DCU har fået nyt online bookingsystem fra den 1. januar i år. DCU har fået nyt online bookingsystem fra den 1. januar i år. Grafik: Rikke Steenstrup
Nyt bookingsystem

DCU skifter bookingsystem

Udvikling er sat på dagsordenen i DCU. Derfor er det gamle online bookingsystem blev skrottet til fordel for et nyt i 2020. Det sker for at give DCUs gæster en bedre oplevelse, når de besøger DCUs pladser.
Annonce

DCU har fået nyt online bookingsystem fra den 1. januar i år. Det har længe været et ønske i DCU at få det gamle online bookingsystem skiftet ud med et mere tidssvarende.

Det er derfor en glad landsformand for DCU, der nu kan løfte lidt af sløret for, hvad det nye system kan.

- I DCU har vi sat udvikling på dagsordenen, og vi sigter altid efter at give vores medlemmer og gæster de bedste betingelser for deres campingoplevelser. Et af de områder, som vi har set på, er vores online bookingsystem, hvor vi ønsker et hurtigere og mere brugervenligt system, siger Anne-Vibeke Isaksen.

- DCUs størrelse og form gør, at vi skulle have bygget vores helt eget og unikke system. Et af kravene til systemet var eksempelvis, at priserne skal kunne tale sammen med medlemsservice. Det betyder, at når en person melder sig ind i DCU, så kan vores lejrchefer med det samme se, hvilken type medlemskab det nye medlem kommer med ude på pladserne. Det giver DCUs lejrchefer bedre mulighed for at tilgodese den enkelte gæsts behov, og de rabatter som de skal have, når de ankommer på vores pladser, siger Anne-Vibeke Isaksen.

 

Mere tid og bedre service til DCUs gæster

DCU har brugt hele efteråret på at få sat det ny webbaserede bookingsystem op. At systemet er webbaseret betyder, at det kan tilgås alle steder fra. Når en lejrchef har rengjort en hytte, kan vedkommende derfor melde den klar med en app på telefonen, så det er registreret i systemet med det samme.

- På den måde kan nye gæster med det samme flytte ind i hytten igen. Rent praktisk sparer det vores lejrchefer for en masse administrativt bøvl, fordi de tidligere skulle op på kontoret for at logge ind i systemet og klarmelde den pågældende hytte, siger Anne-Vibeke.

- Derudover har kunderne i fremtiden mulighed for at se, hvilke pladser de har været på tidligere. Samlet gør det, at det nye system ikke kun giver DCUs lejrchefer bedre mulighed for at tilgodese den enkelte gæsts behov. De får nu også mere tid til den enkelte gæst. Derfor glæder vi os rigtig meget til at tage det nye system i brug i campingsæsonen 2020, siger Anne-Vibeke Isaksen.

 

Økonomisk overblik for medlemmer

Det nye bookingsystem er leveret af Gohosting, og 20 ud af DCUs i alt 22 campingpladser har indtil videre fået det nye bookingsystem fra starten af 2020.

- Med det nye bookingsystem kan medlemmer løbende se, hvor meget de har sparet, når de tjekker ud, mens ikke-medlemmer til gengæld kan se, hvad de kunne have sparet, hvis de var medlem af DCU. På den måde håber vi også, at flere vil melde sig ind i DCU, siger Anne-Vibeke Isaksen.

Hesselhus og DCU-Camping Viborg Sø fortsætter i skrivende stund med Composoft, som er det hidtidige system. De to pladser er forpagtede, og lejrcheferne her ønsker indtil videre ikke at overgå til det nye system.