Ang. 12 volt strøm i min Adria 462 PU adiva 2005

Ole Brixen Jensen
26.09.2013 16:20

Jeg har problemmer med mit 12 volt som forsvinder, når jeg kører, men når jeg slår på omformeren kommer det igen, men det forsvinder igen ved kraftig rystelser og når jeg kører, men når bilen er koblet på har jeg 12 volt igen uden problem, er der nogen der måske kender til dette problem

med venlig hilsen
Ole Brixen Jensen

Du skal være logget ind, før du kan kommentere

Antal anmeldelser: 3

Ole Christensen
27.09.2013 09:35

12 Volt

Hej Ole.

Det kunne lyde som en løs forbindelse. Prøv at tjekke sikringer og sikringsholder. Alle forbindelser ved spadestik. Hvis du ikke finder noget der, kunne der være en dårlig eller kold lodning, så prøv forsigtigt at rok lidt ved sikringsholder og spadestik.
Men pas på, det skal gøres med spænding på, så vær sikker på du kun ta´r fat i det med 12 V. Hvis du ikke vil gå i gang med dette projekt, så lad en proffer ordne det for dig.

Mvh. Ole.

Bjarne Toft
27.09.2013 18:45

problem med 12 volt

Hej Ole
Vi har haft det samme problem adskillige gange.
(Adria Adore 542 ut 2007)

Vi er netop på vej hjem fra Italien. Ved næsten hver overnatning undervejs har proceduren været at kigge på omformeren, når der mangler strøm. Her sidder der et hvidt stik som lige skal have et skub på plads. Det er ikke mere end 10 minutter siden min "strømansvarlige" - min "ikke helt så unge hustru" måtte ned under den ene seng, medens jeg holder bunden oppe. Det er let - tager 2 minutter, men er brand irriterende.

Og ja, SELVFØLGELIG skal vi have værkstedet til at klare problemet "en gang for alle"
Det er især irriterende for nye campister med en Adria. I 2007 hvor vi kørte hjem fra Rom, mistede vi ,heldigvis først i Sydtyskland, 12 volt. Vi anede ikke hvad der var galt.
En hjælpsom Hollænder, med værktøjskassen i orden, kunne ikke finde problemet, som han nok antog var af højere teknisk karakter.

Værkstedet meddelte mig at det ikke var noget særligt - måske var den ellers flinke mekaniker lidt flov.

Mon ikke problemet er løst for Adria efter 2007 - Omformeren er i øvrigt IKKE et Adria produkt - bruges sikkert også i andre campingvogne.

Hilsen
Bjarne Toft

Ole Brixen Jensen
01.10.2013 11:26

Fejlen fundet og repareret

Min elektrikker og mig afmontere omformeren EDBL209 og fandt ud af at spolen til 12 volt var lodningerne gået så de blev loddet og og så virkede det igen, så man skal ikke altid tro på ens campingforh. han ville udskifte omformeren og den koster ca. 2500,00 til 3000,00 kr.
Så jeg siger tak til min gode nabo som hjalp mig. Så han må have en god flaske Rødvin!

Ole B. Jensen