Range Rover

Den ukronede konge

Den store Range Rover er nobel og luksuriøs, og den er en sjælden kombination af alle de egenskaber, man kan have brug for

TEKST Morten B. Bek
FOTO Lasse Løndahl Henriksen



Ingen bil kan alt. En Porsche 911 er en af de sjoveste biler i verden, som også kan bruges i hverdagen, men den har kun plads til to personer. Toyota Aygo X er en prisbillig og god lille bil, men den kan ikke trække noget eller klare alt for lange ture på motorvejen. Sådan kan jeg blive ved. Biler laves til at opfylde en række behov, men når de skal opfylde mange behov på en gang, bliver det med kompromisser.

Range Rover er en af de biler, der kommer tættest på at kunne dække alle behov. Den store britiske SUV har fascineret siden 1971 som en af de første luksusbiler, der gik i højderne. Range Rover, som både er navnet på mærket i Land Rover-familien og selve topmodellen, er britisk overklasse med bredde i egenskaberne, som er sjælden - og også i 1971 var sjælden.

Range Rover er luksuriøs som få, rummelig, statelig, tidløs, stærk, komfortabel, sikker, prestigefuld. Den er også, hvilket overrasker de færreste, meget dyr. Så mange krydser på ønskelisten kræver også, skal jeg sige, plads i økonomien. Selv den “prisbillige” version, en afgiftslettet plug-in-hybrid, koster 1.839.900 kr. En dieselversion som den testede, med sekscylindret motor, 350 hk og det fineste antræk, kaldet Autobiography, koster 3.104.900 kr., men metallak koster altså stadig ekstra.
 

 

 

 

 

Indholdet på denne side er kun for DCU-medlemmer

Du kan se typer af medlemskaber og melde dig ind lige her

Log ind

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her