Søgning i forum

Her kan du søge på indlæg og kommentarer i vores fora.

Side: 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 130

Resultater pr. side:

Søgeresultat

Vi har fundet 3247 indlæg der passer til din søgning efter "Søg"

Hobby excellent 460 ufe

Jeg søger om råd ved at jeg har købt
en hobby excellent 460 ufe 2007 som jeg har haft bøvl med siden jeg har købt
den,for hver gang den har været ude at
køre så er der noget i vejen med den,og forhandler vil ikke tage den retur.og sidst fik den to buler som skedte ved forhandleren uden at jeg har skyld i.

Indlæg af d. 14. juni 2007 Kl. 13:10

Se hele tråden

Svar på indlægget: Bolte til alu-/stålfælge

Det rigtigtige svar er nr. 3, men dog med forbehold. Min nuværende bil ( Skoda Octavia 2,9 tdi m. elegance udstyr ) er " født" med alufælge, mens jeg bruger stålfælge om vinteren. Jeg kan bruge de samme bolte til begge slags fælge. Min nuværende CV er også "født" med alufælge, men til reservehjulet, som er af stål, har jeg kortere bolte med. Man skal undersøge konkret i hvert enkelt tilfælde hvilken slags bolte man skal bruge, da der ikke kan svares noget entydig generelt. Faren med for lange bolte er, hvis boltene rager for langt ind i bremsetromlen kan det have fatale følger mht. bremserne. vh. walter

Svar af d. 11. juni 2007 Kl. 13:22

Se hele tråden

Svar på indlægget: "TEMPO 100 godkendelse" i Danmark!

Til f. bruun & Torben Jensen

Jeg må korrigere dig f. bruun, når du svarer NEJ til spørgsmålet fra Torben Jensen med hensyn til vogntogets totalvægt over 3500 kg.
Jeg har den 29.5.07 fået godkendt vores cv til "Tempo 100", forinden spurgte jeg direkte hos Applus om netop det med vægten over 3500 kg for vogntoget. Det blev undersøgt ved opringning til Applus hovedkontor, og svaret var: "at det er ikke noget problem". Dette fremgår jo også i indlægget fra F bruun, hvor der i punkt 1 "Forudsætning for trækkøretøjet står, at totalvægten ikke må overstige 3,5 t, men det er jo for trækkøretøjet, - der står jo ikke noget om "den samlede vogntogsvægt" ikke må overstige 3,5,t. Derimod ligges der vægt på, at trækkøretøjets køreklare vægt modsvarer påhængskøretøjets totale vægt.
Så vi køre ferieglade afsted med en samlet tilladt totalvægt på 4,0 t på vores træk og en "Tempo 100" - mærkat på cv.

Hilsen
Arly

Svar af d. 11. juni 2007 Kl. 07:04

Se hele tråden

Hei Torben!
Du får et klart NEJ!
Dette klip giver svar på dit spørgsmål og flere af de ovennævnte stillede:
TEMPO 100 i Tyskland (kørsel med Campingvogn)
TÜV Nord Danmark får dagligt mange henvendelser omkring de specielle ?Tempo 100? regler for kørsel med campingvogn i Tyskland. Grundet den tyske lovgivning kan vi desværre ikke for nuværende udføre sådanne Tempo 100 syn fra vores danske kontorer ? det er således et krav at Tempo 100 synet skal foregå i Tyskland. På sigt arbejder vi dog på at kunne gennemføre synet i Danmark med Tysk bistand ? dette er dog endnu ikke muligt. (Det er så sket)
Som en hjælp/forberedelse til synet bringer vi nedenfor en dansk oversættelse af det tyske regelsæt for Tempo 100. Det er muligt at bestille tid til syn ved at kontakte synshallen direkte ? men det er også muligt at komme uden tidsbestilling.
Adresseliste for TÜV Nord synshaller i det nordlige Tyskland - se sidste side. Hotline telefonnummer for tidsbestilling 0049 0800 80 70 600
Oversættelse:
Nye Tempo 100 regler for motorkøretøj-anhænger kombinationer på motorveje og motortrafikveje.
Forudsætningerne for 100 km/t-tilladelsen for kombinationer af lastbilsanhængere på motorveje er blevet tilpasset den tekniske udvikling af køretøjerne. Der er sket følgende væsentlige ændringer:
Bindingen til et bestemt trækkøretøj er bortfaldet
Der skal ikke længere være anbragt et Tempo100 klistermærke på trækkøretøjet
De vægtforhold, der skal overholdes mellem trækkøretøj og anhænger, er blevet forhøjet for visse kombinationer.
1. Forudsætning: Trækkøretøjet
skal have ABS
skal enten være beskrevet som personbil eller bus med tilladelse til en hastighed på 100 km/t, eller den tilladte totalvægt må ikke overskride 3,5 t.
2. Forudsætning: Anhængeren...
skal være egnet til en max. hastighed på 100 km/t.
skal være lastet således, at kombinationens støttelast er så tæt på det max. tilladte som muligt. Man skal dog være opmærksom på, at hverken trækkøretøjets eller anhængerens tilladte støttelast overskrides.
Grund: Ved en høj støttelast bliver kombinationens køreforhold tydeligt forbedret
3. Forudsætning: Anhængerens dæk
må ikke være ældre end 6 år
skal mindst svare til hastighedskategorien "L" (120 km/t)
må for hastigheden 100 km/t ikke indeholde noget tillæg til lastindeks.
må ikke gøre brug af bæreevnetillæg til anhængerdrevet.
4. Forudsætning: Vægtforhold
Anhængerens tilladte totalvægt (ttv Anh ­) må ikke overskride følgende værdier:
ttv Anh = X x m trækkøretøjet tomt
med v trækkøretøj tomt = tomgangsvægt trækkøretøj
(Tomgangsvægten for trækkøretøjet er defineret som: trækkøretøjets køreklare vægt med 90% fyldt brændstoftank + 75 kg fører ? men uden reservehjul)
For X gælder alt afhængigt af kombinationens tekniske udstyr følgende værdier:
Anhængerens tekniske udstyr
uden hydrauliske støddæmpere
med bremse og hydrauliske støddæmpere
campingvogn
andre anhængere
0,3
0,8 hhv. 1,0*
1,1 hhv. 1.2*
Værdierne forsynet med * må anvendes, når:
Anhængeren
·  er udstyret med en stabiliseringsanordning for centralakselanhænger? (slingrekobling), for hvilken der foreligger bevis for overholdelse af ISO 11555-1 eller
·  er udstyret med henholdsvis en anden byggedel og en selvstændig teknisk enhed, hvorved det gennem en ABE eller en godkendelse af delen er eftervist, at driften af en kombination er forbedret til Tempo 120 km/t. eller
trækkøretøjet
... har et specielt køredynamisk stabilitetssystem til anhængerdriften, for hvilket der foreligger en producentbekræftelse på forbedring af forspandets køreegenskaber til 120 km/t.
I hvert tilfælde gælder det, at den tilladte anhængervægt ikke må være større end trækkøretøjets tilladte totalvægt og tilladte anhængerlast.
5. Forudsætning: Indførelse i indregistreringsattesten
Indregistreringsattesten til anhænger skal indeholde en bemærkning om, at anhængeren er egnet til Tempo 100 drift i en kombination.
Har anhængeren ikke sin egen køredynamiske stabiliseringsanordning efter pkt. 4., og skal de forhøjede X-værdier 1,0 eller 1,2 tages i anvendelse, skal det være indført i indregistreringsattesten for trækkøretøjet, at køretøjet er udstyret med et stabiliseringssystem, som forbedrer trækkøretøjets kørsel med anhænger ved høj hastighed.
Hvis disse bemærkninger ikke forefindes, vurderer vi gerne Deres køretøj og fremstiller et ændringsforslag til Dem til Deres indregistreringsattest, som indeholder alle de påkrævede angivelser. Dertil modtager De et informationsblad om forudsætningerne for benyttelsen af Tempo 100 ordningen.
6. Forudsætning: 100 km/t plakette/klistermærke
Med fremlægning af vort ændringsforslag kan de på motorkontoret ansøge om en ny indregistreringsattest og den forseglede Tempo 100 plakette. Først efter at De har anbragt denne mærkat bag på Deres anhænger, kan De benytte Tempo 100 ordningen.
Såfremt der allerede er en bemærkning om Tempo 100 egnethed i Deres køretøjspapirer, kan De søge om Tempo 100 plaketten direkte på motorkontoret.
FACIT:
Er en af de under 1-6 nævnte forudsætninger ikke længere opfyldt, kan De ikke gøre brug af Tempo 100 ordningen for motorkøretøj-anhænger-kombination.
Godkendelser for en motorkøretøj-anhænger-kombination udstedt efter den gamle Tempo 100 ordning beholder sin gyldighed som bevis for Tempo 100 egnethed for anhængeren

Svar af d. 10. juni 2007 Kl. 23:46

Se hele tråden

Til Peter Lorenzen...

Hvis Du bruger søgefunktionen, er der oplysninger om Tempo 100 i Tyskland... der tager det ca. 1 time fra start til slut, >>altså fra Du møder op til godkendelse, til Du klister mærket på cv'en<< og vi betalte under kr. 400,- sidste gang.

vh john

Ps. Ja, der er også mange kloge mennesker her på siden.

Svar af d. 10. juni 2007 Kl. 12:24

Se hele tråden

Svar på indlægget: Støttebensplader

Nu skriver du ikke hvad navnet er på pladerne ? Et kvalificeret gæt lyder på Big Foot, som er beregnet til Alko. Jeg har selv forsøgt samme opgave i 2003 men måtte returnere dem. Årsagen er at Hobby ikke kører med Alko undervogn. Den hedder Knott, og det er så formentligt Knott støtteben, som ikke er forenelige med Alko plader.

Preben S.

Svar af d. 8. juni 2007 Kl. 09:05

Se hele tråden

camping poi`er

som ny bruger kunnejeg godt tænke mig oversigt over pladser i europa lagtind på min garmin 550. Jeg har fundet nogen, der går på koordinater, - hvordan bruger man dem " i marken"?
Jeg ville hellere have mulighed for at kunne søge på en by, eller i nærheden, mens jeg kører, - findes det?

v. h. an

Indlæg af d. 7. juni 2007 Kl. 14:59

Se hele tråden

Svar på indlægget: erfaring søges med transportabel aircondition.

Hej Henning. Ja det er et super godt tilbud og stedet er
www.vvs-grossisten.dk som har butik i Børkop,Esbjerg og Hedensted.Jeg har ingen forbindelse med firmaet men fandt dem på nettet i min søgen efter et godt tilbud og handlede der i fredags og fik en god betjening.Hilsen Anette
ps. jeg elsker gode tilbud ;)

Svar af d. 4. juni 2007 Kl. 10:10

Se hele tråden

Svar på indlægget: Skoda Superb

Hej

Har i prøvet at undersøge om ikke oppispejle til den forrige model Passat passer til superben.

De to biler er jo stort set identiske..

MVH

Peter Steen

Svar af d. 3. juni 2007 Kl. 23:03

Se hele tråden

Isasbelle Alpha hjælp søges!

Hej.
Vi har købt nyt fortelt. Isabella Alpha, (det er et af disse 3 meter dybe) Men det er lidt anderledes fabrikeret end det Isabella vi havde før. De to front stykker skal lynes sammen. Hvor meget skiller i andre forteltet ad, når i pakker sammen? Vi plejer at lyne alle siderne af. Men med det nye fortelt syntes vi faktisk at det er lidt besværligt med alle de lynlåse. Måske fordi vi griber det forkert an?

Indlæg af d. 3. juni 2007 Kl. 20:25

Se hele tråden

Svar på indlægget: erfaring søges med transportabel aircondition.

Hej igen.Ja så har jeg købt den.Umidelbart virker den fin,larmer ikke så meget syntes jeg og lader til at køle fint så vi glæder os til at komme ud og afprøve den.Fandt efter en del søgen på nettet et sted hvor vi kunne købe den til en super pris på 3723,75 så det kan ikke gå helt galt.Vægten på den er rent faktisk 20,5 kg med beslag.Jeg havde ´læst´ det som om den vejede 8 kg ,syntes måske nok at annoncen er lidt vildledende men det er nok mig der er dum.Hilsen Anette

Svar af d. 2. juni 2007 Kl. 21:12

Se hele tråden

erfaring søges med transportabel aircondition.

Erfaring søges med acv-3000. Fungere den godt?Larmer den meget?Er den pengene værd.Kan ses her.
http://www.acfshop.dk/pages/shop_liste.asp?Groupguid=105
Mvh.Anette

Indlæg af d. 31. maj 2007 Kl. 15:53

Se hele tråden

Svar på indlægget: A-mål

http://62.242.39.22:591/isabella/dk/ameasurement/

Her kan du søge dit a mål.

gitte

Svar af d. 30. maj 2007 Kl. 16:58

Se hele tråden

Svar på indlægget: Goldcard contra problemer

Jeg er gået væk fra campingcheques og benytter nu ACSI-kortet, hvor der ikke skal forudbetales til diverse kuponer. Man får bare et rabatkort og dermed er det ordnet. Prislejet er det samme, men udvalget hos ACSI er langt større. CampingCheques pladser er for det meste meget luksuriøse og dermed får man mere for pengene, men det er vi ligeglade med, idet vi helst opsøger mindre pladser. Men det er jo to valgmuligheder,
mvh. Hans D.

Svar af d. 29. maj 2007 Kl. 20:53

Se hele tråden

Svar på indlægget: Fured

Hej Jens

Füred er nok en af de mest diskuterede pladser i dette forum, så prøv søgefunktionen.

Vi har selv været på Füred og Europa og er mest til Füred - primært grundet poolen.

Du skal nok bestille hjemmefra - enten via www. balatontourist.hu eller via vacansoleil eller lign.

Turen kan gøres via Prag-Bratislava-Gyor eller som vi gør... via Tyskland-Østrig og Sopron.

Ungarn er et godt ferieland med billige priser på leveomkostninger

Mvh

Martin

Svar af d. 28. maj 2007 Kl. 14:41

Se hele tråden

Svar på indlægget: bil som kan trække meget

Hej Robert. Det er FDM der har en database over samtlige biler der er, har været eller kommer på det danske marked.

Jeg har søgt med dine søgekriterier: Nypris max. 500.000 kr. ikke 4X4, diesel og min. træk 2500 kg.

Man skal være medlem af FDM for at få adgang til databasen.

Svar af d. 27. maj 2007 Kl. 10:37

Se hele tråden

Svar på indlægget: peugeot 406HDI

Jeg ved ikke om Ib har lagt mærke til at der er kommet nye modeller efter Peugeot 309 og 504 prøv og besøg en forhandler

Svar af d. 25. maj 2007 Kl. 07:06

Se hele tråden

Svar på indlægget: Toyota Avensis

Toyota Avensis 1,8

Hej Steen
Jeg har en Avensis 1,8 vvti, fra 2004, det er en kanon god bil, det er den 12. Toyota jeg har, så jeg kender Toyota. Mine venner håner mig en gang i mellem, fordi jeg helst/kun vil have Toyota. Det er det mest solide kram der kan køre på 4 hjul, Toyota vinder år efter år i tilfredshedsundersøgelsen hos FDM. Tyotaejere er simpelt hen de mest tilfredse bilejere i Danmark. Jeg trækker 1350 kg. campingvogn og det går strygende, ofte "kun" i 4. gear men helt fint. Jeg skal skifte bil igen inden sommerferien og har denne gang valgt en 2,0 diesel med 126 HK moment 300, så jeg forventer at den vil klare det endnu bedre. Men Steen du skal bare købe den Avensis, du bliver hamrende glad for den og ja, det er rigtigt, den går aldrig i stykker, den kører bare. God tur ud i verden med din "nye" Toyota.
Torben S.

Svar af d. 21. maj 2007 Kl. 19:59

Se hele tråden

Svar på indlægget: Stignings procent

På FDM´s hjemmeside kan medlemmer stadig få kendskab til campingsvognskørsel i alperne:
Over Alperne
Kortet Med Campingvogn over Alperne er en hjælp til dig, der planlægger at køre sydpå med campingvognen. Vi har udarbejdet kortet i samarbejde med ADAC. For at gøre det lettere for dig at læse, har vi delt kortet i to dele her på siden.
På de to kort kan du se hovedruterne gennem Alperne, og du kan se hvilke alpeveje, der er velegnede til kørsel med anhænger.
Med campingvogn over Alperne, Vest

Med campingvogn over Alperne, Øst

Strækninger, som er uegnet eller spærret for kørsel med anhænger, har vi afmærket tydeligt. Ved pasveje har vi angivet stigninger i procent, og vi har indtegnet strækninger med biltog.
Undersøg nøje, hvilken rute der er bedst. Ruter med de mindste stigninger er de mest overkommelige og de mest økonomiske, hvis man tænker på benzinforbruget ? også selvom du må vælge en omvej. www.fdm.dk/medlem/ferie/camping/pavejenmedvognen/overalperne.htm

Svar af d. 21. maj 2007 Kl. 14:07

Se hele tråden

Svar på indlægget: Min bil er ikke bred nok!

Hej Helge
Hvis noget er irrelevant her er det vist dig. det er jo netop det at jeg forsøger at forklare. jeg kan godt prøve at skrive det langsomt så osse du kan forstå det, men kan du ikke selv scrolle op og prøve at læse indlæget igen (langsomt) jeg har ikke nævnt noget om akselafstand (selv om den også er vigtig for sikkerheden) men forsøgt at forklare hvorfor vi har disse tåbelige regler.
Per

Svar af d. 19. maj 2007 Kl. 22:54

Se hele tråden

Svar på indlægget: Vignetter i Østrig

Hej Poul Erik.

Ligesom Lasse T vil jeg opfordre dig til at undersøge sagen :-)) Vi er lige kommet hjem fra Italien for et par timer siden. På vejen ned var motorvejen spærret og alle blev tjekket for den korrekte betaling. Vi havde vignet i forruden, men rejste uden vogn i denne omgang.

God tur når I når så langt.

Vh. Camilla Kragh

Svar af d. 19. maj 2007 Kl. 21:40

Se hele tråden

Det er nu blevet endnu lettere at få Tempo 100 godkendelse i Danmark. Nu udføres det også af de landsdækkende applus synssteder www.applusbilsyn.dk .

Jeg bestilte tid fredag formiddag over telefonen (kan endnu ikke gøres over Internettet), fik en tid samme dag kl. 11:25 på det lokale synssted.

Et kort blik på slingrekobling og støddæmpere og en lille undersøgelse af tekst på dækkene. Det hele var overstået på 10 min. Pris kr. 500,-

Svar af d. 19. maj 2007 Kl. 08:01

Se hele tråden

Svar på indlægget: sygesikringsbevis

UPS - linkene er ikke mere lige til at gå til.
Gå ind på im.dk og søg på: Skal du til....og så skriv navnet på landet,

evt. Frankrig http://www.im.dk/publikationer/skal_du_rejse_juni_2005/frankrig.pdf

Eller Spanien:

http://www.im.dk/publikationer/skal_du_rejse/spanien.pdf

Svar af d. 17. maj 2007 Kl. 16:15

Se hele tråden

Svar på indlægget: Husk registreringsattest

Hej Kim

Jeg stiller dig et spørgsmål, om hvor nyheden er i dit oplæg, - da jeg troede det var fordi noget var ændret eller tilføjet, som jeg bare ikke kunne få øje på...

Hvorfor du så "angriber mig", og blander B/E-kort ind i det, fordi jeg svarer på andres spørgsmål, kan jeg så ikke lige forstå.

Men en uforbeholden undskyldning vil jeg da give, hvis mine forsøg på hjælp overfor andre genere dig så meget.

Hilsen
Arly

Svar af d. 17. maj 2007 Kl. 13:49

Se hele tråden

Svar på indlægget: tips

Hej igen.
Når du er på de kanter er der heller ikke længere end at i bør tage en dagsudflugt til Plitvice nationalpark det er simpelhen en oplevelse for livet ligeledes vil et besøg i verdens minste by Hum være oplagt. På vej til Kroatien vil et besøg i Postøjnagrotterne i Slovenien også være oplagt.

Svar af d. 16. maj 2007 Kl. 11:43

Se hele tråden

Side: 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 130

DCU-Kalender

Alle begivenheder    ●    Kredsenes kalender    ●    Campingpladsernes kalender

Seneste forumindlæg

EmneSvarSeneste kommentar
Reehold og donkraft i bagagen ? 12 16. april 2014 Kl. 10:51
Batteri Test 10 15. april 2014 Kl. 21:21
Isabella Sun blue solsejl 3 15. april 2014 Kl. 20:34
Sjov CV i Ribe 2 15. april 2014 Kl. 14:35

Bliv medlem af DCU

• Rabat på DCUs campingpladser
  • Adgang til indhold på dcu.dk
  • 8 numre af Camping-fritid

Brugerne anbefaler på www.icamp.dk

Kalundborg Camping

der er gode natur omgivelser både til gå cykel og bilture .cykel afstand til bade strand god og rolig plads prøv den

Bad- og toiletforhold

Pladsens omgivelser

Personale og service

Øvrige faciliteter - fx swimmingpool, strand, sport

Assentorp Camping

Flinke personale, dejlig natur og god stemning

Bad- og toiletforhold

Pladsens omgivelser

Personale og service

Øvrige faciliteter - fx swimmingpool, strand, sport

Frigård Camping

Elendig service