Hvad skal jeg vælge?HP 1940+tomtom3 el.

11.11.2004 09:20

Hej.Kan jeg få et godt råd.Vil investere i en navigationsløsning og jeg har ingen forstand på de dele ,derfor beder jeg om et råd.Har set kvickly xtra har en Hp 1940 +tomtom3 på tilbud til 3495,- og har fundet på nettet tomtom go til 5250,- der er jo stor forskel på prisen hvad vi I anbefale, skal bruge den i Danmark og om sommeren på ferietur syd på, men det er nu nok mest fordi jeg syntes det kunne være sjovt at eje sådan en,har da hidtil klaret mig uden(min mand finder vej).Hilsen Anette

Du skal være logget ind, før du kan kommentere

Antal anmeldelser: 15

11.11.2004 15:34

Hej Anette.

Tomtom virker fint men hvis jeg skulle købe nu ville jeg købe Mio hos Harald Nyborg. Den har indbygget antenne så man kan have den med når man går rundt i Rom eller Venedig. Pris omkring 3200.

Steen.

11.11.2004 15:56

Hej Anette.

Jeg ville vælge en HP'er. Der får du samtidig en PDA, og hvis du er typen, der syns det kunne være &quote;sjovt&quote; med navi, er jeg sikker på du også kan få noget ud af en PDA.
Men du skal købe en model større end den de har i Kvickly, da du skal have et større memorykort, hvis du vil have hele Europa på et memorykort.
A-Z/Bilka plejer også at have dem til en god pris.

Mvh. Erik

11.11.2004 17:01

Hej Annette
Vær opmærksom på at der i kvickly tilbuddet &quote; kun &quote; er detalierede kort over skandinavien med det øvrige kortmateriale er hovedvejsnet, kan ikke bruges til dør til dør navigation. Kort over europa koster ca.13 - 1500 ekstra.Derudover skal der bruges yderligere hukommelse til hp som afhængigt af størrelse er fra 400 kr. og opefter. Harald Nyborg har en mio til 3300 med kort over hele eu. Der skal formentlig også tilkøbes hukommelse.
Kim

11.11.2004 20:25

Hej Anette
Jeg har lige selv købt x-road2 i Bilka til 2999.00kr den indeholder vesteuropa samt Polen og Tjekiet og nettop disse to lande var afgørende for mit valg.
Om det ene produkt er bedre end det andet kan jeg ikke udtale mig om da jeg kun har prøvet x-road2 ganske lidt herhjemme men det som jeg har prøvet virker tilfredsstillende og køber man navigation til en pda frem for en fastmonteret kan pdaeren bruges til andre ting såson kalender og adresseliste, tekstbehandnling,regneark og flere andre ting da det er en form for en lille pc med de ting som hører til en sådan.
hilsen Villy

12.11.2004 08:32

Til Steen Jacobsen
Indbygget antenne er da ganske godt, men hvis man, som mange, har en atermisk forrude, så giver det et problem med ordentlig kontakt til satelitterne. Derfor har biler med den type forrude et felt bag bakspejlet hvor der er god kontakt, men hvem gider at have en PDA til at hænge der.

12.11.2004 15:01

Har købt Pocket PC fra Fujitsu Siemens med x-road 2 i Bilka til 2999.oo, og det virker rigtigt godt. Der var også kort til hele Vest Europa, men man skal selvfølgelig købe extra Ram-kort, jeg har købt to det ene på 256 MB og det andet på 512 MB. og det dækker i hvert fald mit behov både med hovedvejskort og kort på husmummer til ferieturene.

12.11.2004 17:41

Hej.Hvor er det dejligt at få alle disse råd,Tak for det .Jeg er lidt i vildrede med hvordan de forskellige virker.Jeg har brug for at det er på dansk også brugsanvisningerne,og gerne at det er på ´husnummer niveau.Med hensyn til forrudens materiale ved jeg ikke hvad vores er(den nye Oktavia).Hilsen Anette

13.11.2004 10:20

Hej Anette !
Jeg har selv købt gps, da jeg er elendig til at finde rundt. Købte en Mio - MEN pas på - deres vilje til at hjælpe er meget ringe. Så sørg for at høre om eventuel returret, eller supporthjælp.
Venlig hilsen Kirsten

13.11.2004 12:09

Hej Annette
Pocket pc har alle engelsk styresystem, men navigations softwaren er på dansk der følger lette opsætningsvejledninger med på dansk. Kender ikke tomtom go, men garmins gps´er har danske menu`er. Skulle det knibe med at finde ud af det er der flere steder på nettet hvor du kan finde hjælp, f.eks www.tomtom-user.dk som snart også vil have råd og vejledning til x-road m.fl. ( bliver vist desværre lavet til betalingsside ). I nyhedsgruppen dk.teknik.satellit.navigation kan der hentes meget hjælp.
Kender ikke skoda´s forrude,atermisk forrude er kendetegnet ved at der er et mørkt skraveret felt omkring bagspejlet, her kan en eventuel antenne anbringes, man behøver ikke at anbringe hele navigatoren her, som nogen skriver længere oppe, det giver dog en del ledningsrod i forruden, dette kan undgås med trådløs antenne ( bluetooth )mio´en udmærker sig ved at antennen er indbygget, så du undgår ledningsrodet den kan endvidere tages med ud af bilen, hvilket de desiderede gps´er også kan. Dette er ikke reklame for mio, da jeg selv har HP ipawq 2210 + atermisk forrude = ledningsrod Dette er ikke fyldestgørene da der er mange forskellige løsninger
Mange hilsner Kim

13.11.2004 14:10

Hej Anette.

Jeg har personligt kendskab til tomtom GO og HP tomtom...
Jeg ved godt at der er stor prisforskeld, men du skal være opmærksom på at HP 1940 næsten altid skal have strøm, fordi hvis den taber alt strømmen så er HP 1940 total tom og du skal igang med at genindlæse tomtom3 igen....

Mine forældre købte til at starte med en HP 2210 og da den var løbet tør for strøm 4-5gange så købte de en Tomtom GO og det har de ikke fortrudt... de har kun spurt selv selv om, hvorfor de ikke gjordte det fra starten.

Håber jeg har hjulpet dig... heller give lidt extra og få noget du bliver glad for....

Hilsen Morten

13.11.2004 14:31

Hej Anette
Jeg har nu i over et år brugt HP 2210 med TomTom 3. Jeg har kørt over det meste af Europa, og har ingen problemer overhovedet. Jeg tror at 1940 er lidt for lille i memory til at følge med over de længere afstande. Jeg vil til hver en tid vælge TomTom, ikke alene er det, det mest solgte program, men der er jo TomTom user, en dansk &quote;klub&quote; hvor du altid kan få hjælp til hvad du end måtte spørge om, samt muligheder for at downloade de mest utrolige ting.
MVH
Kjeld

13.11.2004 16:31

Hej igen.Nu har jeg købt en Mio så nu har jeg nok ikke tid til andet denne weekend.Tak for alle svarene og forsat god weekend.Hilsen Anette

13.11.2004 18:05

Hej Anette

Om du vælger er PDA (lommepc) eller TomTom Go, er underordnet. I realiteten er det TomTom3, der bruges begge steder. Ved at købe en PDA, får du samtidig en lommepc, som kan meget andet. Alle systemer kan navigere til husnummerniveau, men det er ikke alle steder du får alle kort med, men de kan købes særskilt for ca 500 for hele Europa. Der skal dog bruges et ram kort til ca 1000 kr for 1GB, hvis du vil have plads til flere kort samtidig og være uafhængig af PC.
På hjemmesiden www.tomtom-user.dk kan du finde danske vejledninger, menuer og stemmer til din navigator. Som udgangspunkt vil jeg sige at du skal under 3000kr for at det er et ordentligt tilbud.

09.06.2005 23:24

Her sidder også een af dem med en2210som er løbet tør for strøm og har fået genindlæst det gik meget fint på nær sproget som jeg meget gerne vil have på dansk.Jej sætter mincd på og vælger-change voice prompts-og vælger dansk(loud) og tester det er dansk,men når jeg så kører er det stadig på Engelsk hvad gør jeg forkertcd,c d er tomtom. HJÆLP.

13.06.2005 21:02

Hej Anette
Du bør nok sikre dig at du får et system med extern antenne , da den nye Oktavia er med varme tråde i frontruden så navigation antennen ikke virker inde i bilen, prøv at se på http://pdashoppen.dk der kan du finde lige den model og navigation du gerne vil have og mener du har brug for, de har også alt i tilbehør , såsom externe gps antenner
Jeg vil anbefale dig at købe så stor pda som din penge pung anbefaler da de små tit er meget træge i funktion og holder ikke strøm ret længe i forhold til de store modeller.
MVH Aksel