230v - 12v omformer defekt

Per Nielsen
12.07.2015 16:36

Hej campingvenner;

Har netop været på tur med CV, og desværre oplevet, at vores Dometic MK375 omformer pludselig brummer højt, og slår automatsikringen konstant.

Jeg synes ikke, at jeg kan finde effekten beskrevet nogle steder... skal afsted igen tirsdag, og føler mig nu lettere presset, for jeg bliver jo nødt til at finde en erstatning !!

Er der nogen af jer der kender omformerens effekt?

Pft. /Per.

Du skal være logget ind, før du kan kommentere

Antal anmeldelser: 9

12.07.2015 16:57

Google

Iflg google 375 Watt :-)

Udgangsspænding nominelt = 12,5 Volt. Dvs den kan levere op til 30 Amp.

12.07.2015 19:37

OMFORMER

Hej Jeg har sådan en liggende den hedder Domemetic 400 w
og virker bor i odense tif 51883993 hvis det var noget
hilsen JOHN

12.07.2015 20:38

Per

Din strømforsyning er stærkt overbelastet afbryd og find fejlen hvis ikke det er for sent

Per Nielsen
12.07.2015 20:46

Defekt omformer...

Hej John;

Jeg befinder mig i nordsjælland, men det lyder umiddelbart interessant (o;

Hvad er din pris, og ville du være i stand til af sende den - for min regning naturligvis?

/Per

Per Nielsen
12.07.2015 20:50

Overbelastet omformer ?!

Hej Kjeld..

På det tidspunkt, hvor min omformer tabte pusten, var kun lampen i toiletrummet tændt.

Til gengæld har vi ligget på en rigtig dårlig plads, hvor strømmen forsvandt mange gange i døgnet, og vi kunne se at lyset i CV svingede meget i styrke, når vi havde strøm... Om det kan være medvirkende til, at trafo er stået af, ved jeg ikke, men det kunne måske være en mulighed?!

/Per.

Per Nielsen
12.07.2015 20:52

Overbelastet omformer ?!

Kjeld;

Jeg har efter hjemkomst fjernet de tre sikringer på min omformer, og dermed frakoblet 12 volt installationen, men har stadig konstateret gnist og fejl på omformeren, så jeg er ikke i tvivl om, at fejlen ligger dér...

/Per.

Inge Jakobsen
13.07.2015 08:17

Batteri

Anskaf et batteri og lader hurtigt, monter batteriet til 12v indgang på din tavle, du lade batteriet op når du har 220 v på og bruger 12 v fra batteriet, men du er nød til at koble din defekte transformer ud , tag strømmen fra åben kassen og klip ledningerne over. Det er ikke de bedste transformer der bliver brugt, vi har haft samme problem.

13.07.2015 10:38

Per

Nå Ja Elektroniske transformere har det med at stå af også uden påviselig grund, men det kan også være de spændingsspidser du oplevede ved ind og udkobling fra nettet

Er det muligt er den gamle elektromekaniske mere robust.

Per Nielsen
13.07.2015 21:16

Så er vi næsten klar igen (o;

Tak for alle gode råd og input til mit problem...

Dit indlæg Inge, var en øjenåbner - jeg havde ikke selv tænkt på, hvor god en ide det var (o;

Jeg har idag, købt et godt marinebatteri, og en CTEK MXS 7,0 lader, og er godt i gang med at ændre på min installation. Den gamle Dometic omformer er afmonteret, og jeg har testet flere at vores 12 volt kabler - ét af gangen, og det virker igen.

Nu mangler jeg bare at mærke samtlige kabler, så jeg ved, hvad der sidder i den anden ende, og så er vi klar tll at køre igen i morgen eftermiddag.

Vi er overbeviste om, at denne løsning, hvor vi også kan bruge vognen når vi er på vej, er den fuldstændig optimale løsning, i forhold til det vi havde før.

En stor tak til dig, Inge Jakobsen (o;

Venlig hilsen, og fortsat god sommer

Per Nielsen.