KABE fabrikken, luftfoto KABE-fabrikken set fra luften. Foto: KABE
Campingnyhed

Bedste år nogensinde for KABE-koncernen

Op til jubilæumsåret 2017 noterede KABE-koncernen sit absolut bedste år nogensinde, og der er ingen tegn på nedgang.

I en alder af 60 år er KABE en stabil svensk industrikoncern med fødderne solidt plantet i den smålandske muld og har kunder i en lang række europæiske lande.

KABE er i stærk vækst inden for premium-segmentet, hvor Imperial-serien har indtaget en unik position på både campingvogns- og autocampersiden. Med Imperial har KABE blandt andet for alvor etableret sig på det benhårde tyske marked og er nu repræsenteret hos landets allerstørste og vigtige forhandlere.

– Vi vokser på alle vores europæiske markeder, med Sverige og Norge i spidsen. Det er også utrolig glædeligt at følge den positive udvikling i Tyskland, Schweiz og Benelux-landene, siger KABE’s salgschef Joakim Karlsson.

Ægte KABE-kvalitet
– Men det er ikke bare vores mest luksuriøse og mest eksklusive modeller, som bidrager til KABE’s succeser. Vi kan også se, hvordan de unge familier fortsat lader sig friste af Classic-seriens velindrettede og prisbillige campingvogne med separat børneafdeling. KABE har også en autocamper i Classic-serien, som ligeledes er blevet et værdsat alternativ hos autocamperejere, forklarer Joakim Karlsson.

Classic-serien har en lidt kortere udstyrsliste og færre tilvalg end KABE’s øvrige modeller. I 2017 lanceredes autocamperen Classic i740, som er lillebror blandt KABE’s helintegrerede autocampere. Den er 7,36 meter lang, 2,32 meter bred og har en totalvægt på 3.500 kilo. Til trods for, at Classic i740 ikke koster mere end mange andre autocampere mærker, er det en veludstyret autocamper med høj teknisk standard og masser af gennemtænkte detaljer.

– Ægte KABE-kvalitet med andre ord!, siger Joakim og tilføjer, at 2018 også bliver et interessant Classic-år. Her vil vi præsentere en ny fleksibel Crossover på autocampersiden, og udvalget af campingvogne bliver suppleret med en Classic 630-model.

Teknik og design
Peter Carenborn, som er adm. dir. for KABE Husvagnar AB, tror, at grunden til succesen for vore dages moderne KABE ligger i det brede og gennemtænkte modeludbud i kombination med høj kvalitet og et aktivt udviklingsarbejde inden for både teknik og design.

– Det findes en KABE til alle! Uanset hvilken type campingvogns- eller autocamperliv du ønsker dig, så kan du være sikker på at finde en KABE, der egner sig. Du ved også, at du får den sidste nye teknik og et produkt med en værdi, som varer ved, forklarer Peter Carenborn.

Han understreger, at KABE’s udstyrsniveau er i en klasse for sig. Hvis du skal bestille det udstyr, der er standard i en KABE, løber ekstraomkostninger nemt i vejret. Noget som mange campingvogns- og autocamperejere opdager, når de sammenligner KABE med andre mærker.

Messer
Alle de nye modeller og nyheder præsenteres på messerne i Sverige, Tyskland, Schweiz, Holland, Belgien, Norge, Finland og Danmark.

– Det bliver et spændende år, hvor vi blandt andet lancerer et helt nyt campingvognskarosseri, som sikkert vil vække en del opmærksomhed, og det gælder også vores nye herlige autocamper i Imperial-serien, i810, siger Joakim Karlsson.

Alt tegner altså på endnu et succesår for svenske KABE. En vigtig ingrediens er naturligvis de investeringer, som er blevet foretaget i produktionsanlægget i Tenhult.

Joakim Karlsson udtaler, at den nye produktionslinje i autocamperfabrikken betyder virkelig meget. Nu ser de frem til at kunne levere endnu flere autocampere til glade og tilfredse KABE-ejere rundt om i Skandinavien og det øvrige Europa!