Vogne og udstyr

Skoda Octavia TDi 110 Style Combi 2015

Skrevet af Winnie Sepstrup, 07-01-2017 - 20:26

Vi overvejer at købe denne bil: Skoda Octavia TDi 110 Style Combi 2015. Jeg kører ca 100 km om dagen frem og tilbage på arbejde. Og vi kører ca 10000 km om året med campingvogn. Derfor er spørgsmålet nu: Hvordan er den som campingtrækker? Vores campingvogn vejer 1400 kg.... Vi står i dilemmaet imellem en bil, der har masser af kraftoverskud, når vi kører med campingvogn eller en bil, der er driftssikker og økonomisk i hverdagen.... Vi behøver ikke en luksus-campingtrækker, men på den anden side skal den også kunne præstere nogenlunde :-) Jeg vil helst høre egne erfaringer... Alt andet kan jeg selv finde på nettet :-)

Skrevet af Niels Bisgaard Rasmussen, 12-01-2017 - 19:26

Hej Winnie, tillykke den bliver i meget glade for.

Skrevet af Winnie Sepstrup, 11-01-2017 - 21:34

Vi var i dforgårs ude at prøve Skodaen. Og det var bare slet ikke os. Den var støjende og lå uroligt på vejen, syntes vi.... Så vi endte med at købe en VW Passat TDi 140 Comfortl. Vari. BMT 2013 med 68000 km på bagen.... Den må trække 1800 kg og virker bare gedigen. Og så er den støjsvag.... Vi håber, at det var det rigtige valg :-)Vi har nu fået bilen hjem. Den er bare lææækker..... Har dog endnu ikke prøvet den med campingvogn efter.... Jomfrutur næste weekend. Det glæder vi os til.....

Skrevet af Niels Lodberg Pedersen, 09-01-2017 - 16:32

Vi har en bil magen til ovennævnte, årgang 2014. Vores campingvogn er på 1300 kg total, men vejer oftest i praksis små 1400 kg.
Vi er glade for bilen også som campingtrækker. Det skal dog siges, at vi fik monteret ekstrafjedre bagi, efter den første tur til Rhinen. Det føltes utrygt at køre over 88 - 90 km/t men efter de forstærkede fjedre, har jeg været oppe på 120 i en overhaling, uden at mærke noget til bagenden. Jeg kører med ca 75 - 80 kg kugletryk. Mit forbrug ligger på 11 - 13 km/l.
Med hensyn til trækkraft, så klarer den opgaven udmærket i almindelighed, men når vi er sydpå i bjergrige egne, synes jeg der mangler lidt igangsætningsmoment, motoren skal rimelig op i omdrejninger for at sætte vogntoget igang, og det må være lidt hårdt ved koblingen.
Opdateringen af bagfjedrene koste 2000,- kr hos Skodaforhandleren.

M.v.h. Niels

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her