Campingtrækker Mazda 6/Hobby 540 WLU

Bjarne Lous
03.01.2019 20:55

Hej

Skal indledningsvis sige at jeg er nybegynder med CV og bestemt ikke kan prale af teknisk snilde...så bær over med mig....tak

Har en Mazda 6, 2,0, 165 HK model 2014 og blev forleden fristet af forskellige camping brochurer - til at købe en Hobby Prestige 540 WLU ( max totalvægt 1550 kg) årgang 2006.

Ved at bruge 3-4 timer på at gennemlæse en masse info, her på DCU om dette emne, er jeg lidt klogere. Dog kan jeg jo se at de fleste bruger diesel trækkere og der tales om 300-350 Nm ( er vist nok drejningsmoment eller "træk".)

Min Mazda har kun 210 Nm !

Har helt styr på vægt .....bilen, CV, last, vogntog etc etc men tør jeg i det hele taget tænke på Kaselbakkerne eller en smuttur op i de italienske Alper ?

Et par råd eller kommentarer vil være yderst velkommen.

Bjarne (muligvis seneste medlem af DCU)

Du skal være logget ind, før du kan kommentere

Kommentarer 7

Niels Bisgaard Rasmussen
03.01.2019 21:33

Mazda benzin som trækker

Har ikke erfaringer, men tror ikke det er et problem. Den har trods alt 165hk og 210Nm er da også pænt. Vi skal ikke mange år tilbage, hvor det var det Nm en kraftig diesel havde.

God tur og bare tag det i roligt tempo op over Alperne.

Allan Schmidt
04.01.2019 09:13

Trækker

Prøv og gå ind på towcar da kan du sammensætte din bil og cv og se resultatet nu ved jeg godt det er kun teori, men alligevel efter det jeg kan se vil jeg nok købe en lidt mindre cv, hvad angår vægt.Men prøv.

Henry Lind Pedersen
04.01.2019 10:36

Vi har bil og campingvogn magen til. Det kører bare som en drøm, ingen problemer selv i Kassel

Johnny Christensen
04.01.2019 11:31

Har

Kør du bare. Jeg har selv kørt i min 6er med 1500kg og kører nu en CX5 med 1900 kg. De klare det med glans.

Du skifter blot gear lidt tiere og kører i lavere gear end en diesel.

Kim Borchers
04.01.2019 16:34

Newtonmeter

Hej Bjarne

Velkommen til DCU

Du har masser af kræfter i din Mazda :-)