Gode råd og ideer

Utæt nyt kampa club air pro 450

Skrevet af Rikke Fjord, 28-06-2020 - 18:14

Hej alle.

Jeg søger hjælp og eller råd! Vi har købt et nyt kampa fortelt til vores campingvogn. Et club air pro 450 samt en udvidelse til.
Det er tredje gang vi har det ude og benytter det men første gang i dag det regner.
Og vi får vand ind. Ikke bare et sted men mange! 4-5 i forteltet og 2 steder i udvidelsen.
Det kommer ind ved syningen i udvidelsen og ellers ved stængerne i hoved teltet. Og det er ikke helt små mængder.
Er det normalt? Eller har vi været uheldige og fået et super utæt fortelt?

Har vedhæftet et billede. Det ser ud som om den gennemsnitlige tape har givet slip og det er der vandet kommer ind. Men det er kun til at se der da de andre steder er bag stængerne et eller andet sted.

Skrevet af Connie Christensen, 27-07-2021 - 22:50

Kondens er normalt, derfor kan man købe en dug til loftet.

Men hvis det er igennem syningerne, vil jeg optage en video af vejeret uden for og optage det vand der kommer ind og så henvende mig til forhandleren.

Der er jo 2 års reklamationsret, det vil sige det første halve år er det forhandleren der har bevisbyrden og det side halvanden år er det jer skal sandsynliggøre fejlen og det kan man gøre med en video, vejrudsigt eller de samme fejl er beskrevet på nettet af andre der har oplevet det samme problem

Hilsen Claus

 

Skrevet af Benny Hauge Jakobsen, 04-08-2021 - 11:02

Jeg læste et sted, men kan ikke huske hvor, at kampa lufttelte ved det første regnvejr skal have lov til  at "sætte sig" i syningerne og derved blive tætte.

Er dit telt stadig utæt?

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her