Camping i udlandet

Kørsel i Østrig i 2024

Skrevet af Verner Fuglsang Sørensen, 15-05-2024 - 21:35

Hej til mine med campister

Jeg har lige set et opslag på facebook ang. kørsel i Østrig denne sommer.

Jeg bliver nød til at høre jeres opfattelse af at det skule være tilladt at køre igennem Fernpass med campingsvogn så længde at man holder sig til selve hovedvejen og IKKE køre af bivejene for dette skulle være strafbart.

Har jeg fattet at det er sådan man skal forstå reglerne ?

 

Midtjyden

God sommer til jer alle

Skrevet af Jens Libak Pedersen, 14-06-2024 - 21:49

Lige præcist med Fernpaß ved jeg ikke, men det er rigtigt at det kan være forbudt at forlade motorvejen ved kørsel IGENNEM Østrig. Der skal turister blive på motorvejen, og afkørsler må kun benyttes hvis man kan dokumentere ærinde i lokalområdet. Det har tidligere været oppe her i forum'et, og ved den lejlighed var der en eller anden der belærte mig om, at det ikke kunne være rigtigt da Østrig som EU medlem ikke kunne gøre sådan og bla bla bla. Men den er god nok. Pinselørdag sad jeg i en gigantisk kø mellem Salzburg og Villach på vej til Slovenien på motorcykel. GPS'en råbte og skreg om 'Tag næste afkørsel' for at komme på alternativ rute, men ved hver eneste afkørsel stod politiet og sikrede, at kun folk med ærinde fik lov til at køre af. Hvis jeg skulle afsted igen og VILLE køre på almindelige veje, ville jeg forlade motorvejen allerede i Tyskland og køre ind i Østrig via en af de mindre grænseovergange. Når man først er på det almindelige vejnet tror jeg det går problemfrit resten af vejen. Hvis du vil helgardere, så kan du booke en campingplads el.l. Med en bookingbekræftelse i hånden kan du få lov til at køre på almindelige veje. God tur!

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her