846 europæiske
Rabatpladser i 24 lande

Knaus 500 tkm

14. august 2006 Kl. 23:23

Vi er første gangs købere, og har fundet en Knaus 500 TKM fra 2000, incl. et Isabella Penta Gold fortelt fra 2003. Derudover er der møbler og en del udstyr med i prisen (læs: Service til 12 personer og andet køkken grej) Vognen har ligget fast de sidste 4 år, så den har ikke kørt ret meget. Jeg skal betale 80000,- Er det en fair pris ?
På forhånd tak. Morten

Kommentarer pr. side: Sortering:

Kommentarer (2)

15. august 2006 Kl. 08:34

Hej Morten,

Om det er en fair pris eller ej, det vil jeg overlade til dig selv at vurdere, men jeg kan give dig mine kommentarer, som du måske kan bruge.

For det første kommer det jo an på hvad I skal bruge vognen til. Skal I ligge fast, køre Danmark tyndt, eller mest bruge den til de 3 ugers sommerferie sydpå?

Mig bekendt er det et ret stort (og dermed formodentligt tungt) fortelt, som måske er lidt besværligt at slå op bare for en week-end.

Service til 12.....hmm.....ja, det har måske en værdi for dem der har brug for det, men har I brug for det?

Og så det der springer mig i øjnene, en vogn der har ligget fast i 4 år, den kan jo være MEGET brugt. Der kan være sovet rigtig, rigtig mange nætter på de madrasser og siddet "hul" i hynderne. Dette er i hvert fald noget du skal være opmærksom på, da den jo reelt kan være mere slidt en en 10-15 år gammel vogn, der kun er brugt i 3 ugers sommerferie hvert år.

Så mit råd er, at I skal vurdere om udstyr og fortelt har lige så stor værdi for jer, som for sælger, for elles betaler I jo nok en del for noget I måske ikke har brug for, og alligevel skal udskifte.

Og så lige teste slitage på hele vognen, skabe, skuffer, madrasser osv.

God fornøjelse og
Mvh
Marianne

15. august 2006 Kl. 09:02

Hej Morten

Prisen er "til den gode side". Har lige været på Bilbasen, hvor den samme vogn fra 2004 koster 86.900. Personligt ville jeg meget hellere have den. Der mangler måske lidt køkkengrej, men 4 år nyere er da værd at tage med. En fastligger vogn har typisk også været brugt meget. Jeg ville ikke være i tvivl.

DCU-Kalender

Alle begivenheder    ●    Kredsenes kalender    ●    Campingpladsernes kalender

Seneste forumindlæg

EmneSvarSeneste kommentar
Truma 5002 klikker 7 1. oktober 2014 Kl. 21:21
Tråd om Paris-tur slettet 6 1. oktober 2014 Kl. 19:25
Dethleffs RT årgang 1994 0 1. oktober 2014 Kl. 16:05
Camper Trolley sælges 0 1. oktober 2014 Kl. 15:20

Bliv medlem af DCU

• Rabat på DCUs campingpladser
  • Adgang til indhold på dcu.dk
  • 8 numre af Camping-fritid