Amerikanertræk

02.02.2004 20:25

Er der nogen som kan give mig en logisk forklaring på at en Chrysler med totalvægt på over 1900 kg. kun må trække 1150 kg ( i følge registreringsattest)

Du skal være logget ind, før du kan kommentere

Antal anmeldelser: 4

03.02.2004 12:40

Hej Benny !

Bilen kan måske opvejes!, du kan kontakte importøren og høre...

Det er der flere bilmærker der kan, f.eks. Peugeot og enkelt Ford`er

Hilsen

Michael KBH

03.02.2004 15:45

Hej Benny

Måske skyldes det automat gearet ! - Jeg havde på et tidspunkt en Ford Transit TD aut, og den måtte kun trække en CV m. bremser på 200 kg ... , i versionen med manuel gear måtte man sætte 2 tons på krogen .

Jeg spurgte flere Ford forhandlere om grunden, men ingen kunne desværre give mig en forklaring jeg kunne bruge til noget.

Forøvrigt kørte min Transit fint med 1500 - 1800 kg på krogen ...

03.02.2004 17:27

Hej Benny

det forstår jeg ikke , jeg har en Chrysler grand voyager 2.4 manuel gear . årgang 97. egenvægt 1850 kg totalvægt 2525 kg max træk m. bremser 1600 kg i følge reg.attest !!

Prøv at kontakte impotøren
mvh Christian

03.02.2004 19:19

Det er faktisk ikke bilerne der vejes op som Benny skriver men nedsat fra fabriksangivelsen til et lavere tal som importøren fastsætter.
Den tilsvarende Chrysler kan du sikkert møde i udlandet med betydelig større campingvogn end du kan få den godkendt til herhjemme.
Det skyldes ofte at importøren skal bære en større del af garanti-reparationerne for at få bilen lidt billigere til Danmark og med vores afgiftssystem bliver få tusinde kroner til mange penge i udsalgsprisen.
Førhen kørte jeg kun Japanske biler fordi fabriksprisen og garantiordningen var fastsat og dermed havde de danske importører ikke grund til nedsættelse af koblingsvægten. Dengang måtte VW-Passat TDI kun køre med ca. 1200 kg. og i Tyskland mødte vi dem med 15-1600 kg på krogen.
Senest er også de franske mærker kommet op i koblingsvægt.