jeg bliver så ærgelig

Poul Harkjær
03.08.2016 09:37

Lige nu er der et lækkert blad på vej til os, 125 sider spækket med gode "annoncer" Der er lavet et godt stykke arbejde af Dansk Campingvogns Unions journalister. Men hvordan pokker kan det være at der kun bruges spalteplads på campingvogne.
I øjeblikket er tusindvis af danske børnefamilier afsted på teltferie, i Danmark og udlandet. Af de familier er mange medlemmer af DCU.
Men der pisses (undskyld udtrykket) i den grad på denne gruppe af campister.
Alene Facebook gruppen Outwell Fanklub Danmark har over 200 medlemmer, der findes andre teltgrupper med mere end 1000 medlemmer
teltsiden teltcamping.dk har mellem 2500-3000 besøg om måneden. Hvorfor?
Teltcamping er simpelthen en kæmpe gruppe i stor vækst - Og det ved I jo udemærket godt.

Det er hel klart et område, der ikke kan konkurrere med de reklame kroner der er i campingvogne og autocampere.
Dansk Campingvogns Union, burde skifte navn til Dansk Camping Union, og varetage alle campisters interesser.
Selvfølgelig skal der skrives om campingvogne - det er jo den slags campister der er flest af.
Men der burde laves en fast fordeling i et medlemsblad, så alles interesser blev varetaget. f. eks sidefordeling 40% campingvogne, 20%rejsebeskrivelser, 10% campingpladser, 10% autocampere, 10% telte, 10% blandet udstyr.
Sådan bør det være i hvert blad. Så udvider man bladet fordi man vil skrive om eks. Dusseldorf messen, ja så skal der automatisk skrives mere om de øvrige emner.
På den måde ville bladet være interessant for medlemmerne og ikke kun for campingvognsforhandlerne.

Bare et lille piv fra fra en passioneret teltcampist, medlem af DCU, selvom de ikke varetager vores telt interesser .

Du skal være logget ind, før du kan kommentere

Kommentarer 14

Poul Harkjær
03.08.2016 09:39

Teltcampist

Og selvom DCU ikke kan finde ud af at skrive mit fulde navn på indlægget, er det ikke for at være anonym

efternavnet er Harkjær :-)





Joan Petersen
03.08.2016 10:07

Teltcamping

Hej Poul


Selvom jeg er campingvognscampist er jeg faktisk enig med dig. Der må gerne være mere om teltcamping hver gang.

Jeg forundres over de mange gode ting og løsninger, der findes til teltcamping. Teltcamping som slet ikke behøver at primitiv.


Det kan jo også være en måde at åbne øjnene på hos andre campister, der måske slet ikke har overvejet teltcamping tidligere.


Faktisk kan jeg godt blive lidt træt af at se den ene vogns fortræffeligheder efter den anden - på et tidspunkt bliver det også ensformigt.


Mangfoldighed og en god blanding af alt, giver mere inspiration. Der må også gerne være mere inspiration til spændende steder, man kan opleve - det er ligegyldigt om man er på telt- eller campingvognscamping.


Venlig hilsen Joan





03.08.2016 12:29

DCU´s STORE PASSION

Poul Harkjær 3. august 2016 Kl. 09:37 skriver bl.a.:


"Men hvordan pokker kan det være at der kun bruges spalteplads på campingvogne."


DCU´s STORE PASSION er også, hvilke biler, der skal til, for at trække en campingvogn:


https://dcu.dk/aarets-campingtraekker-2016





Poul Harkjær
03.08.2016 12:55

Ny campingvogn

Man kunne jo også anskue problematikken på en lidt anden måde!


Hvor mange af DCU´s 50.000 medlemmer er ærlig talt interesseret i at læse om nye campingvogne..

Hvis man skifter sin campingvogn ud ca. hvert 4. år så er vi nede på 1/4 del af medlemmerne som har købs interesser.

Mange fastliggere har deres campingvogn i mange flere år tror jeg.

2 store campingvogns mærker, sidder vel på omkring 80% af markedet (det er et rent gæt) Nogle mærker bliver der måske solgt 25 af om året. Hvor mange medlemmer er lige interesseret (ikke at jeg mener de ikke skal eksponeres. )

Jeg tænker bare at eksponering af nye campingvogne langt overstiger interessen for forbrugerne.


Forbrugerne - altså kunderne - altså medlemmerne i "vores" lille forening :-)





03.08.2016 13:27

CV/ telt

Nu kan der jo siges og skrives en masse om "vores" blad , men det jo et af "Branchens" bedste kommunikationsmidler, og for DCU bladet må der jo være penge i at skrive om Campingvogne, Er der ingen eller mindre i annoncerne fra Telt Branchen, vil denne ikke være så repræsenteret som det der giver største indtægt

Glem derfor medlemmernes interesser; her styrer penge og branchen. Forslag om at vælge bladet fra hvis man er træt af dens reklamer er derfor ikke god tone.





03.08.2016 14:47

Poul Harkj => Poul Harkjær

Poul Harkj 3. august 2016 Kl. 09:39 skriver:


Har du prøvet at klikke på "Dit DCU" og "Din side"?


Min side


Her på siderne ser du dine medlemsdata. Du kan redigere data. På fanen Medlemskab kan du se dit DCU medlemskab. Se og redigere personer tilknyttet medlemskabet. Også mulighed for at se opkrævninger og tilmelde dig til betalingsservice. På fanen Webshop kan du se vare ordre hos DCU.





Poul Harkjær
03.08.2016 14:53

fulde navn

Ja Lotte Whithen. Jeg har været inde og tjekke mit navn. Jeg har nævnt det flere gange til medlemsservice og flere andre i DCU huset, men de kan åbenbart ikke finde hvor problemet er





03.08.2016 16:10

"Min side" fungerer OK m.h.t. rettelser.

Poul Harkj 3. august 2016 Kl. 14:53


Jo. Men du kan også selv rette dit navn på denne side, hvorefter du klikker på "Opdatér" i bunden af siden.


Jeg har lige selv prøvet funktionen af.


Alt OK på "Min side".





Redaktionen .
04.08.2016 08:24

Teltcamping i Camping-fritid

Hej Poul


Først og fremmest tak for dine synspunkter - dem tager vi meget gerne i mod.


Jeg kan godt forstå det er nærliggende at tro, at det er branchen, der styrer indholdet i Camping-fritid, men det er ikke sandt, om end vi også indrømmer vi sætter pris på hver en krone, der købes annoncer for i bladet. Det er i øvrigt også til gavn for medlemmerne, da kontigenten ellers måske ville stige.


Når campingvogns-stoffet fylder så meget, som det gør, er det fordi 90 % af DCUs medlemmer har en campingvogn og en campingtrækker.


Siden jeg er kommet til som chefredaktør har jeg dog opprioriteret både autocampersstoffet og teltstoffet, altså så der er mere end der var tidligere, og det er ofte med kommentar fra campingvognsaktøerne i branchen, der ikke altid forstår, at vi skriver om de emner, når der ikke er nogen eller ret mange , der annoncerer. Der er også medlemmer, der skriver til os, fordi de slet ikke synes vi skal skrive om telte. Den kamp tager vi dog gerne.


Begge campingformer er i vækst, og på redaktionen forsøger vi efter bedste evne at komme hele vejen rundt. Når vi skiver om telte er det ikke kun for at ramme yngre, for der er mange som dig selv, der teltcamperer, selvom I ikke lige er gået ud af folkeskolen :-).


Et campingmagasin som Camping-fritid kan naturligvis udføres på alverdens måder. Vi får aldrig plads til alt det vi gerne vil, hvorfor vi også er ved at bygge www.DCU.dk op med et stort område om teltcamping mm. Hertil kommer alt det læsestof i bladet som alle har gavn af - rejsebeskrivelser, campingnyheder og visse emner indenfor tips og teknik.


På redaktionens årlige redaktionsmøde i juni (om 2017) havde vi nogle gode forslag til artikler om teltcamping også til næste år.


I øvrigt ved du, at flere af os på redaktionen holder meget af teltcamping og er med i Outwell gruppen på Facebook, som I øvrigt varmt kan anbefales, hvis man er teltcampist. Jeg synes det er alletiders I/vi også har fundet sammen der.


Mht. dit navn her i forum arbejder vores IT afdeling på at finde fejlen, for det er naturligvis en fejl. Jeg kendte ikke til problemet før nu, så det får vi løst.


Tak igen for dine konstruktive synspunkter til Camping-fritid og DCU.


Venlige hilsner

Anne-Vibeke / Redaktionen





Poul Harkjær
05.08.2016 07:42

ændringer

Hej Anne-Vibeke


Tak for dit svar.


Jeg anfægter ikke at største delen af medlemmerne har campingvogn, har selv haft nogen stykker, men hvor stor andel af disse tror du har interesse i et blad med overvejende promovering af nye modeller? Der har også været masser af andet campingvogns snak, teknik, vedligehold osv. som har de fleste campingvognscampisters interesse. Der bliver vel solgt under 500 nye campingvogne om året - så tænker jeg bare, det er ikke en ret stor andel af medlemmerne der skifter vogn jævnligt.


Mit indspark til bladet, går selvfølgelig på at jeg og mange andre syntes der er for lidt telt stof i bladet, men absolut også på at få øget andelen af andre typer artikler, rejsebeskrivelser, små hyggelige pladser i Danmark, cykelcampister, oplevelser i Danmark og for den sags skyld også i udlandet, inspiration.


Jeg er slet ikke i tvivl om at I ikke kan tilfredsstille alle, og jeg syntes også i gør et godt stykke arbejde. Men tror bare i skal holdes lidt i ørerne :-)


DCU er jo medlemsblad for alle typer af campister, Så hvis man koncentrerer stoffet om de 90% campingvogns campister kan man jo lige så godt omdøbe navnet til det som jeg lidt provokerende har kaldt Dansk campingvogns Union.


For det andet giver altså ikke ret mange nye medlemmer.


Så der er bare at sige - God arbejdslyst :-)





05.08.2016 13:24

Antal solgte campingvogne i DK

Poul Harkjær

Mon ikke du har et nul for lidt på dine salgstal på 500 stk nye campingvogne pr år her i DK. Jeg mener at huske at ADRIA og Hobby hvert år skiftes til at være førende og at deres tal sammenlagt er ca 2500 vogne/år. Mon ikke resten kan præstere det samme. altså ialt 5000 stk


Iøvrigt er jeg enig med dig. Intet er jo mere ligegyldigt end at læse og se billeder side op og ned om noget som er fuldstændig irrelevant. Dette er en af grundene til at campingbladet hos mig ofte går fra postkassen til papirindsamlingen i en operation.





Redaktionen .
06.08.2016 21:54

Teltcamping

Hej Poul


Du skal endelig holde os i ørerne SMIL - det har vi intet imod.

Vi prøver som sagt at komme hele vejen rundt og vi får mange positive tilbagemeldinger fra læsere omkring de campingnyheder vi bringer. Vi læser og svarer på alle henvendelser og drøfter det på redaktionen, hvorefter vi udvælger indhold alt efter, hvad der rør sig, sæson, medlemsstatistik, tips fra medlemmer osv.


NB salgstallet for nye campingvognei Danmark ligger pt. på ca. 2000 pr. år.


Venlige hilsner redaktionen.





Redaktionen .
06.08.2016 21:54

Teltcamping

Hej Poul


Du skal endelig holde os i ørerne SMIL - det har vi intet imod.

Vi prøver som sagt at komme hele vejen rundt og vi får mange positive tilbagemeldinger fra læsere omkring de campingnyheder vi bringer. Vi læser og svarer på alle henvendelser og drøfter det på redaktionen, hvorefter vi udvælger indhold alt efter, hvad der rør sig, sæson, medlemsstatistik, tips fra medlemmer osv.


NB salgstallet for nye campingvogne i Danmark ligger pt. på ca. 2000 pr. år.


Venlige hilsner redaktionen.