Forsikring
Selskab dækkede selvom campingvognen ikke var forsikret
Bornholms Brandforsikring må kandidere til titlen som Danmarks mest kundevenlige forsikringsselskab. Det valgte at dække en campingvognsskade, selvom kunden ikke havde tegnet en forsikring.
Tekst: Torben Brandt
Holger Brandt Kofoed bliver rørt, da han skal fortælle det. At hans forsikringsselskab hjalp ham på et tidspunkt, hvor det gik op for ham, at han ikke havde sin campingvogn forsikret og stod til at skulle betale en reparation på godt 13.000 kr. for pladearbejde.
– Det var mig, der havde dummet mig. Så det var bare fantastisk, at de valgte at hjælpe mig i den situation, lyder det ærligt fra 77-årige Holger Brandt Kofoed fra Allinge på Nordbornholm.
Konen stod for papirarbejdet
Forsikringer og alt andet papirarbejde var noget, hans bankuddannede hustru tog sig af i husstanden. Da hun døde for tre år siden, var forsikringer noget af det sidste, Holger Kofoed Brandt var optaget af, og derfor fik han ikke forsikret den campingvogn, han købte et år efter sin kones død.
– Jeg ved godt, det lyder helt fjollet, men jeg var simpelthen ikke opmærksom på det. Jeg tænkte, at jeg jo havde en bilforsikring, og at campingvognen nok gik ind under den, siger bornholmeren.
Tidligere sejlede ægteparret meget, men da Holger Brandt Kofoed blev alene, købte han campingvognen som alternativ til båden for stadigvæk at kunne komme ud og opleve noget.
Wiren knækkede
De barske forsikringsrealiteter gik op for ham, da han en lørdag i august ville køre bil og campingvogn til København. Han havde kun kørt få meter ved lav hastighed, da campingvognen røg af trækkrogen, fordi han ikke havde koblet korrekt på. Situationen gik fra slem til værre, da sikkerhedswiren, som skulle have aktiveret håndbremsen, knækkede, så campingvognen trillede baglæns og ramte et træ og en skraldespand. Resultatet var synlige skader på hjørne og bagende, der krævede reparation.
– Da jeg ringede til mit forsikringsselskab og anmeldte skaden, kunne de ikke finde min forsikring i deres system. Det var først på det tidspunkt, det gik op for mig, at jeg aldrig havde haft den forsikret.
Op på lederplan
Holger Brandt Kofoed er heldigvis kendt som en god og stabil kunde i Bornholms Brandforsikring, hvor han og hustruen i årevis har haft deres forsikringer samlet og kun haft få skader. Da han telefonisk talte med en forsikringsmedarbejder og forklarede, at han ikke havde forsøgt at være uærlig, men simpelthen bare havde begået en brøler, lovede medarbejderen at bringe sagen videre, og at der ville blive ringet tilbage.
– Senere ringede én fra ledelsen til mig og sagde, at de ville se med venlige øjne på min sag, og at de gerne ville dække skaden på betingelse af, at jeg betalte forsikringspolicen to år tilbage, hvor jeg købte campingvognen. Det kalder jeg god kundeservice. Sådan et selskab fortjener da at blive omtalt i jeres magasin, siger en begejstret Holger Brandt Kofoed.