Gode råd og ideer

Kørsel med Ford Kuga Hybrid fra 2021 og frem.

Skrevet af Poul Erik Jensen, 23-10-2023 - 17:47

‘Hej, er der nogen der har erfaring med hvorlangt en Kuga hybrid benzin køre på literen med campingvogn. Vh  Poul Erik

Skrevet af Peder Carstensen, 05-11-2023 - 13:58

Hej, vores søn har en tilsvarenden Kuga, når han kører med

Campingvognen på krogen ( Hobby på ca. 545 meter ) kører

den imellem 7 & 10 Km/ltr. han overvejer kraftigt at skifte vogn

til ren el i nærmeste fremtid. ( han er ikke medlem af DCU, derfor

skriver jeg ) Cv`en vejer ca. 1500 Kg.

Mv. Peder Carstensen.

Skrevet af Michael Ravnholt, 24-11-2023 - 10:58

hej

Der er et ret logisk svar..... Bilen er benzin, og som jeg lige kan huske, en 1,5 l. motor, det drejningsmoment er ret lille, og det er det det "op af bakke" for det meste skal bruges i bakkerne, et råd er, køb en dieselbil med et højt moment, eller find en elbil der kan køre langt nok med en campingvogn....

Lige dette punkt, er ømt for de fleste elbiler, så han har et valg..... ellers skal han vente 1-2 år før der kommer en el bil der kan køre længere.

Mit eget ønske er klart osse at få en elbil, men da jeg ikke gider tesla, så må jeg vente, til der kommer en bil der kan køre mere end de 650 km. på en opladning.

og den sidste ting.... en elbil og campingvogn, er pisse besværlige at lade op stort set alle steder, man skal rigge campingvognen af og flere steder har jeg set, at elbil ejerne så er nød til at køre mod trafikken for at komme hen til laderne.

så nej, det skal ikke være nemt at være campist med en elbil :(

 

 

Skrevet af Pia Johnsen, 11-02-2024 - 20:00

Var i sommer i Norge med kuga og 1300 kg på krogen. 3 voksne i bilen. Kørte i gennemsnit 10 km pr ltr med vognen. Kørte alle de snedige steder med 12-14 % stigning og hårnålesving. Ingen steder var jeg nervøs for ikke at komme op. Den har mere bundtræk end min gamle Kia ceed diesel med 130 hk. Den kørte ca 13 km pr ltr uden vognen på. Kia’en kunne ikke gøre det bedre med cv på krogen. Kan varmt anbefale den nye kuga. 

Skrevet af Jørn Justesen, 15-02-2024 - 16:01

Vi har netop en 2021 Kuga. Alle Kuga plugin har en 2,5L benzinmotor + el og bilen bruger aldrig batteriet helt men gemmer strøm til der brug for det, feks på bakker.

Vi har 2 gange været i Spanien syd  for Valencia med 1600 kg campingvogn samt bilen stoppet med udstyr. Bilen gør det fantastisk, bedre end den Mondeo 2,2 diesel vi havde før. Gennemsnit over 12000 km med cv 10,5 km/l. Kan kun anbefale Kuga og nu kommer en opdateret model med endnu flere heste og større trækvægt.

Skrevet af Michael Ravnholt, 15-02-2024 - 16:10

haha

jeg har lidt svært ved at forstå samligningen på en gl slidt mondeo og en ny Kuga...... 

Hvis i tager en ny benzin og ny diesel, så trækker en diesel bedst! 

Skrevet af Steen Byskov Thomsen, 25-04-2024 - 09:40

@Jørgen Justesen: Hvilke Drive mode kører I i, når I kører til Sydeuropa? Kører i Normal eller Sport og kører I i almindelig hybrid mode eller EV senere til anvendelse i bakker og bjerge? 

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her