Vogne og udstyr

Alde-frostvæske

Skrevet af Kristian Iversen, 12-01-2021 - 13:01

Hvorfor opfordres man til at skifte frostvæske i Alde centralvarmesystemer med 5 års interval. I biler skiftes frostvæsken ofte kun i forbindelse med reparation. Vi har 2 biler. Den ene skal iflg. forhandleren aldrig have skiftet frostvæske, den anden hvert 15. år. En bilmotor er vel mere i brug og kompliceret end et Alde anlæg.
Jeg ved godt flere vil sige pga. korrosion og nedbrydning af div. aktive stoffer. Men er Alde særlig sårbar overfor disse angreb?

Mvh.
Kristian

Skrevet af Michael Ravnholt, 27-04-2022 - 16:41

hej Kristian 

Men jeg er ikke godt nok med i ældningsprocessen mht denne væske, men reelt set er det jo den samme type som man bruger i flere bil mærker.

men læs dette ....

https://caravaninfo.dk/alde-centralvarme/skifte-glykol-paa-dit-alde-centralvarmeanlaeg/

 

 

 

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser.
  • 20% rabat på DCU hytter i lavsæson
  • Spar 15% på over 100 danske DCU Fordelspladser
  • Over 300 udenlandske DCU Fordelspladser med rabat
  • Rabat på 100 oplevelser i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her
Danmarks kort