Gode råd og ideer

Årets campingtrækker 2022

Skrevet af Estrid Læssøe Nielsen, 17-02-2022 - 15:27

Tak for Årets Campingtrækker 2022!
Som elbil- og campingvogn ejer ser jeg frem til, at DCU går foran med at udbygge den manglende infrastruktur af ladere. Man kan ikke bare sætte sig ned og vente på, at andre gør det, når man nu har påpeget problemet i en stor test.
Det optimale er ladere på campingpladserne, som vil gøre mange elbiler meget velegnede som campingtrækkere.
Mvh. Olav

Skrevet af Per Kjeldsen, 17-02-2022 - 17:00

Nu tror jeg først og fremmest at infrastrukturen i det offentlige rum og i villakvarterene , skal udbygges først , før jeg tror at elnettet kan klare belastningen af stribevis af elbiler der lader samtidig . Jeg er ræd for at vi ser en fremtid i møde med masser af nedbrud , fordi udviklingen af elnettet går langsommere end salget af elbiler .Og hvem skal betale for udrulningen af kraftigere kabler . Jeg tvivler på at dcu vil investere i kraftige ladestandere , før der er en god forretning i det .

mvh Per

Skrevet af Allan Schmidt, 18-02-2022 - 08:40

Jeg tror der vil gå rigtig mange år før der kommer ladestandere på DCU pladser, for der er  kun en til at betale for ladestandere og det er forbrugeren elbilen. Og når man ser Dcu kåring af årets campingtrækker og elbil med campingvogn så egner den sig ikke som trækker på grund af enfrastrukturen hvem gider køre med campingvogn når du kan køre  200km på en opladning  og håbe på der  ikke er modvind og for mange bakke og håbe på man når campingpladsen inden man køre tør for strøm, nej der skal mere udvikling til på elbiler før jeg køre campingvogn med elbil, så foretrækker jeg en dieseltrækker.

Skrevet af Michael Ravnholt, 25-02-2022 - 13:22

hej

 

Jeg er helt enig i, at vores/eu elnet ikke er godt nok udbygget til alle de el-biler. øv for dem der har dem.....

Men os der skal trække en campingvogn, vi er så  i mellemtiden nød til at købe diesel biler og så er det jo rimeligt heldigt for os, at de store mærker har en diesel bil der forudrener mindre ud af udstødningen end den suger ind.... positivt...

 

 

 

 

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her