Vogne og udstyr

Advarsel fra Sikkerhedsstyrelsen vedr. køleskab i Hobby 540 WLU - samme problem i 560 WLU!

Skrevet af Erik Nielsen, 21-07-2016 - 18:24

Hej.

Så vidt jeg kan se i vores 560 WLU, er problemet også til stede her. Se vedhæftede foto.

Jeg har d.d informeret Sikkerhedsstyrelsen.

Venlig hilsen
Erik Nielsen,Odense

Skrevet af Unknown Unknown, 22-07-2016 - 09:47

Ja de er jo lynhurtige ved sikringsstyrelsen. Den manglende forsegling har jo kun stået på siden der begyndte at komme køleskabe i campingvognene i tresserne
ADRIA var vel de første som begyndte at interessere sig for problemet. I min UNICA fra 97 var det lavet., medens de tyske mærker kom senere, og altså ikke effektivt

Af erfaring ved jeg også at i min nuværende ADIVA må der også være visse utætheder, for da køleskabsbrænderen for et par årsiden ikke brændte rent var det inde i vognen som jeg opdagede det.
Bruger derfor aldrig mere at sætte køleskabet på gas hvis nogen opholder sig i vognen, men betaler den høje pris på EL og for det uhyre høje El-forbrug disse skabe har.

Måske kunne det blive en "løftestang" til at få fabrikanterne til at forsyne sine vogne med kompressorskabe som har bedre køleegenskaber og til et forbrug som er langt langt lavere.

Skrevet af Erik Jensen, 22-07-2016 - 09:20

Fejlen ved instalationen er utæthed ved div,rør og kabelgennemføringer

dette bevirker at der er risiko for at kulilte-røggasser kan sive fra bagsiden af køleskabet og ind i vognen

rummet bag køleskabet SKAL være totalt afskærmet ind mod vognen og fuget så det er lufttæt
fejlen kan kontrolleres ved at afmontere de udvendige riste ind til bagsiden af køleskabet

Nb, på gamle vogne var der luft cirkulation både over og under køleskabet

der er flere bileder og info på sikkerhedsstyrelsens hjemmeside

Skrevet af Finn Bundgaard Paulsen, 22-07-2016 - 08:27

Hvad handler den advarsel om? Og hvad er det, billedet skal vise?
Med venlig hilsen,
Finn.

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her