Opel Grandland X, bil, biltest, campingtrækker

Test: Opel Grandland X 2,0 Turbo D aut. 177 hk Innovation

Opel Grandland X blev en af de fem finalister i Årets Campingtrækker 2019. Læs her, hvad juryen synes om Opel'ens evner som campingtrækker.

Udsalgspris for testbilen inkl. ekstraudstyr: 455.500 kr.
Billigste variant: 334.990 kr.
Forbrug: 20,4 km/l
Hk/Nm: 177/400
Tilladt totalvægt: 2.090 kg
Maks. anhængervægt med bremser: 2.000 kg
Vogntogsvægt: 4.090 kg

 

Juryens kommentarer

Frede Petersen:
Her har vi jo at gøre med en god familiebil med god plads og lavt støjniveau. Banekørslen var lidt over gennemsnittet. Det samme var motorkraften, men den har prisen lidt imod sig.

Stefan Rosendal:
Det er jo den rene langturslimousine. En velafstemt familieflytter med god siddekomfort og en super lydsvag motor, der virker som det helt rigtige valg til bilens størrelse. Jeg giver den plusser for stabilitet, uden at virke medstyrende. Ligesom søsterbilen Peugeot 3008 og storebror 5008 befinder bilen sig på glimrende vis mellem banens kegler.     

Frank Davidsen:
Den er for dyr. Accelerationen er fin, men den virkede ustabil på manøvrebanen. Måske fordi ESP griber ind meget tidligt. Elstik og øje til bremsewire sad alt for langt inde under bilen.

Iver Sørensen:
Den har god kørekomfort og masser af plads, men det er lidt for meget franskmand til en Opel. Det passer ikke rigtigt sammen efter min smag. Trækkraften er god med minimal støj, den har et rimeligt godt udsyn, og balancen mellem bil og campingvogn er fin.

Udsalgspris for testbilen inkl. ekstraudstyr: 455.500 kr.
Billigste variant: 334.990 kr.
Forbrug: 20,4 km/l
Hk/Nm: 177/400
Tilladt totalvægt: 2.090 kg
Maks. anhængervægt med bremser: 2.000 kg
Vogntogsvægt: 4.090 kg

 

Juryens kommentarer

Frede Petersen:
Her har vi jo at gøre med en god familiebil med god plads og lavt støjniveau. Banekørslen var lidt over gennemsnittet. Det samme var motorkraften, men den har prisen lidt imod sig.

Stefan Rosendal:
Det er jo den rene langturslimousine. En velafstemt familieflytter med god siddekomfort og en super lydsvag motor, der virker som det helt rigtige valg til bilens størrelse. Jeg giver den plusser for stabilitet, uden at virke medstyrende. Ligesom søsterbilen Peugeot 3008 og storebror 5008 befinder bilen sig på glimrende vis mellem banens kegler.     

Frank Davidsen:
Den er for dyr. Accelerationen er fin, men den virkede ustabil på manøvrebanen. Måske fordi ESP griber ind meget tidligt. Elstik og øje til bremsewire sad alt for langt inde under bilen.

Iver Sørensen:
Den har god kørekomfort og masser af plads, men det er lidt for meget franskmand til en Opel. Det passer ikke rigtigt sammen efter min smag. Trækkraften er god med minimal støj, den har et rimeligt godt udsyn, og balancen mellem bil og campingvogn er fin.

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her