Alde Comfort 2923

23.09.2008 21:34

Er der en eller flere der har prøvet at udskifte glykolvæsken i et Alde Comfort 2923 anlæg.Jeg er lidt i tvivl om hvordan aftapningsventilen der sidder under vognen virker. Skal den bare løsnes med en fastnøgle, er der evt. en pakning der skal skiftes??
Jeg er med på at den ny kølervæske skal være til en beregnet til alu. topstykke i en bil og blandes i 40/60

Mvh John

Du skal være logget ind, før du kan kommentere

Antal anmeldelser: 11

23.09.2008 21:57

Hej John

Jeg har ikke selv erfaring med at skifte væsken, men er lidt nysgerrig efter at vide hvor tit den skal skiftes, da vi selv har købt en vogn med Alde varme (og det er bare dejligt...)

mvh Søren

23.09.2008 22:23

Hej Søren

Jeg har haft både Primus 2970 og Alde 3000 centralvarme, for begge mærker anbefales det at man skifter væsken hvert andet år, da der ellers er risiko for korrosion i aluminiumsrørene.
John jeg har desværre aldrig selv prøvet at skifte væsken, og kan derfor ikke hjælpe dig med dit spørgsmål.
Jeg fik min campingmekaniker til det, det tog han ca. 600 kr. for.

Med venlig hilsen

Bo

23.09.2008 23:09

Hei John!
Jeg har skiftet på en med Primus centralvarme, her er det blot en hane under vognen der skal drejes. Til den er der 4 - 5 udluftningsnipler der skal udluftes hele vejen rundt i vognen ved påfyldningen. Frostvæsken skal udskiftes med samme interval som på bilen.

24.09.2008 15:25

Hvad koster det

at eftermontere Alde i nuverende CV? Kan det svare sig? Vi ønsker ikke at skifte CV på nuværende tidspunkt da vi er rigtig god tilfreds med den.
Tak for svaret Jana

24.09.2008 15:26

Ups...overskriften er smuttet...

Hvad koster det at eftermontereAlde i nuverende CV? Kan det svare sig? Vi ønsker ikke at skifte CV på nuværende tidspunkt da vi er rigtig god tilfreds med den.
Tak for svaret Jana

24.09.2008 15:31

Ups...overskriften er smuttet...

Hvad koster det at eftermontereAlde i nuverende CV? Kan det svare sig? Vi ønsker ikke at skifte CV på nuværende tidspunkt da vi er rigtig god tilfreds med den.
Tak for svaret Jana

24.09.2008 16:41

alde comfort 2923

Hej John.
Ring til mig .Jeg har sådan et fyr i min cabby 55. så skal jeg prøve at forklare dig hvordan.
21632215
Mvh. Bjørn

27.09.2008 10:26

Er derude virkelig ingen, den kunne svare???
Måske er den såkaldt &quote;dumt spørgsmål&quote;, men hvor skal man ellers spørge - hvis ikke her hos campingfolket?
god week-end
J¤B

27.09.2008 11:37

Ja fyret alene koster ca 18000kr så skal du have konvektorer og diverse rør og fittings, så alene ca 25000kr for delene.
Så glem alt om at eftermontere Alde, da det vist er væsentlig billigere at skifte campingvogn.
Mvh
Jens

27.09.2008 16:35

Hej Jens Jørgensen, tak for dit svar. Nu er jeg lidt uenig med dig.Hvis jeg nu skifter CV, så mister jeg ca 80.000dkk på en vogn, der er 3 år gammel.Så er det helt bestemt ikke væsentlig billigere vel?Meningen er, at vi beholder vores Fendt - så synes vi, at ca 25,000 er noget mindre udgift end investere i anden vogn.
Men aligevel tak for svaret
J#B

28.09.2008 18:07

Hej Jana

Vær obs på at Jens J. kun giver et bud på selve delene - dertil kommer en del arbejdstimer med mindre man er af den fingernemme slags, der kan lave en del selv (og nej, jeg vil i den forbindelse ikke blande mig i, hvad man selv MÅ lave - men man skal vel have fat i både el og gas), så mon ikke du kan gange tallet fra Jens med 2 ?? Du kan selvfølgeig få et bud fra et CV-værksted eller to, så får du en mere præcis pris.

Måske det kan betale sig at få det lavet syd for grænsen?

mvh Søren