priser 2019

Jette Seedorf
23.11.2018 08:58

DCU priser 2019. Kan det passe at de priser der er på DCU'app er rigtig. Der er forskellige priser på pladserne og der forefindes ingen høj-og lavsæson. Heller ingen pensionistpriser. Hvis det er det nye tiltag fra DCU så skal man måske overveje sit medlemskab.
Mvh Ole

Du skal være logget ind, før du kan kommentere

Kommentarer 9

Redaktionen
23.11.2018 10:42

Kære medlemmer

De priser, der ligger i appen, er kun højsæsonpriser. Hvis I klikker på nedenstående link, kan I se de opdaterede betingelser og priser.

https://www.dcu.dk/betingelser-og-priser

Mvh. redaktionen

Benny Hauge Jakobsen
23.11.2018 17:52

Priser

Hej

Mens du overvejer kan du jo gå ind på f.eks. Blommehaven 2019.

Der finder jeg de forventede prisfordele, også for pensionister.

MVH BJ.

Peer Hansen
24.11.2018 14:29

DCU priser 2019

Hvis man tager kategori B i den nye prisliste og sammenligner med 2018 priser på alle pladser, så er personbegyr de samme som i år, arealleje stiger i omegnen af 10%, nemlig kr 5 både høj og lavsæson. Nu afventer vi bare spændt el priserne, vil man "give" de 20 øre afgiftnedsættelse til medlemmerne eller putte dem i kassen, måske endda hæve prisen

som man gjorde sidste år.

Steen Æbeløe
25.11.2018 10:46

El-priser

Hævede DCU elprisen sidste år?

Ved de hævede den med 0,25 kr for et par år siden, men samtidig fjernede de så de 8,00 kr pr dag i målerleje så da kunne man jo sige at dagsprisen faldt betragteligt.

Og vil så lige spørge ind til de 20 ører du nævner for har lidt svært ved overskue hvornår det egentligt træder i kraft, er det ikke noget der sker over en årrække og vist kun for det el der bruges til opvarmning ?

Peer Hansen
25.11.2018 11:19

El priser

Ja, DCU hæves prisen med 25 øre sidste år, uagtet afgiften faldt, dog minimalt. I 2019 falder afgiften på bl.a. campingpladser med 20 øre/kw. Dette for at fremme turismen, det har intet med afgiftsnedsættelse på varmeforbrug over 4000 kw at gøre. Muligt målerlejen forsvandt, men så steg areallejen i stedet.

Peer Hansen
05.12.2018 18:13

Farvel DCU

Hvor er jeg glad for at jeg valgte ikke at forny mit medlemskab af DCU. DCU udviser absolut intet samfundsansvar. Elafgiften sænkes med 20 øre/kw på el forbrugt på campingpladser fra 1. januar 2019. DCU skrotter iflg. prisblad 2019 helt målere, og tager en fast pris på kr 30/døgn året rundt. Jeg har netop tilbragt 2 døgn på DCU camping Hornbæk. Her brugte jeg 4 kw/døgn. For disse blev jeg afkrævet kr 4/kw. Næste år vil prisen uden måler så være kr 7,50/kw ved samme forbrug. I min verden er det uacceptabelt, dels i en såkaldt medlemsorganisation, men sandelig også set i lyset af, at meningen med afgiftsnedsættelsen, som er foretaget for at fremme turismen, og ikke for at nogen skal score ekstra, hvad man så end skal bruge overskuddet til.

Steen Æbeløe
08.12.2018 08:20

Tilbageskridt

DCU var hurtigt ude med nyheden dengang de fjernede målerlejen og alle derved ville spare penge. Nu bliver det dyrere igen for de fleste da der vil blive opkrævet fast beløb pr dag, men det får mærkelig nok ikke samme omtale?

Vores vogn har et forbrug på ca 1,5 kw pr døgn når vi er koblet på strøm så det betyder det nu ikke er så attraktivt at gå efter vores egne pladser når vi tjekker priser for ophold.

Men om ikke andet så giver det nu en hurtigere indtjening for vores solceller :-)

Erik Pedersen
09.12.2018 17:49

Igen fravær af information.

Det er en rigtig dårlig beslutning for miljøet og for dem der kun bruger lidt strøm at droppe afregning efter måler.

Informationsniveauet til medlemmerne, om årsagen for den her ændring, er lig nul.

Den evindelige dårlige information til medlemmerne om væsentlige beslutninger, får nu bægeret til at flyde over.

Vi tror stadig på DCUs oprindelige idégrundlag, på hvad DCU kunne være som en forbruger drevet forening, med forbrugerinteresser som sit væsentlige grundlag. Desværre drives DCU primært som en forretning, hvor flertallet af de nu 48.000 medlemmer er ligegyldige. Vi bliver IKKE informeret om beslutninger eller om årsagen til ændringer. Vi bliver heller ikke indviet i de tanker, overvejelser og drøftelser der er gået forud for beslutninger der vedrører medlemmerne.

Efter 33 år som DCU medlem er bægeret fuldt. Derfor stopper vi hermed den årlige indbetaling.

Erik & Anette

Peer Hansen
09.12.2018 18:15

igen fravær af information

Der er ingen tvivl om, at beslutningen for prisstigningen på EL, er taget for at få flere penge i kassen. DCU vil formentlig påstå at det skyldes enorme omkostninger til vedligehold af anlæg m.v. Desværre ender en "forbrugerdrevet" organisation ofte som denne, enevældig styring, fordi de næste led er folkevalgte, og organiseret på en måde så det er let for en mand at styre hele butikken. DCU er ikke en medlemdrevet forening mere, det er en forretning. Desværre er det ikke muligt at få adgang til regnskabet, så man kan se hvor pengene bliver brugt - og jo, jeg har for år tilbage forsøgt, men fik besked på at jeg kunne få lov at se min kreds's regnskab, men det er jo ikke interessant, der kan man kun se hvordan den lokale festforening går. Noget andet er DCU's samlede regnskab, her indgår jo alle pladserne, og ikke mindst hovedkontoret.