Søg Campingpladser

Find campingpladser med
DCUs campingsøgemaskine

Ny opdatering - 30.101 gratis camping POI

Per Servé
18. februar 2012 Kl. 09:55

ArchiesCampings nye opdatering - version 01-03-2012 er nu tilgængelig for download. Opdateringen rummer 30.101 gratis camping POI til næsten alle navigationssystemer: http://www.archiescampings.eu/dan1/

I de sidste par måneder har Archie og Parafoeter haft en øget opmærksomhed på Frankrig. Desværre har de været nødt til at slette flere hundrede campingpladser, i nogen tilfælde har de været lukket, men i de fleste tilfælde er det sket fordi campingpladsen er skiftet til fastliggerplads – hvor det ikke længere er tilladt at bo med en rejsecampingvogn, autocamper eller telt. Dette er en kedelig udvikling for alle der godt kan lide camping.

Heldigvis har Archie og Parafoeter også fundet et par dusin nye campingpladser, som de ikke havde i deres database – og disse er blevet tilføjet.

De er samtidig glade for at annoncere, at der er en ny version af App tilgængelig med nye nyttige funktioner. Nogle brugere har klaget over at den gamle App ikke kunne finde Google Maps. Den mest almindelige årsag til dette pop-up vindue, er at smartphonen ikke har adgang til internettet og/eller at telefonen ikke kan finde din aktuelle position. I den nye version af App’en vil du få en speciel advarsel, hvis dette er problemet.

For brugerne af Sygic på iphone eller ipad, eller andre telefoner med Android styresystem, er der gode nyheder: Det nødvendige rupi-format er nu tilgængelig for download i beta version.

Med venlig hilsen
Archies samarbejdspartner i Danmark -
Per Servé
Index over Familien Danmarks rejsebeskrivelser - med søgefunktion: http://www.campinginfo.nu/rejsebeskrivelser.html

Kommentarer pr. side: Sortering:

Kommentarer (14)

Kjeld Bentzen
19. februar 2012 Kl. 09:00

Sygic

Hej Per. Sygic virker virkelig godt sammem med de forskellige POI. Har lige læst Frankrig ind. Men et problem hos Sygic er at du skal have læst det enkelte land ind for at POI virker. Så tror du det vil være muligt at I kunne lave en opdeling af f.eks pladser langs motorvejen, for de enkelte lande, så det er muligt at læsef.eks Frankrig ind og på samme måde Tyskland o.s.v.
Med venlig hilsen
Kjeld

Per Servé
19. februar 2012 Kl. 10:02

Sygic

Hej Kjeld

Det lyder som en god idé - jeg har allerede sendt forslaget videre til Archie, og du skal nok få besked, så snart jeg har et svar tilbage.

Med venlig hilsen
Per

Kjeld Bentzen
19. februar 2012 Kl. 17:36

Sygic

Tak glæder mig til at høre fra dig.
mvh
Kjeld

Per Servé
20. februar 2012 Kl. 17:10

Sygic

Hej Kjeld

Så har jeg svar tilbage - Archie har fået mange henvendelser om dette - men der er tekniske problemer med at gøre som du foreslår. I øjeblikket er der nemlig 35 lande i databasen. Hvis Archie er nødt til at publisere alle POI kategorierne og derefter separere dem op land efter land - så skal der HVER GANG laves følgende FORSKELLIGE filer :-)

Campingpladser langs motorveje: 35 x 18 forskellige formater
Best Deal: 35 x 18 forskellige formater
Camping Cheque: 35 x 18 forskellige formater
CampingCard ACSI: 35 x 18 forskellige formater
Normale campingpladser: 35 x 18 forskellige formater

Ved siden af dette er der stadig en masse folk der ønsker at Archie forsætter med at publisere filer i de allerede eksisterende formater til konventionelle GPS - navigationssystemer.

Dertil skal siges at Archie i forvejen - ved hver opdatering - skal producere omkring 400 hjælpefiler for at konvertere de eksisterende og opdaterede filer. Specielt Sygic formaterne (.upi, .rupi) er meget tidskrævende.

Så det kan desværre ikke lade sig gøre - måske senere hvis vi finder en nemmere løsning på det tidskrævende arbejde.

Med venlig hilsen
Archie og Per

Kjeld Bentzen
21. februar 2012 Kl. 07:18

tak

Hej Per
Tak for svaret, vi kan jo også håbe at Sygic laver programmet så man kan indlæse POI, selv om man ikke har alle landene.
kjeld

Ingolf Jensen
21. februar 2012 Kl. 10:45

POI på TomTomTom

Per jeg er meget tilfreds med jeg let kan downloade POI CC, CCA mfl til min TomTom
tak for det store arbejde, der lægges i dette fra jeres side !

Per Servé
21. februar 2012 Kl. 11:31

Sygic

Hej Kjeld

Foreløbig findes der ikke en nem løsning på problemet - desværre.

Med venlig hilsen
Per

Per Servé
21. februar 2012 Kl. 11:33

POI

Hej Ingolf

Dejligt at høre at POI'erne fungerer - og at I har glæde af det arbejde som specielt Archie og Parafoeter udfører :-)

Med venlig hilsen
Per

Jørn Justesen
21. februar 2012 Kl. 16:02

POI Android

Hej Per!

Jeg ved ikke om jeg har misforstået noget, men på min smartphone mangler der mange danske campingpladser selvom jeg ud over CC, CCA og Best Deal også har valgt andre campingpladser. Har jeg gjort noget forkert?
mvh
Jørn

Per Servé
21. februar 2012 Kl. 17:55

POI

Hej Jørn

Du skulle også meget gerne kunne se alle de danske campingpladser, som jo er indeholdt i den samlede mængde POI - i øjeblikket 30.101 for hele Europa, Danmark inkl.

Er du sikker på du ikke kun har markeret de POI kategorier du nævner (CC, CCA og Best Deal) - men har udeladt ALLE campingpladser - den kategori som indeholder de 30.101 POI ?

Med venlig hilsen
Per

Jørn Justesen
21. februar 2012 Kl. 18:01

POI

Hej igen!

Jo, de er hakket af alle sammen

mvh
Jørn

Jørn Justesen
21. februar 2012 Kl. 18:07

Lige een gang til

Hej Per!

Nu er den hjemme. Det skyldtes at der var hak i Near the Hoghroads.

Hvis der er det kommer der selvfølgelig kun pladser frem langs motorvejene.

mvh
Jørn

Per Servé
21. februar 2012 Kl. 19:37

POI

Hej Jørn

Jeg tænkte nok at det var dét, der var årsagen til at ikke alle pladser blev vist :-)

Med venlig hilsen
Per

Lene Sørensen
22. februar 2012 Kl. 07:44

Windows Phone

Hej Per
Jeg kan ikke finde ud af at lægge POI ind på min Nokia Windows Phone.
Jeg har Nokia Kort, så det burde vel kunne lade sig gøre.
Kan du hjælpe mig med det ?
Mvh Lene

DCU-Kalender

Alle begivenheder    ●    Kredsenes kalender    ●    Campingpladsernes kalender

Seneste forumindlæg

EmneSvarSeneste kommentar
Centralvarme 3 17. maj 2012 Kl. 06:48
LAST- OG CYKEL-HOLDERE TIL TAGRÆLING 2 16. maj 2012 Kl. 23:18
hvilken bil er bedst 9 16. maj 2012 Kl. 19:08
Pose-markise 1 16. maj 2012 Kl. 19:02

Bliv medlem af DCU

• Rabat på DCUs campingpladser
  • Adgang til indhold på dcu.dk
  • 8 numre af Camping-fritid

Brugerne anbefaler på www.icamp.dk

Feriencampingplatz Münstertal

En super god plads

Bad- og toiletforhold

Pladsens omgivelser

Personale og service

Øvrige faciliteter - fx swimmingpool, strand, sport

Camping Karlsmark

Hyggelig og meget rolig plads

Bad- og toiletforhold

Pladsens omgivelser

Personale og service

Gammelbro Camping

Skøn beliggenhed lige ned til stranden. Med udsigt til Aarø.

Bad- og toiletforhold

Pladsens omgivelser

Personale og service