
Justeringer på DCUs Test- og Servicecentre
Fremover kan der være regionale prisforskelle på de test og serviceeftersyn, du får udført på DCUs Test- og Servicecentre, men dine medlemsfordele og rabatter forbliver den samme.
Tekst: Torben Brandt
Der har været enkelte justeringer på DCUs Test- og Servicecentre i 2022. Det oplyser DCUs tekniske konsulent Stefan Rosendal, der er tovholder på samarbejdet mellem campingunionen og de 19 værksteder, som DCU samarbejder med over det meste af landet om test og serviceeftersyn.
– Det bliver fremover sådan, at der gives 5 % rabat til DCUs medlemmer på de eftersyn og test, som udføres på testcentrene i perioden fra 1. marts til 30. september, mens der gives 15 % rabat fra 1. oktober til udgangen af februar. Ændringen er, at højsæsonen, hvor der ydes 5 % rabat, er blevet udvidet med en måned, og omvendt er lavsæsonen, hvor rabatten er 15 %, blevet reduceret med en måned i den anden ende, forklarer Stefan Rosendal.
– Ændringen skyldes, at vi kan se, at testcentrenes højsæson fortsætter langt ind i september, hvor der stadig er stor travlhed med at hjælpe campisterne med de køre- eller haglskader, som vognen har fået på ferien, eller når de gerne vil have den serviceret, inden den stilles væk for sæsonen, uddyber Stefan Rosendal.
Forskellige priser
En anden ændring er, at du som medlem i fremtiden kan opleve, at prisen for at få foretaget f.eks. en gas- eller fugttest varierer fra testcenter til testcenter.
– Der kan være store individuelle, regionale forskelle på udgifter til f.eks. lønninger, husleje og opvarmning alt efter, om man befinder sig i f.eks. Vestjylland eller Københavnsområdet. Derfor synes vi, at det er rimeligt, at DCUs Test- og Servicecentre selv får mulighed for at lægge sig i et prisleje, hvor de er konkurrencedygtige i forhold til de omkringliggende værksteder i deres nærområde eller region. Det betyder, at vores medlemmer fremover bliver nødt til at kontakte deres værksted for at få oplyst prisen på den test eller det serviceeftersyn, de ønsker, siger Stefan Rosendal.
– For DCU er det afgørende, at kvaliteten af arbejdet på værkstedet lever op til DCUs påkrævede standarder, og at vores medlemmer fortsat får 5 % rabat i højsæsonen og 15 % rabat i lavsæsonen, og de ting ændres der ikke på, fastslår Stefan Rosendal.