DCU

Handelsbetingelser

I nedenstående handelsbetingelser angives vigtige informationer i forbindelse med dit køb på dcu.dk
Annonce

Virksomhedsoplysninger

Dansk Camping Union (herefter DCU)
Korsdalsvej 134
2605 Brøndby
CVR nr. 43387014
Mail: info@dcu.dk
Tlf.: 33 21 06 00
 

Registrering af personlige oplysninger

Når du sender en bestilling til os, skal du oplyse dit navn, adresse, mobilnummer og e-mailadresse. Vi har behov for disse oplysninger for at kunne give dig de nødvendige tjenester eller oplysninger i forbindelse med dit medlemskab.

Således vil vi bede om dine personlige oplysninger med henblik på, at:

  • svare på spørgsmål eller anmodninger, som du har sendt
  • behandle bestillinger eller ansøgninger, som du har sendt
  • varetage eller på anden måde opfylde vores forpligtelser i forbindelse med aftaler, som du har indgået med os
  • foregribe og løse problemer med varer eller tjenester, som vi leverer til dig
  • udvikle produkter eller tjenester, som kan opfylde dine behov

Med henblik på at optimere de tjenester, vi tilbyder, kan vi have et ønske om at anvende dine personlige oplysninger til direkte markedsføring.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Alle de oplysninger vi registerer bliver behandlet fortroligt og i henhold til persondataloven. Oplysningerne videregives ikke, men DCU beholder registreringen i 5 år. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan du gør det, afhænger af din browser.
 

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 16 år for at bestille et medlemskort, og hvis du er under 18 år, skal du have samtykke fra forældremyndighedens indehaver.
 

Informationer om handel på internettet

Du kan trygt handle på internettet gennem vores onlinesystem. Du er som forbruger som udgangspunkt sikret i forhold til eventuel misbrug af dit kreditkort på nettet, så derfor er der ikke nogen selvrisiko ved misbrug af dit betalingskort via internettet. Du kan læse mere om, hvordan du som forbruger, skal forholde dig til betalinger på nettet på www.forbrug.dk.

Når du har modtaget en ordrebekræftelse fra DCU, er der indgået en bindende aftale. Beløbet trækkes, når ordren er afsendt.

Betaling foregår ved at benytte et af de godkendte betalingskort/kreditkort - herunder blandt andet Dankort, Visa, MasterCard, MasterCard Debetkort, American Express og Visa Elektron. Internetbetalinger er forbundet med gebyrer, som internationale betalingskort opkræver DCU. Det betyder, at for internationale Eurocard/MasterCard er det 2,75 % af transaktionssummen.

DCU.dk overholder NETS' retningslinjer for internethandel. Eksempelvis har du ingen selvrisiko ved misbrug, ligesom du kan afvise en forkert betaling. Vores betalingsmodul Epay er registreret og godkendt hos NETS.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun NETS, der kan læse dem.
 

Pris

Medlemskab: Familie: 465,- kr. om året, enlig: 355,- kr. om året og pensionistpar eller enlige pensionister: 355,- kr. om året. Den angivne pris er oplyst i danske kroner, og det er den samlede pris inklusive moms og afgifter.
 

Forsendelse og levering

Du vil ved køb af DCU medlemskab få dit medlemskort sendt direkte til den adresse, der står på medlemskortet. Kvittering fremsendes umiddelbart efter købet, såfremt du har oplyst korrekt e-mailadresse.
 

Fortrydelsesret

Medlemskortet er af sådan personlig karakter, at den er undtaget af 14-dages fortrydelsesretten jf. lov om forbrugeraftaler § 18, stk. 2, 3, pkt.
 

Reklamation

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen. Fristen er 2 års reklamation efter overgivelsen af kortet, jf. købeloven § 83, stk. 1.
 

Er du i tvivl?

Hvis du er i tvivl, er du meget velkommen til at kontakte DCU på info@dcu.dk eller på tlf. 33 21 06 00.
 

Medlemsperiode

Dit medlemskab følger kalenderåret, men hvis du bestiller et medlemskab efter den 1. oktober, bliver du medlem i det indeværende år samt i det nye år. Du skal selv forny dit medlemskab, medmindre du er tilmeldt betalingsservice.
 

Abonnementsaftale - automatisk fornyelse af medlemskab

Når du køber et medlemskab, kan du aktivt vælge, at dette skal fornyes automatisk ved udløb. Du kan også slå det til, når du fornyer dit medlemskab på ”min side”. Denne betalingsmåde er gebyrfri.

Købet af dit medlemskab kan kun gennemføres, når du har taget stilling til automatisk fornyelse af medlemskabet.
 

Information før automatisk fornyelse af medlemskab

Før dit medlemskab bliver fornyet automatisk, modtager du en e-mail. I denne mail fremgår det, hvornår dit medlemskab bliver fornyet. Når dit medlemskab er blevet fornyet, modtager du på mail en faktura for købet.
 

Afmelde automatisk fornyelse af medlemskab

Du kan altid afmelde den automatiske fornyelse af dit medlemskab. Bemærk dog, at det ikke har betydning for dit medlemskab, før det skal fornyes. En afmelding af automatisk fornyelse er derfor ikke det samme som en udmelding eller annullering af dit medlemskab.
 

Skift af betalingskort til automatisk fornyelse af medlemskab

Ønsker du at benytte et nyt betalingskort til automatisk fornyelse af dit medlemskab, skal du afmelde den automatiske fornyelse af dit medlemskab. Når medlemskabet skal fornyes, modtager du en mail med instruktion om, hvordan du fornyer dit medlemskab. Når du gør det, kan du angive, at du fremadrettet gerne vil bruge dit nye betalingskort til automatisk fornyelse. Hvis dit betalingskort ikke er gyldigt, når dit medlemskab bliver automatisk fornyet, vil du modtage en mail med informationer om at forny dit medlemskab.