Vogne og udstyr
Mazda cx60 biler med træk
Efter en ferie i Kroatien med en mazda cx60 hybrid kan jeg da slet ikke forstå jeres test som må siges ikke at være retvisende for det vi har oplevet, den havde ikke på de 4000 km vi kørte manglede kræfter og vi havde hele vejen de 327 hk til rådighed den sørger selv for at der altid er strøm til rådighed og kom aldrig under 6 % strøm, jeg har tidligere kørt cx5 disel men var lige ved at sælge min cx60 efter jeres test, men godt jeg ikke gjorde det for kan kun sige det er en fantastisk trækker. Vi kørte med 2t cv og ialt 4000 km med et forbrug på 11,2 ltr. På 100 km og det syntes jeg er ok med en bil af den størrelse og styrke, så jeres test med at den ikke kan trække med hybrid må skyldes at i ikke er blevet instrueret i brug af bilen eller mazda ikke har givet en ortlig frokost☺️ det svare ihvertefald ikke til den oplevelse vi har haft.
Mazda CX-60 Hybrid som campingtrækker
Jeg er helt enig med Robbi, at Mazda CX-60 hybrid er en fantastisk campingtrækker og jeg forstår derfor ikke DCU's oplevelse, at den ikke kan trække? Vi har været i Østrig og Kroatien denne sommer med en campingvogn med vægt ca. 2.100 kg. og kørte ca. 4.000 km. i alt, hvor jeg fra start nulstillede forbrug mv. så dette kunne følges. Bilens batteri blev ikke opladt undervejs på ferien, så den eneste opladning af dette var under kørsel.
Vi har i den grad kørt i bjerge da vi på køreturen fra Kroatien til Østrig endte med at tage en køretur der gik over 2 høje bjerge i Alperne og kørte der er i ca. 4 timer i alt. Det fortrød jeg undervejs, da vi endte på de mest stejle og smalle bjergveje med en ret stor campingvogn efter. Det var ikke sjovt at køre på de alt for smalle og stejle veje, men jeg fik til gengæld testet bilen og campingvognen til det yderste. Vi ramte mange små og ekstremt stejle bjerveje (15-20% stigning), hårnålesving osv. og på intet tidspunkt manglede jeg kraft til at trække campingvognen. Derfor forstår jeg ikke DCU's test af CX-60 hybrid som endda er foretaget i Danmark uden de store bakker og bjerge.
Benzinforbruget er derimod ikke særlig højt. Over de 4.000 km. endte vi med et benzinforbrug på 7,8 km/L hvilket ikke er højt. Med en tank på ca. 45 liter betød det, at vi skulle tanke hver eneste gang vi lavede stop undervejs (ca. her 2. - 3. time) for den kunne ikke holde til 2 træk på én tank benzin. Det har vi ikke prøvet før at skulle tanke så tit og det er største minus at den ikke kan køre længere pr. liter. MEN, Mazda CX-60 Hybrid kan i den grad trække en campingvogn og mangler ikke kraft som DCU skriver i deres test...
Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV 327 HK (hybrid/benzin)
Søger også et godt råd i forhold til Mazda CX-60 med hybrid/benzin motor.
Nuværende bil: Mazda CX 5, 2.2 diesel m. 184 HK aut. gear. Anhængervægt 2.100 kg.
Vi har en campingvogn med en totalvægt på 2.000 kg.
Vi har med nogen skuffelse set og læst årets DCU-test vedr. Årets campingtrækker, hvor den nye Mazda CX 60 Plug-in hybrid får nogle drøje hug.
Havde nok håbet, at denne nye Mazda, som jo må trække 2.500 kg., ville være suveræn som campingtrækker.
Vi er derfor meget i tvivl om, hvorvidt den vil trække lige så godt som vores nuværende Mazda CX-5 med 184 HK diesel
Vi kører til Sydeuropa med campingvogn hvert år, og vil ikke ret gerne gå ned på manglende trækkraft og overskud, som vi føler, vi har nu.