Gode råd og ideer

Vindue til Knaus Südwind 451, årg 2003

Skrevet af Jesper Gregersen, 17-02-2016 - 15:32

Jeg har været uheldig at få ødelagt det bagerste vindue på vores Knaus Südwind 451 fra 2003.
CV-forhandleren kan skaffe et nyt originalt til 6500,- kroner.
Derfor leder jeg nu efter et brugt. Nogen herinde der ved om det er nogle "standard´er" på vinduer. Altså om vinduer fra andre mærker vogne passer sammen med vores (ældre) Knaus?
(Målene skal naturligvis passe)
CV forhandleren oplyser at vinduet (varenr. K230553) passer til hulmål 1450 mm x 550 mm
Når jeg selv måler selve vinduet udvendigt er det ca 1530 mm x 640 mm

Skrevet af Benny Hauge Jakobsen, 18-02-2016 - 17:18

Hej
Ikke fordi jeg er meget for den holdning - men
Jeg spurgte en hollænder - hvorfor vælger du denne plads i Spanien her er jo næsten kun hollændere. Jeg vælger pladser hvor der ikke er så mange danskere, dem er jeg jo omgivet af til daglig!
.
Han svarede - hvis jeg vil møde en rigtig hollænder så tager jeg hertil - hjemme i Holland er der så mange andre nationaliteter.

Jeg sad i forteltet og så en hollænder komme gående - han så flygtigt på min gulpladebil og han kom næsten helt ind i mit telt, da han pludselig stoppede op og så på bilen igen - så var det alligevel ikke mig han ville snakke med.
MVH BJ.

Skrevet af Carl Hansen, 18-02-2016 - 16:03

Det kan være et problem med gule plader på pladser hvor de ønsker at begrænse antallet af hollændere
Ved Bodensøen mødte jeg en Dansker i en stor Nissan firhjulstrækker på gule plader men med DK mærke på fronten, "lejrchefen her plejer at stikke hovedet ud af vinduet og er der gule plader på så er alt optaget" sagde han. "Derfor har jeg klistret det DK mærke på fronten"
Ellers kan jeg kun anbefale at tage til Holland i højsæsonen, der er ingen hjemme så der er god plads på campingpladserne.

Skrevet af Jesper Gregersen, 18-02-2016 - 15:37

Tak skal du have Jan Petterson

Jeg har afsendt en mail og venter på svar :-)

Skrevet af Knud Aa Hansen, 18-02-2016 - 12:38

Mange tak Jesper
Det er ovenikøbet ikke ret langt væk for mig, så de bliver monteret :-)

Skrevet af Jan Petterson, 18-02-2016 - 11:19

Hej.
Prøv vordingborgcampingdele.dk. Tlf.55 37 44 39---20 28 42 21,han har mange brugte dele.

Skrevet af Knud Aa Hansen, 17-02-2016 - 23:29

Hej Jesper
Så kan du måske fortælle mig hvor jeg finder de Dannebrogsflag på din vogn (jeg kører med en gulplade cv) og vil helst ikke ses som en hollænder :-)
Vh
Knud

Skrevet af Knud Aa Hansen, 17-02-2016 - 17:11

Prøv at kontakte www.rha.dk han kan måske finde et der "passer" eller endnu bedre hvis har mulighed for det besøg ham. ;-)

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her