg. Og totalvægten er 1.500 kg. Denne kommer standard med elektrisk gulvvarme.

Caravelair Antares Style 420, 2017-model


Antarès Style 450 – Denne campingvogn er indrettet med enkeltsenge i forenden med udtræk, så man kan lave en stor kingsize-seng, køkken og toiletrum i midten og siddegruppen i bagenden. Den har en egenvægt på 936 kg og en totalvægt på 1.500 kg. Også denne har elektrisk gulvvarme.

Antarès Style 470 – Denne campingvogn har mange smarte detaljer. Den har fritstående dobbeltseng, køkken med XL kompressor-køleskab og toiletrum i midten og siddegruppen i bagenden. Egenvægten er 936 kg, og totalvægten er 1.500 kg.

Caravelair Antarés Style 470, 2017-model


Antarès Style 476 – Denne campingvogn har helt op til seks sovepladser. Den er indrettet med fransk seng og toiletrum i forenden, siddegruppe og køkken i midten og køjer i bagenden. Den har en egenvægt på 950 kg og en totalvægt på 1.500 kg. Der er en garagelåge ved køjerne på 100 x 64 cm. Så kan man klappe den nederste køje op og have bagage der under transport.

Disse er ikke de eneste Caravelair-campingvogne specielt udstyret til Danmark.

Fire andre unikke Denmark Edition-vogne
De fire andre Denmark Edition-vogne er meget forskellige. I den lette og meget prisbillige ende, starter vi med Antarès 335.

Antarès 335 – En kompakt campingvogn med op til tre sovepladser. Der er selvfølgelig både toiletrum og køkken. Med sin lave vægt er den perfekt til den lille bil. Egenvægt er kun 674 kg og en totalvægt på 1.000 kg. Den har, til det danske marked, Travelpack-pakken med AL-KO, støddæmpere og serviceklap. Den har også hynder fra Allegra-serien. Og prisen er kun kr. 95.900.

Antarès Style 400 – Også her taler vi om en campingvogn med lav vægt. Egenvægten er på 824 kg, og totalvægten er 1.300 kg. Denne har op til fire sovepladser med den tværstillede dobbeltseng, og siddegruppen der kan redes op i. Køkken og toiletrum er placeret i bagenden. Ud over Style-pakken har denne Antarès Style 400 også elektrisk gulvvarme. Prisen er kun kr. 114.900.

Endnu mere udstyr
De sidste to campingvogne i Denmark Edition -tilbuddet er begge i Allegra-serien. Generelt kan siges om Allegra-serien, at her er campingvogne, der lige har fået det ekstra. Den er udstyret med den nye XPS-isolering, hvor der bl.a. er 7 års garanti mod fugtindtrængning. Konstruktionen er stort set uden træ. Allegra-serien har også polyester-sider og tag. 

Allegra 450 – Dette er en enkeltsengsvogn. Den er indrettet med enkeltsenge i forenden, toiletrum og køkken med XL kompressor-køleskab i, midten og rundsiddegruppe i bagenden. Den er udstyret med elektrisk gulvvarme og blæsevarme. Egenvægten er 1.150 kg, og totalvægten er 1.700 kg. Prisen er kr. 159.900.

Allegra 475 – Denne campingvogn har en utrolig rummelig indretning. Der er fransk seng, men ikke skåret af i hjørnet. Badeværelset er indrettet, så man kan bruge brusefunktionen, uden at alt bliver vådt. Køkkenet med XL kompressor-køleskab er i midten og har en god størrelse. Siddegruppen er i denne model placeret i forenden. Den har elektrisk gulvvarme og blæsevarme. Egenvægten er kun 1.135 kg, og totalvægten er 1.700 kg. Prisen for denne er også kr. 159.900.

Caravelair, Allegra 475, campingvogn, 2017-model


At Caravelair har fat i noget rigtigt, kan man se i de seneste statistikker, hvor deres markedsandel er steget betragteligt. Caravelair har altid gjort en dyd ud af at producere gode kvalitets campingvogne med en lav vægt og til en lav pris.

Open

Se Caravelairs lette vogne som har masser at byde på

Caravelair, Allegra 470, campingvogn, 2017-model, Camping Agenten
Campingvogne
Caravelair har noget at byde på, uanset om du vil rejse kompakt eller have mere luksus og plads.

Caravelair tilbyder bl.a. campingvogne helt ned til 3,30 m med soveplads til fire i den nye model Antares 330.

Peter Outzen fra Camping Agenten, der er den danske agent for Caravelair fortæller:

– Efterspørgslen efter lette rejsevogne er stigende, og Caravelair er gode til at lytte til deres kunder. Caravelair producerer campingvogne, der generelt har en lavere vægt end tilsvarende campingvogne i samme mærker, og det er noget, vi kan mærke på salget, siger Peter Outzen og fortsætter:

– Du finder bl.a. en fuldt funktionsdygtig campingvogn med indvendige mål på kun 3,30 meter. Campingvognen er indrettet med køjer og siddegruppe, der kan redes op, så der er faktisk hele fire sovepladser. Der er intet overflødigt udstyr, men der er alt, hvad du skal bruge til en god ferie. Og hvis man ønsker det, kan man jo altid tilkøbe ekstraudstyr. Det er en helt ny model i den populære Antares-serie.

 

Caravelair Antares 330, campingvogn, 2017-model, Camping Agenten

 

Caravelair byder også på andet end små kompakte campingvogne

Peter Outzen fortæller:

– I den anden ende af skalaen, er der Allegra-modellerne, der er fuldt udstyret med masser af udstyr, der normalt betegnes som ekstraudstyr. I disse modeller er det med som standard. Allegra-modellerne har rigtigt mange gode detaljer, og der mangler intet. Disse campingvogne er udstyret med alt fra gulvvarme til det smarte XL-skuffekøleskab. Peter Outzen fortæller videre:

– I Allegra-serien får du også GRP/polyester-tag og sider. Det er et meget stærkt kunststof, der stort set ikke er modtagelig for slag og ydre påvirkninger. Skulle der komme hagl, eller hvis campingstole eller andet støder ind i campingvognens side, gør det ingen skade. Det er en rigtig god sikkerhed at have, og det gør også, at man slipper for at skulle gå at kigge på ærgerlige småbuler på campingvognens sider.

Caravelair, Allegra 470, campingvogn, 2017-model, Camping Agenten


Caravelair er også gået et skridt videre med Allegra-serien, og det er på isoleringsområdet.

– Allegra-serien har XPS-isolering både i loft, bund og vægge. Denne Isolering er den bedste på markedet og kan ikke optage fugt. Samtidigt isolerer den bedre, ikke bare for kulde og varme, men også for lyd. Nu er Allegra-serien isoleret helt på højde med de bedre tyske vognmærker, slutter Peter Outzen. 

Open
Meld dig ind

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 19 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • 20% rabat på hytter i lavsæson
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her