Vogne og udstyr

Haglskade, dårlig forhandler og godt forsikringsselskab

Skrevet af Kim Borchers, 23-12-2020 - 14:49

Vores campingvogn, en Hymer Living Pulse, årg. 2007 blev haglskadet i sensommeren hjemme i vores indkørsel. Vi kontakter vores forsikringselskab, der siger vi skal kontakte en forhandler.
Vi tænker en autoriseret forhandler, må være en god løsning og kontakter en Hymerforhandler i Jylland(bor på Fyn). Det viste sig at være en dårlig ide, allerede i telefonen blev vognen nedgjort af forhandleren, som ikke mente vognen var værd at reparere.
Indtil han fandt ud af, hvad vognene af tilsvarende stand blev handlet til. Det tog 8 uger at spartle og male taget på vognen!!
Efter jeg hentede vognen var den fuld af reklame klistermærker foran og bagved, selv nummerpladerammen var skiftet ud, forhandleren har måske ALLIGEVEL syntes det var en pæn vogn vi havde, siden vi skulle reklamere for dem på vejene i Danmark og Europa, de er pillet af.
Sådan noget kan man godt spørge om, inden man klister kundens vogn til med mærker.
Vores tag er samtidig er synket næsten 1,8 cm omkring den store HEKI luge, og dermed står der vand op over kanten på lugen, forhandleren nægter ethvert ansvar og siger de ikke har noget som helst at gøre/ansvar med den skade.
Vores tag fejlede ikke noget inden vognen blev sendt afsted, HUSK derfor at tage billeder af taget med vaterpas, INDEN den bliver sendt afsted til forhandler.
Vores forsikringselskab(GF) har forsøgt at mægle med forhandleren, men uden held. GF har nu fundet en anden forhandler der vil hjælpe os med at forsøge at rette taget, og vores forsikring betaler det hele.
Det er ikke hver dag, man hører om et forsikringsselskab der hjælper sine kunder så meget.
Tak til GF
Vores antenne var iøvrigt samlet forkert, så efter vask af taget på vognen, stod der vand i garderobeskabet. Jeg forstår ikke hvordan det kunne ske, fordi der lå flere dele(spænde ringe)til antennen i skabet, som ikke var brugt......det er simpelthen amatøragtigt af værst skuffe....

Skrevet af Kim Borchers, 25-12-2020 - 20:52

Glædelig jul - når man kommer fra Fyn, så er udvalget begrænset, når man vil have sin vogn til en Hymerforhandler, med mindre man kører langt :-) er ikke interesseret i at hænge forhandleren ud med navn i et offentligt Forum
Men vi er rystet over deres kundeservice.....

Skrevet af Nis Andersen, 24-12-2020 - 16:37

Hej Kim, du må da gerne fortælle hvem der hjalp jer ??

Skrevet af Jens G. Jensen, 24-12-2020 - 11:29

hej
det er sørgelig at læse din historie om den forhandler lad os få hans navn frem til advarsel for andre god jul
jens

DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her