Camping i Danmark

Defekt vandhane

Skrevet af Kirsten Pedersen, 17-05-2016 - 20:35

Vi skal nu for 4. gang på 3 år, have ny vandhane på badeværelset. Hver gang er problemet at pumpen ikke aktiveres. Åbner vi derimod i køkkenet, kommer der også vand på badeværelset. Det er under garanti og ingen problemer der, men det er irriterende at skulle undvære vand på tur og at skulle til service så tit. Vognen er en Adria fra 2013. Er der et bud fra læserne om, hvad årsagen kan være?

Skrevet af Kirsten Pedersen, 30-05-2016 - 22:50

Vi har nu fået skiftet til en almindelig vandhane og håber det er sidste gang. Tak for jeres svar.

Skrevet af Peter Andersen, 18-05-2016 - 11:25

Vi har ADRIA 209, med samme problem med vandhanen, udskiftet en gang repareret 3 gange, nu defekt igen! Reich Monomix

Bjarne.
Da du fik ny vandhanemodel, borede du så hullet i vasken større?
Hullet er vist nu 20mm, de fleste vandhaner til koldt og varmt vand behøver et større hul.
Hvor fik du proppen fra?

mvh Peter

Skrevet af Tonni Pedersen, 18-05-2016 - 08:11

I min Adria har jeg samme problem.
Det er kontaktsættet i hanen, hvor der dannes en belægning der giver dårlig kontakt.
Kan ved adskillelse fjernes med fint smergellærred eller i nødstilfælde en neglefil.
Har prøvet det flere gange.

Skrevet af Bjarne Nielsen, 13-04-2026 - 12:30

Jeg tillader mig lige at genåbne denne gamle tråd !

Jeg døjer vældigt med mine vandhaner i min Adria fra 2016 (er lidt usikker på vandhane-modellen, men den har en lang buet "svanehals", måske en Lucca-Vandhane).

Det er hver gang ledningen til mikrokontakten der er knækket ! 

Jeg har købt nogle ekstra mikrokontakter og skifter dem efter behov, men det er lidt bøvlet, så hvad gør andre ?

Evt. kunne man skifte til en anden vandhane, men hvad for een kan der anbefales ? 

Venlig hilsen 

Bjarne

Skrevet af Jørn Andersen, 14-04-2026 - 05:18

Hej Bjarne

Har haft samme problem i vores vogn. Det der sker er, at når der skal bruges varmt vand, trækkes der i ledning.

Jeg lavet hullet til ledning større og rundet kanter, samt sikret at ledning kan bevæge sig frit.

Har i over 3 år ikke haft problemer.

Mvh

 Jørn

Skrevet af Bjarne Nielsen, 15-04-2026 - 11:45

Hej Jørn

Tak for info.
Ledningerne går ned gennem "monterings-studsen" sammen med de 2 vandrør så jeg synes ikke lige der kan bores noget større hul, men at runde kanter vil jeg lige huske næste gang jeg skal skille en vandhane ad.

Jeg har selv udtænkt at holde ledningerne "oppe" med tape (under "monterings-studsen") så der ikke er noget nedadgående ryk i ledningerne.
... ved ikke om det er nogen god ide !

Noget andet i denne forbindelse - Slangerne er samlet med Reich/"UniQuick" som jeg også har været nødt til at skifte da de ligesom bliver utætte når de har været afmonteret/monteret nogle få gange - Nogen der har en ide om bedre slangesamlere ?

Venlig hilsen
Bjarne

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser.
  • 20% rabat på DCU hytter i lavsæson
  • Spar 15% på over 100 danske DCU Fordelspladser
  • Over 300 udenlandske DCU Fordelspladser med rabat
  • Rabat på 100 oplevelser i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her
Danmarks kort