Vogne og udstyr

Nye dæk - Tempo 100

Skrevet af Flemming Udbjørg, 05-05-2018 - 20:12

Jeg skal senest om 6 måneder have skiftet dæk på CV'en, for at overholde Tempo 100 i Tyskland.

Jeg bruger 8-lags vinter-/varevognsdæk - fordi jeg så er dækket ind hele året og får et fantastisk stabilt køretøj ud af det.

Det er slet ikke umuligt at finde dækcentre som kan levere varen - men det er tilsyneladende et generelt stort problem, at få lov til at købe "helt nye" dæk. Man skriver til mig, at man ikke kan bestemme hvilke dæk man får hjem - og det oversætter jeg til, at det gider de ikke bruge tid på. Det samme gælder for de on-line leverandører, som jeg har skrevet til

Er der nogen, som har et godt bud på en leverandør, som kan - og vil - levere nye dæk, som er maks 6-9 måneder gamle, når jeg modtager dem, så jeg har min. 5 år at køre på??

Afventer i spænding.

/Flemming U

Skrevet af Steen Æbeløe, 06-05-2018 - 10:14

Jeg har oplevet lidt af det samme. Første gang fik jeg et tilbud fra en campingforhandler, men min lokale mekaniker kunne skaffe samme dæk 300 billigere pr stk, og han leverede dæk der var 8 uger gamle. Forrige gang fik jeg så en pris fra et lokalt campingcenter, der også var noget dyrere men kunne så alligevel matche prisen, men selvom jeg oplyste det skulle være "nye" dæk fik jeg 4 stk der var 14 mdr gamle. Her i vinter skulle jeh igen have skiftet på udlejningsvognene og fik billigste tilbud ved T.Hansen. Bestilte over nettet og oplyste de skulle bruges til Tempo100 og fik leveret 4 dæk der var et par mdr gamle, så det kan lade sig gøre :-)

Skrevet af Peer Hansen, 06-05-2018 - 06:57

Prøv sortedæk.dk - ring til ham og han klarer det til ug

Skrevet af Sven Erik Dalgaard, 05-05-2018 - 21:15

Har lige købt hos dækonline. Samme dæk som du efterlyser. Dækkene fremstillet for 4 mdr. siden.
De lovede at deres dæk ikke var over 1 år så jeg er godt tilfreds.

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her