Gode råd og ideer

Hjælp til 12v strøm i Knaus fra 1994

Skrevet af Thomas Andersen, 01-08-2018 - 00:06

I min Knaus Country får pumpen til vandhanerne i køkken og toilet samt skyl til toilettet strøm fra 2 6v batterier, som sidder i en batterikasse under sengen. Så vidt jeg kan se, er det et "lukket" system, der fungerer uafhængigt af 220 v tilslutning eller bilen. Der er ikke en sikringsgruppe sammen med 220 v sikringerne, og der er ikke nogen transformer - i hvert fald ikke noget synligt sted.

Er der andre, der har samme installation?

Mit problem er, at vandhaner og toiletskyl pludseligt er stoppet med at virke. Jeg har skiftet batterierne, batterikassen og vandpumpen - uden at det har hjulpet. Hvad kan der være galt?

Jeg har fundet nogle tegninger af toilettet (Thetford C2), hvor der godt gemt på undersiden af toilettet vist sidder en sikring. Jeg har en mistanke om, at al 12v strøm gik igennem den, inden det bliver splittet ud til vandhaner/vandpumpe - kan det passe?

Håber der sidder nogle rutinerede campister derude, der kan hjælpe :)

Skrevet af Thomas Andersen, 01-08-2018 - 08:51

Hej Flemming
Jeg har faktisk søgt efter Knausgrupper på Facebook, men åbenbart ikke godt nok, for jeg fandt ingen. Og campingferie.dk har jeg ikke været opmærksom på - så tak for begge links :)
Thomas

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her