Gode råd og ideer

Dit DCU

Skrevet af Peer Hansen, 11-12-2017 - 19:06

Nu har DCU irriteret mig i et par måneder, når man logger ind får man at vide at man skylde kontingent for 2018. Det er nu 6 bankdage siden DCU via Nets hævede beløbet på min konto. Jeg skylder stadig for 2018 står der stadig. Er der nogen der skylder, så er det DCU. Jeg, og mange andre, har betalt uden endnu at vide hvad vi egentlig har betalt for. Det er vel på tide at få styr på tingene derinde i det fine hus.

Peer

Skrevet af Benny Hauge Jakobsen, 14-12-2017 - 17:27

Jeg ved godt at "ting" tager tid som f. eks. bankekspedition eller anden bogføring.
Men en gang eller to om ugen kommer der fra DCU tilbud om fordelagtige ophold på udvalgte campingpladser.
Når man nu alligevel har lavet sådanne indslag, så var det jo ret let at tilføje andre informationer af interesse.
MVH BJ.

Skrevet af Benny Hauge Jakobsen, 14-12-2017 - 17:27

Jeg ved godt at "ting" tager tid som f. eks. bankekspedition eller anden bogføring.
Men en gang eller to om ugen kommer der fra DCU tilbud om fordelagtige ophold på udvalgte campingpladser.
Når man nu alligevel har lavet sådanne indslag, så var det jo ret let at tilføje andre informationer af interesse.
MVH BJ.

Skrevet af Lennart Søderberg, 14-12-2017 - 13:49

Indledningsvis vil jeg rose DCU for at give plads til debat. Tidligere, da Frølich var på pladsen, var alle kritiske debatter blevet slettet. Så tak for det.
Men stadig virker det som om at medlemmerne er et nødvendigt onde. Hvorfor får vi ikke informationer? Hvad er det for et medlemskort vi får i 2018?

Venlig hilsen Lennart

PS. Er der ikke nogen der har betalt og modtaget et nyt medlemskort, der kan fortælle hvilket kort man modtager?

Skrevet af Cristina Engwald Jensen, 14-12-2017 - 13:02

Det ville så være fantastisk hvis DCU, hvor man oplyser at 'Din saldo for næste år er ...', oplyste at PBS indbetalinger først kan bogføres efter 7 bankdage. Det ville mange nok stille sig tilfredse med.
Generelt synes jeg DCU er enormt dårlige til at informerer medlemmerne, hvad enten det drejer sig om camping pas, login problemer, manglende betaling eller noget helt andet.
Egentlig gider jeg ikke hænge mig i bagateller, men når det sker igen og igen, må det være på sin plads at råbe op.
Synes DCU virkelig ikke det er vigtigt at informere ???
Hilsen og god jul,
Niels

Skrevet af Niels Lodberg Pedersen, 14-12-2017 - 11:45

Ja, det sejler åbenbart for DCU. Mit kontingent er også trukket rettidigt, men jeg står stadig med en negativ saldo. Det kan dog ikke ophidse mig, så længe jeg bare kan bruge de tilbud DCU giver, f.eks. melde mig til en tur med kreds 7, - det er faktisk det, jeg hovedsageligt bruger mit medlemskab til - og jeg kan jo bevise, at jeg har betalt - lad bare DCU holde juleferie i fred.
Ha' en god jul alle sammen.
Niels

Skrevet af Redaktionen ., 14-12-2017 - 11:38

Regnskabsafdelingen har oplyst os om, at de medlemmer, der har betalt via PBS/BS, endnu ikke er bogført, da der skal gå syv bankdage, efter det er trukket, til det kan bogføres i DCU's system. Så vi håber, at I vil have lidt tålmodighed. Vi arbejder så hurtigt, vi kan.

Mvh. redaktionen

Skrevet af Allan Schmidt, 13-12-2017 - 22:35

Har betalt mit kontingent den 4/12 .Der gik kun et par dage så var manglende kontingent slettet fra min side,så herfra thumbs up til dcu.

Skrevet af Erik Frantz Hyldahl, 13-12-2017 - 17:38

Ren faktisk er jeg enige i, at det er en dårlig og provokerende ide at gøre det på!
Også selv om, at det vel kun er en selv der kan komme ind på min profil.
Hvis man fra DCU ønsker, at gøre opmærksom på manglende betaling kan man måske forstå det hvis deadline er passeret.

Skrevet af Peer Hansen, 13-12-2017 - 16:36

Jeg skylder også stadig iflg. DCU, og uanset hvor sure andre bliver over at jeg brokker mig, så irriterer det mig som bare ...... Jeg har andet sted her på sitet læst, at man forventede en afklaring omkring en eller anden form for medlemsbevis i går eller i forgårs, det kom er åbenbart heller ikke. DCU er stadig larmende tavs, så thumbs down til DCU fra mig.

Skrevet af Børge Sørensen, 13-12-2017 - 09:41

Jeg betalte 3. december og står stadig til at skylde 355 kr. Det synes jeg ærlig talt ikke fortjener en "thumbs up".

Skrevet af Bjarne Gunthel, 12-12-2017 - 16:31

Flemming Udbjørg
Thumbs up

Hilsen Bjarne

Skrevet af Flemming Udbjørg, 11-12-2017 - 21:40

Peer - nu skal beløbet jo registreres i DCUs økonomisystem, før det kan opdatere status på Din Side. Men du ved jo, at du har betalt - så hvorfor lade sig slå ud af sådan noget småtteri??

Du skriver, at du har betalt, uden at du ved, hvad du har betalt for! Det forstår jeg ikke meget af - for de fleste medlemmer betaler jo for at få rabat både på DCUs egne pladser og på DCUs samarbejdspladser - og så hertil rabat på en lang række tilbud, som man får som DCU-medlem.

DEt er jeg helt sikker på, at du godt ved - men nu skulle du bare lige med i brokkeklubben!

Det som udestår ved du også hvad er - nemlig om der kommer et campingpas eller ej, sammen med DCU-kortet. Og her er status tidligere oplyst på DCU.dk. Så både du, jeg og alle andre får besked, når der er noget nyt at fortælle om.

Så hvorfor lade sig irritere?? Du ved jo, hvad du får for dit kontingent! - og hvis der kommer en løsning med et campingpas, så kommer det med på dit DCU-kort.

Så sov nu roligt og glæd dig til campingsæsonen.

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her