Gode råd og ideer

regnvejr i adria adora 512 ul

Skrevet af Niels Fritzner Nielsen, 14-07-2017 - 10:49

Vi er meget glade for vor 2 år gamle Adora 512 UL men i regnvejr samler dråber sig i skinne bag på vognen og drypper på kassen med baglys. Den virker som resonans kasse og gør det vanskeligt at sove i enkelt sengene pga. larm.
Håber at nogen har en løsning på dette irriterende problem på en ellers dejlig vogn.

Niels fritzner

Skrevet af Flemming Udbjørg, 26-07-2017 - 17:40

Du kan hos din forhandler få lagt en "afdækning" ind i skinnen på bagenden, så der ikke kommer vand ind i den - og derfor heller ikke noget drypperi.

Afdækningen kan fjernes igen, hvis I skal bruge skinnen til markise eller andet.

Skrevet af Jørn Koch, 24-07-2017 - 20:52

Har samme problem på min Adora 482 LU. Har prøvet at afhjælpe problemet med et tykt antennekabel som jeg har klippet i 2 30 cm stykker og stukket dem ind i hver side af skinnen så de stikker ud og leder vandet væk fra lyskassen, altså noget af det samme som Peer Hansen foreslår ovenfor.
Vil dog sige at det ikke altid virker, så må jeg rette lidt på kablerne, som i øvrigt sidder i skinnen hele tiden. Hvis jeg husker det skubber jeg kabelstykkerne helt ind i skinnen mens vognen flyttes og trækker den ud nå vognen stilles op igen, så er der klar til regnvejr ;-)

Vh Jørn Koch

Skrevet af Tove Hein, 15-07-2017 - 07:46

Havde der samme problem i min detleff købte en form for tag nedløb hos camping forhandler jeg kan smses et billede hvis du vil se det

Skrevet af Peer Hansen, 15-07-2017 - 07:21

Hæng en snor eller andet i skinnen, så vil vandet løbe ned ad den

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her