Vogne og udstyr

Samarbejdsværksted lever ikke op til hvad DCU lover

Skrevet af Mogens Nygaard Nielsen, 10-07-2021 - 12:59

I starten af maj 21 kontaktede jeg Bijè Fritid og Camping for et service check til min campingvogn. Jeg fik tid til den 11 juni, hvilket passede mig fint! Værkføreren foreslog et U4 eftersyn, som ville gennemgå campingvognen for vigtig undersøgelse. Jeg takkede ja, da jeg jo havde valgt et DCU samarbejdsværksted, så eg regnede med kvaliteten levede op til DCUs standarder. Jeg skulle godt nok køre ca 55-60 km hver vej, men når bare kvaliteten er ok er turen intet problem!

Desværre blev værkstedet ramt af corona, så jeg måtte vente ca 15 dage. Det gjorde intet, da jeg ikke stod lige og skulle bruge campingvognen.

Jeg hentede min færdige campingvog en fredag ved 12 tiden. Jeg spurgte til rapport for gennemgang og fik at vide at den lå i campingvognen, hvilket den selvfølgelig også gjorde. Så langt så godt!

Lørdag formiddag får jeg tid til at lære værkstedsrapporten og studser over at punkt 13 (vejning af campingvogn) ikke er udfyldt. Jeg ringer derfor til værkstedet mandag formiddag og spørger hvorfor min vogn ikke er vejet. Værkføreren fortæller mig, at det kan de slet ikke gøre, og kommer med mange forskellige argumenter for hvorfor den ikke er vejet. Han siger også hvis jeg insisterer, vil han gerne veje den, hvilket jeg takker nej til da jeg bor forholdvis langt væk og skal bruge 2 -3 timer på processen.
Alt i alt får jeg en fornemmelse af, at det er mere mig der har et problem end værkstedet!

Jeg kontakter derfor DCU med min klage; idet jeg forklarer, at jeg netop har valgt DCU samarbejdspartner for at få den kvalitet jeg tror DCU står inde for. Stefan - fra DCU - bekræfter, at min vogn selvfølgelig skal vejes, som der står i rapporten og at hvis den ikke er det skal jeg have en dekort på 175kr. Han lover at tage kontakt til Bije og efterfølgende give mig bedked.(lige nu er der gået en lille uge, og jeg venter stadig på svar)

Jeg skriver dette fordi jeg føler mig taget ved næsen af værkstedet og håber på med dette indlæg, at DCU vil enten opdaterer deres info om hvad der gøres eller bede værkstederne leve op til de krav der er.

 

Venlig hilsen

Mogens Nygaard Nielsen

Medlem 37391

Skrevet af Kirstine Krefeld, 12-07-2021 - 09:44

Kære Mogens.

Der har været ferie i Bijé Fritid og Camping, og derfor er der - desværre - gået ekstra tid, før vi i DCU har kunnet få svar og give det videre til dig. 

Jeg kan forstå på Bijé Fritid og Camping, at de har tilbudt dels at kreditere dig 175 kr., eller betale for at du får vognen vejet et andet sted.

Jeg vil gerne understrege, at Dansk Camping Unions kardinalpunkt er, at teknikken og håndværket skal være i orden og det bærende element er ensartet service og kontrol med konsekvens, som godkendt test center værksted.

Derfor ridser jeg lige principperne op:

At værkstedet informerer kunden, hvis f.eks. campingvognen ikke kan holde til næste planmæssige besøg/service som f.eks. ændrer på aftalte pris.

At aftaler er på plads, og i de tilfælde, det muligt, en faktura er klar ved afhentning af campingvogn er afgørende.

At aftaler er helt på plads, når kunden indleverer vognen. Så kunden har en pris, og hvis det viser sig at være kompliceret, kontaktes for en afklaring.

At campingvognen skal kunne klare et kontrolsyn og holde til næste planmæssige besøg med mindre værkstedet har informeret kunden om, hvad der skal repareres inden.

At synlighed og gennemsigtighed til medarbejdernes uddannelse, DTI værkstedskontrol og efteruddannelse, samt at værkstedet fremstår ordentligt uden rod og snavs, der ikke giver mistillid til kvaliteten af udførte arbejde. 

 

Med venlig hilsen,

Stefan Rosendal, seniorrådgiver i DCU

 

 

 

Skrevet af Mogens Nygaard Nielsen, 13-07-2021 - 11:31

Du skriver at Bije vil give mig mulighed for nedslag eller betale for en vejning i nærheden af mig. Det lyder fint, men hvordan får jeg det nedslag som du skriver om? Den telefon kontakt jeg havde med dem før jeg inddrog DCU, tilbød værkføreren at veje min vogn (2-3 timer og ca120 km) . Så jeg vil naturligvis gerne tag mod nedslaget. Jeg har selv fået min vogn vejet på en jernplads. 

Hvordan modtager jeg mit nedslag?

 

hilsen

Mogens Nygaard Nielsen

nr 37391

Skrevet af Mogens Nygaard Nielsen, 22-07-2021 - 19:07

Bije har indsat 175kr som komp. for den manglende vejning, på min konto. Så er mit mellemværende med Bije løst.