Vogne og udstyr

Årets campingtrækker 2017

Skrevet af Unknown Unknown, 07-01-2017 - 15:12

De 10 biler i finalefeltet bestod af:

1) Opel Astra Sports Tourer,

2) Volvo V90

3) Seat Ateca

4) Skoda Superb

5) Subaru Levorg

6) Nissan X-Trail

7) Hyundai Tucson

8) Kia Sportage

9) Toyota Rav 4 H

10) Ford S-Max.

10 blev til fem

Efter at have testet alle 10 vogne stemte juryen fem biler videre til finalerunden:

1) Opel Astra

3) Seat Ateca

2) Volvo V90

4) Skoda Superb

5 Subaru Levorg

Herefter skulle hvert jurymedlem give henholdsvis 5, 4, 3, 2 og 1 point til de fem finalebiler, hvor blandt andet værdi for pengene, køreegenskaber, komfort og sikkerhed efter en subjektiv vurdering skulle tages i betragtning.

Konkurrencen var skarp, men fremragende allround-egenskaber og værdi for pengene betød, at en af bilerne kan løbe med sejren.

Programmet sendes første gang

mandag 9.1.2017 kl. 20.00 og igen mandag 16.1. kl. 20.30 på dk4.

https://www.dcu.dk/tv-aarets-campingtraekker-2017

Skrevet af Jørgen Müller, 01-02-2017 - 17:48

Tak for info. både til Lotte og Redaktionen ! Jeg ved godt hvor jeg kan finde de tekniske oplysninger, som jeg efterlyser..! Jeg havde bare forventet at de fremgik i en 14 sider lang test... ellers bliver det snart ligesom på TV, hvor man får den besked at : Hvis du vil kende resultatet af kampen, kan du se det inde på www.xxxxxx :-)

Spøg til side, håber I har lært noget af denne "fejl" når I næste gang skal læse korrektur ...

Men ellers, tak for et udmærket blad.

Mvh. Jørgen

Skrevet af Unknown Unknown, 29-01-2017 - 13:13

Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 160 HK INNOVATION

Udsalgspris for testbilen inkl. ekstraudstyr: Kr. 439.700,00

B 1.6 CDTI BiTurbo (160 hk) Start/Stop, Manual 6-speed

kr. 340.890 (Ifølge www.opel.dk)

Cylinderantal 4 Acceleration (km/t i sek.) 8,9

Slagvolumen 1598 Tophastifhed km/t 220
80-120 (km/t i sek.)

Miljønorm Euro6

Kompressionsforhold 16,0:1

Brændstofforbrug ved landevejskørsel (km/l)

Max. effekt kW/hk ved omdr./min. 118 (160) / 4000

Brændstofforbrug ved bykørsel (km/l)

Max. drejningsmoment i Nm ved omdr./min. 350 / 1500-2250

Brændstofforbrug ved blandet kørsel (km/l) 23,8

http://www.opel.dk/koretojer/opel-program/personbiler/new-astra-sports-…

Skrevet af Jørgen Müller, 29-01-2017 - 11:45

Jeg er både skuffet og forundret over at DCU kan bringe 14 (fjorten) sider i bladet om Årets campingtrækker, uden nogen som helst tekniske oplysninger, om de testede biler..!! Mangler de for campister vigtige elementære oplysninger såsom trækvægt, Nm, totalvægt, brændstofsøkonomi m.m Det er i mine øjne en fuldstændig ubrugelig og intetsigende test !

Skrevet af Niels Lindgaard, 14-01-2017 - 20:23

Hvis denne test skal have en værdi, er man nødt til at dele op i flere grupper med specificeret trækvægt.
F.eks. biler med op til 1500 kg trækvægt og en større trækvægt baseret på større biler.
Så bliver det ikke som nu, hvor man blander æbler og bananer.

Skrevet af Steen Æbeløe, 14-01-2017 - 19:15

Niels.
Ja, de kunne da godt have gennemgået biler og specifikationer noget mere.

Men når udsendelsen vare en halv time og de har 10 biler, og der også skal være lidt indledning og afslutning, så er den reelle tid pr bil kun 2 minutter.

Noget andet er jo at DCU laver testen for deres medlemmer, så derfor kommer der mere i bladet, så hvis ikke-medlemmer vil vide mere end de kan se på DK4 så må de jo anskaffe bladet.

Inden DCU kom i tv blev der udgivet en dvd med testen

Skrevet af Benny Hauge Jakobsen, 14-01-2017 - 17:38

Når jeg læser bladet virker det for mig so om motorjournalisterne hyggesnakker om deres oplevelser, men der er ikke nogen reelle tekniske data. Jeg synes at det er imponerende at Oplen yder 150 hk. med en 1,6 motor - men jeg så gerne flere tekniske enkeltheder.
MVH BJ.

Skrevet af Niels Lindgaard, 14-01-2017 - 12:55

Lotte.
Hvad der sidenhen er kommet på skrift, gør da ikke den sendte udsendelse mere fyldestgørende.
Syntes stadigvæk at der burde have været mere information omkring de enkelte biler i testen.

Skrevet af Unknown Unknown, 10-01-2017 - 14:40

er lige leveret af postnord i vores postkasse

Årets campingtrækker 2017,

FOLKETS CAMPINGTRÆKKER

kan ses på siderne 12 - 27.

Skrevet af Unknown Unknown, 10-01-2017 - 13:50

10 blev til fem

Efter at have testet alle 10 vogne stemte juryen fem biler videre til finalerunden. Ud over Opel Astra, Seat Ateca og Volvo V90 fik også Skoda Superb og Subaru Levorg stemmer nok til at nå blandt de sidste fem. 
Herefter skulle hvert jurymedlem give henholdsvis 5, 4, 3, 2 og 1 point til de fem finalebiler, hvor blandt andet

værdi for pengene,

køreegenskaber, komfort og sikkerhed efter en subjektiv vurdering skulle tages i betragtning.

Konkurrencen var skarp, men fremragende allround-egenskaber og

værdi for pengene

betød, at en af bilerne kan løbe med sejren.

https://www.dcu.dk/tv-aarets-campingtraekker-2017

Skrevet af Benny Hauge Jakobsen, 10-01-2017 - 11:52

Jeg vil som Niels L nævne at det ikke er ret mange reelle informationer man får.
Der blæses på reklamebasuner og det et kan så lokke folk.
Jeg kører med en Kia Sportage 2 L 140 hk. diesel som trækker 1600 kg. Det gør den godt og overbevisende, særdeles afslappende med megen kørsel på piloten - - når bare man holder sig fra 6. gear.
Men hvordan er det med en 1,6 motor i en sådan sammenligning. Det kan måske være at jeg ser mere på motorkraft end på pris og brændstof økonomi?
MVH BJ

Skrevet af Niels Lindgaard, 10-01-2017 - 08:33

Efter at have set programmet årets campingtrækker på TV4 igår aftes, kan jeg bare konstatere at det er godt nok ikke mange informationer der kommer frem om de enkelte biler.
At Opel bliver valgt kan så bare være det, men ville ikke selv spænde en 1700 kg vogn efter en 1,6 l dieselmaskine.
Det var pengene der bestemte at det skulle være denne Opel, og ikke den bedste trækker der blev valgt.

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her