Gode råd og ideer

Campingspejle til VW Touran årg. 2016

Skrevet af Pia Wind Mortensen, 28-03-2019 - 14:51

Hej

Jeg har svært ved at finde campingspejle til min VW Touran årg. 2016. Vil gerne have nogle, som sidder rigtig godt.
Det skal siges, at spejl-huset på denne årgang Touran skråner meget både øverst ind mod spejlet og nederst ind mod spejlet, hvilket gør, at alm. 2-punkts spejle ikke kan få ordentlig fat. Har forsøgt med forskellige gummi-fødder, men intet holder godt nok. Har været hos forskellige campingforhandlere, men ikke fundet nogle som passer - ej heller Oppi.

Jeg vil rigtig gerne have EMUK-special-spejle og har haft fat i fabrikken, men de laver dem ikke til den årgang Touran endnu.
De kan oplyse, at de måske får dem på markedet hen på sommeren. (Lidt sent for en 2016-model bil, som måske snart skal udskiftes med en nyere model igen) :-)

Derfor vil jeg høre, om der er andre herinde i dette forum, som har erfaring med:
-Om EMUK-spejle til en anden bilmodel passer til en Touran årg. 2016 ?
-Kan anbefale et andet mærke spejl, som passer til en Touran årg. 2016 ?

Håber på, at I mange erfarne campingfolk, kan hjælpe mig.
På forhånd tak :-)

Hilsen fra Pia

Skrevet af Anita Jørgensen, 08-04-2019 - 22:36

Hej igen
Jeg købte dem hos Anton’s camping i Videbæk. På deres hjemmeside campingspejle.dk. 999,-
Jeg fik dem faktisk byttet fordi jeg ikke kunne få dem til at passe.
Meeen det var mig der ikke var tålmodig nok. De skal lige lirkes på så sidder de perfekt.
Nr på hjemmesiden er 100165. Og på mine står der 165L og 165R.

Mvh Jesper

Skrevet af Pia Wind Mortensen, 05-04-2019 - 14:20

Hej Jesper
Har du mulighed for at finde nummeret på de EMUK-spejle I har ?
For så kan jeg bestille ud fra nummeret og ikke bilmodellen.
(De siger, at de havde nogle på markedet fra start af, men at de tog dem af markedet igen, da de havde bøvl med, at folk ikke kunne få dem til at passe rigtigt)
Så måske problemet blot er, at de er lidt svære, at få på - men så må jeg jo bare få mig tillært tricket :-)

mvh Pia

Skrevet af Anita Jørgensen, 02-04-2019 - 22:07

Hej Pia
Det forstår jeg ikke.
Vi har en VW Touran fra 2016. Den sidste nye model og købte i 2016 Emuk spejle. De lidt svære at få på,men når først man har fundet tricket sidder de 100% fast. Har haft 3 modeller Touran nu. Har haft Emuk spejle til alle 3.
Mvh Jesper

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her