Gode råd og ideer

hobby 650 umfe Brugtvogn fra 2008

Skrevet af Dennis Barslund Thalund, 06-08-2016 - 09:17

Hejsa til alle forum brugere
vi er helt nye indenfor camping området ( det vil sige vi har været afsted 2 gange )
vi købte sidste år en ældre bürstner fra 97. 465 og 2 meter bred.
da vi var afsted i denne og ungerne elskede det kiggede vi efter en anden vogn og højere klasse,
vi fandt i foråret 2016 en god Hobby prestige 650 umfe fra 2008 hos Silkeborg caravan forhandler,
han tog vores ældre vogn i bytte og vi købte hobby´en af ham og fik den leveret nysynet og omreg. på en lille uge,
alt virkede fint og jeg trak vognen hjem på vore adresse, så vi kunne få fundet de ting inden sommer vi ville bruge i vognen og have af udstyr.

jeg kigger selvfølgelig vognen efter inden køb, så godt man nu lige kan som ny campist.

vi når så frem til sommer og beslutter os at vil have den afsted i 8 dage, og således også få prøvet det store telt 6.5m x 3m
opus 300 med carbon stænger, som også var noget nyt for os ..

på vej hjem på motorvejen springer det ene dæk i venstre side ( det er en buggy vogn)
og jeg havde så smart jeg var ikke købt vejhjælp, hvilket gav mig en ordentlig regning ved Falck for 15 min assistance,
da jeg så dagen efter kører til mit lokale dækcenter oplyser han mig at det ene dæk der var sprunget er 19 år gammelt ifl. dækkoden på dækket ..
det ødelagte dæk har slået flænger i bundpladen på vognen samt ødelagt den lille plast skærm kant der sidder yderst..

mit spørgsmål er så hvordan det kan lade sig gøre at syne og levere end brugtvogn med så gammel et dæk og mene at dette er forsvarligt, og efter nærmere eftersyn hos dækmanden kan han konstatere at 2 af dækkene er fra 2008 ( altså sikkert de originale) og den ene var 19 år og den sidste er fra 2005.

lige nu står jeg i den situation at camping centret nægter at det er deres (fejl) , mens forbrugerstyrelsen siger jeg har en stærk sag da det er (snyd).

ville gerne høre lidt erfaring evt ?

da vi fik den bedste service og brugte en hel formiddag i camping centret om at snakke med dem om hvad vi ville bruge vognen til, og vi gennemgik den vi byttede ind.

men de mener at når de har fået den synet så er deres ryg fri..

Skrevet af Steen Æbeløe, 06-08-2016 - 22:29

NYSYNET, er ofte ikke noget værd.
Da vi købte vogn ved en stor forhandler ved Rødekro i 2000 var vognen også nysynet. Men dækkene var alm discount personbilsdæk detr ikke magtede at bære vognen, så nærmede farten sig 80 sejlede det hele. Og de forreste positionslygter var så matte at man kun kunne skimte lyset.

Nå, men den blev hurtigt skiftet ud og har så haft flere vogne siden.

For to år siden skiftede vi så Cabbyen ud med en anden Cabby, handlede med en autoriseret forhandler her i området.
En nysynet vogn fra 2006.
Dækkene så fine ud, og belært af tidligere erfaring spurgte jeg alligevel til dem og fik vide at de var rigtig fine og kunne holde mange år endnu. Produktionsmærket sad jo selvfølgelig indad og jeg fik ikke kravlet ind under vognen, hvilket jeg nok skulle have gjort.

Men på vej til messen i Herning i år smed det ene dæk hele slidbanen på motorvejen, så vi fik nu lidt for den vejhjælp vi har betalt til i mange år :-) Men dækket var helt væk, så det kunne vi ikke tjekke, men det andet dæk var fra 2006, altså 10 år gammelt.
Så ved købet var vognen forsynet med 8 år gamle dæk

Så rådet må være at tillid er godt men kontrol bedre og stol hverken på forhandler eller skiltet NYSYNET

Skrevet af Niels Lodberg Pedersen, 06-08-2016 - 15:24

Vi var for nogle år inde hos den pågældende forhandler, fordi han havde en vogn, som interesserede os. Vi gik igen med uforrettet sag, idet vi havde en meget dårlig fornemmelse af forretningen. Der var rodet, og de udstillede vognes klargøring var præget af sjusk og de for hånden værende søms princip - ikke et sted man havde lyst til at investere sin surt tjente opsparing.

Held og lykke med reklamationen
Niels

Skrevet af , 06-08-2016 - 14:09

Den campingforhandler bør fratages sin licens for dårlig kundebetjening.
Det er alm. kotyme, men desværre ikke noget lovkrav, at campingvognsdæk ikke skal være end 5-6 år gamle. Så også dækkene fra 2008 er også for gamle. Stefan kan sikkert hjælpe dig videre. mvh. Hans

Skrevet af Mary Scherrebeck, 06-08-2016 - 11:31

Hej DBT

Jeg ville tage kontakt til DCU Stefan Rosendal teknisk afd.

Han kan hjælpe dig

Gunnar

Skrevet af Dennis Barslund Thalund, 06-08-2016 - 09:37

og at tilføje så da vi endelig skulle have teltet sat op manglede der et gardin, 3 fingerskruer til forlængerene til udhænget,
og den midterste lille pind på stangen der går op igennem teltet var bøjet helt ned og lå næsten lige langs hullet til midterstangen .

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her