ang. nyt campingpas for 2008

12.01.2008 13:43

Hej. vi har endnu ikke modtaget det nye campingpas 2008 fra DCU, vi har betalt rettidigt i dec. 2007. nu er vi snart 14 dage inde i det nye år, er der andre, der ikke har modtaget deres, så vi bare skal vente lidt på det endnu. Vi kan godt lide at camperer om vinteren, så det var jo rart, det snart kom.

Du skal være logget ind, før du kan kommentere

Antal anmeldelser: 37

12.01.2008 14:08

Campingpas

Hej Hannah

Vi har heller ikke modtaget campingpasset. Vi har ligeledes betalt rettidigt. Vores datter modtog sit før jul, så nu vil vi kontakte DCU på mandag. Vi skal heldigvis ikke bruge det før efter påske, da vi har vintersæsonplads i Østrig.
Venlig hilsen
Mona

12.01.2008 14:41

Hej
Jeg modtog mit først i december, men jeg plejer at betale det så snart opkrævningen kommer.
Vores nabo modtog sit i går.

Men da der skal laves og udsendes ca 63.000 campingpas, så kan alle jo ikke komme på en gang. Dem dr betaler sidste dag, kan der godt gå et par dage før betalingen er registreret, og så kommer juleferien i vejen :-)

Men skal du bruge dit pas inden for nærmeste tid, så ring eller mail til DCU, så kan det sikkert fremskyndes

mvh
Steen

12.01.2008 15:00

Har netop tje.dkkket min kontooversigt. DCU har hævet mit 2008 kontingent den 17. dec. 2007 via betalingsservice.I skrivende stund har jeg endnu ikke modtaget mit pas. De faktiske forhold stemmer slet ikke med den mail jeg fik fra DCU da jeg den 4. januar rykkede for passet.

12.01.2008 15:28

Jeg har sendt en mail til dcu for at blive medlem det sker der heller ikke noget ved så det kan være de er lidt ligeglad med deres medlemmer og de nye medlemmer

12.01.2008 16:09

Vi har denne debat hver år!
Jeg har ikke fået mit pas og betaler med betalingsservice, men min nabo har, jeg har lige været på camping og det var ingen problem med at benytte det gamle pas, havde faktisk glemt det indtil jeg læste om det her, alle campingpladser ved at det tager tid at sende lejr pas ud til alle medlemmerne.
Dem der skal til udelandet, kan som tidligere oplyst, ringe eller sende en mail.
DCU har selvfølgelig travlt, men tror ikke de er ligeglade med nye medlemmer, du skriver at du har sendt en mail, det er vist ikke nok man skal også betale, se denne link.
http://www.dcu.dk/dcu/blivmedlem.asp?submenuid=4778&menuid=4749&AreaGuid...

12.01.2008 16:17

Fordi jeg sendte dem en mail var pga de skulle se mit pensionist kort så jeg kan få rabatten men har ikke hørt fra dem

12.01.2008 16:42

Køb dog campingpasset på en campingplads istedet for, der kan du købe 2008 campingpasset fra den 1. oktober året i forvejen, og du får campingpasset i hånden med det samme du har betalt for det.
Mvh Bent

12.01.2008 16:47

Hej Bent
Det var dog et godt råd du der kommer med.

Hvorfor skal folk betale 2 gange for campingpasset?

Dem der skriver her i tråden er medlemmer af DCU og får derfor campingpasset som en del af deres medlemskab.

mvh
Steen

12.01.2008 17:14

Hej! Vi har også betalt via BS, men har endnu ikke modtaget vores &quote;svenske&quote; pas. Vi bad også om Det Internatioale Pas og det fik vi et par dage efter vi havde bedt om det. Jeg har i dag skrevet til DCU efter det blå. Så jeg føler mig roligere når vi ikke er de eneste der ikke har fået, hvad vi har betalt for.
m.v.h.
Kjeld

12.01.2008 21:02

ang. nyt campingpas for 2008

Vi modtog vores pas en af de første dage i januar, og har både bestilt og modtaget det internationale campingpas.
Så vi er godt tilfredse.
campinghilsner Else

14.01.2008 10:14

Campingpas hvornår ?

Vi betaler også vores kontingent via betalings service, jeg kan se de blev trukket d.17/12-07 og vi har heller ikke modtaget det nye campingpas endnu.
Det jeg godt kunne tænke mig at vide er om gamle medlemmer får deres før os relativt nye medlemmer? vi har været medlem siden 2002 og har også de sidste par år måtte vente på vores campingpas.
Det er lidt trælst at man ikke kan tage afsted på en weekend tur og man skal gå og vente på at DCU får dem send ud, vi har haft lyst og lejlighed til at tage afsted de sidste par weekender men har ikke ville tage chancen og stå med et gammelt pas, og skulle til at betale for det 2 gange, det er lidt ærgeligt da vi ikke kan komme afsted de næste mange uger. Både vognen, ungerne og vi selv er klar tænk lidt på det DCU jeg syntes det er lidt sløjt af Jer.
Mvh. Tom

14.01.2008 10:56

Hej Tom
Jeg mener ikke at det har noget med alders eller klasseforskel at gøre om man har fået det blå pas endnu.
Vi har været medlem siden 1982 og har ikke fået passet endnu.
Hvis jeg skulle på weekend ville jeg ringe til pladsen og forklare mig - så tror jeg at alle pladser ville sige OK, kom bare.
VH BJ.

14.01.2008 12:33

Moin
Jeg har tidligere haft samme problem. Men nu betaler jeg girokortet midt i november, og får begge campingpas først i december. Så løsningen er at betale tidligere - indtil DCU finder ud af en anden løsning.
Hilsen
Uffe

14.01.2008 13:23

Hej! Der synes ikke at være forskel på, hverken alder eller, hvorlænge man har været medlem. Vi har været medlemmer i mere end 30 år.
Jeg håber da DCU har en god forklaring på, hvorfor vi endnu ikke har fået vores &quote;BLÅ&quote; pas.
m.v.h.
Kjeld

14.01.2008 13:44

vi har betalt d. 15.12.07 og fik vores kort i sidste uge og vi har kun været medlem siden 07 så det passe ikke helt at det er gammel medlemmer der for deres først

14.01.2008 14:45

Fik kortet lige før jul, betalte samme dag som girokortet kom ind af døren.
Vi har været medlemmer i DCU 2 år, så det hænger ikke sådan sammen

14.01.2008 16:45

Hej

Nu ikke neurotisk :-)))

Betalte midt i dec.07.
Fik kortet i sidste uge.
Medlem siden midt i 70'erne.
Dette er normal, da vi altid venter til sidste betalingsdag.
Aldrig haft problem på pladserne. Vi er vintercampister.

Mvh. Ellen

14.01.2008 18:57

Hej
Mit er betalt sidst i oktober og jeg modtog mit pas midt november. Herefter bestiller jeg pr. mail det internationale og får det et par dage efter. Så det må jo siges at være hurtig ekspedition.
mvh
Steen

14.01.2008 19:52

Har endnu ikke fået mit! betalte over betalingsservice 17 December
Men Herregurd personalet skal da også have både juleferie og nytår hos DCU .
Er sikker på, hvis jeg havde manglet det, kunne en af de søde damer nok overtales til at rykke det frem i køen.
Ps Godt nytår
Og! Jeg har fået årets nye blad

14.01.2008 20:20

Jeg har af samme grund fravalgt BS vedr DCU, men betaler når girokortet kommer.
Det betyder så at jeg altid får mit pas omkring 1 dec.

Første år var jeg ikke opmærksom på det men ringede til DCU og i løbet af et par dage var det i postkassen.

Men alle dem der betaler i allersidste øjeblik, kommer jo i den store pulje, hvor der skal laves, måske, 40-50.000 campingpas, og det gøres jo ikke lige på en uge.

Personalet skal jo stadig passe deres alm arbejdsopgaver, så jeg kan forestille mig at der måske bliver sat 3-4 timer af hver dag til campingpas, og så alm opgaver resten af tiden.

mvh
Steen

14.01.2008 21:09

Hej alle sammen

Jeg har også betalt via PBS i midt. dec. og har talt med DCU medlemsservice i dag og der blev oplyst, at jeg ville modtage det Blå pas i denne uge, så mit gæt er at vi alle har det i løbet af ugen :)

Hilsen

Tina

14.01.2008 21:19

Jeg har også forlængst modtaget passet, men har desværre ikke set noget til bladet endnu :-(, det kommer vel snart?
Svend

14.01.2008 22:08

ang. nyt campingpas 2008

Hej Svend
Har lige modtaget bladet idag, men venter spændt på passet.......
Interessant som det er skruet sammen med forskellige modtagetider for både pas og blad, troede DCU havde taget højde for en leveringstid udfra sidste betalingsfrist- men at alle modtager både pas og blad nogenlunde samtidig (men sådan erdet åbentbart ikke). Nå, men vi når det nok alligevel.
Godt campingår til alle :o)
Hilsen Dina

15.01.2008 05:55

Når der skal udstedes omkring 63.000 pas, så bliver de jo ikke lavet på en dag, så de bliver vel sendt ud efterhånden som de er færdige.

mht bladet, såhar post Danmark en betingelse i deres regler om at de har et vist antal dage til at bringe dem ud.

mvh
Steen

15.01.2008 14:01

Hej! Blot til orientering. Vi har lige fået vores &quote;BLÅ&quote; pas med posten. Så er den bekymring borte.
m.v.h.
Kjeld

15.01.2008 18:12

Tja, sendte mail i lørdags ang. det int.campingpas, og havde det i dag med posten. Thor ikke det kan gøres meget hurtigere.
Mvh.
Ole M

15.01.2008 20:37

Jeg har også fået mit campingpas i dag, 15 dage uden campingpas, hvor mange har været på camping i år, jeg har været og lejrchefen bemærkede ikke at mit pas var fra 2007 og jeg tænkte ikke over det.

15.01.2008 23:56

Hvorfor sparer DCU ikke portoen og lægger campingpasset ind i bladet?
Er der en lovmæssig eller teknisk forklaring?

MVH
Helge

16.01.2008 01:21

Hvor lang tid tror du det vil tage, BB?

16.01.2008 08:16

Hej. Tak for alle jeres svar. Kan nu oplyse at vi modtog vores nye campingpas tirsdag, og lørdag kom det nye blad.

16.01.2008 15:06

Internationalt kort - hvor?

Jeg fik både blad og det blå kort i går, ingen problemer.

I dag kigger jeg så her på hjemmesiden, men kan ikke finde et sted at bestille det internationale kort - er det ikke i online butikken?

16.01.2008 15:11

Hej Hans-Henrik T. Ohlsen

Der står skrevet på følgebrevet til dit campingpas hvad du skal gøre hvis du ønsker det int. campingpas. Nemlig skrive en mail til int@dcu.dk

mvh Peter

16.01.2008 19:29

Til Helge Hansen

Det er ikke fysisk muligt, da campingpas bliver lavet på dcu`s kontor, og bladet bliver lavet i Vadum ved Aalborg, så hvis det skulle kunne lade sig gøre, så skulle man først lave bladet, derefter lave passende, og så skulle man manuelt ligge det rigtige campingpas ved det rigtige blad.
Det vil godt nok tage lang tid at gøre, og være alt for dyrt,
Løsbladet er ikke noget problem at lægge ved bladet, da det kan gøres automatisk, ved et kuverteringsfirma, som også sætter navn på og kommer plastick om, for derefter at sende det på paller, og ud med posten, så jeg tror det er den billigste løsning, som et eks. kan jeg nævne at betalingsoversigter fra pbs, er billigere at sende i flere breve, fremfor at sortere det og så komme det i et brev, derfor kommer der ofte flere breve fra pbs eller banken.

Hej Kim

16.01.2008 19:36

I dag har jeg fået campingbladet, men intet campingpas.
Har betalt kontingent via betalingsservice.
Det må da være muligt at udsende passet, når kontingentet er betalt.
Godt jeg først skal på camping i næste uge. Så måske når jeg det.

16.01.2008 20:07

Har betalt via BS, fik bladet i mandags og medlemskort dags dato.

mvh Carsten

16.01.2008 23:23

og vi skal ikke bruge &quote;passet&quote; før efter påske, og til den tid er det vel kommet :-)

Det kan være det bliver sendt ud regionsvis eller (u)alfabetisk).

17.01.2008 14:25

Vi betalte kontigent i november da giro kort kom, og fik vores pas først i december, så tror det hænger sammen med hvornår man indbetaler :-)