846 europæiske
Rabatpladser i 24 lande

Dansk F-camping

25. februar 2009 Kl. 14:18

NY Hjemmeside: www.f-camping.dk

Siden hedder Dansk F-camping

F, for frie.

F, for folk.

F, for fugle.

F, for fisk.

F, for fæ.

F, for får.

F, for fødder.

F, for forskellige.

F, for frihed.

F, for fremtid.

Jeg vil prøve, at samle alle de lidt ?skæve? camping steder. De alternative overnatningssteder.

Camping og overnatnings steder, som ikke hører ind under begrebet ?Godkendte Campingpladser?, steder som ikke er en del af ?Stjerne systemet?. Små steder, med plads til sjæl og mennesker.

Vil du hjælpe med at finde frem til stederne, så andre også får mulighed for at finde dem, så giv mig et tip på mailen. Du er også velkommen med en hilsen i gæstebogen.

mvh
Anette

Side: 1 2

Kommentarer pr. side: Sortering:

Kommentarer (viser 1 - 100 af 134)

26. februar 2009 Kl. 11:36

Jeg opper lige denne nye side, - så den ikke forsvinder helt ud :0)

28. februar 2009 Kl. 09:29

Læs de nyeste opdateringer på f-camping.dk

Her: http://www.f-camping.dk/23391183 Nyheder og Kommentar

Svenskerne har gjort det igen, -rekord mange f-camping'er i år!
Der er nu 509 f-campingpladser, i Sverige i 2009.

Forbud mod camping på Farø, - men du er velkommen til et hvil.

Interessante betragtninger vedr. Stjerne-systemet, båder på Danske
og udenlandske Campingpladser, i artikel skrevet af: Mette Vaabengaard.
? Hvad siger stjernerne om campingpladser? -
Artiklen er fundet på www.travelmarket.dk

28. februar 2009 Kl. 22:50

Hej Anette
Er du medlem af "Back To Nature"?
Er du det, kan du finde en del af de pladser du eftersøger.

28. februar 2009 Kl. 23:14

Jeg har netop siddert oh dobbelt tjekket alle pladser, og jeg fandt KUN 2 mere edn jeg allerede har på listen, de aller flerste er "Godkendte" med *,** eller *** stjerner.
Så hvis du har kendskab til stjerne fri pladser, så sig endelig til, - for de er godt nok svære at finde.

Ialt skulle der findes omkring ca. 85 stjernefri pladser i Danmark, - spørgsmålet er bare HVOR?

mvh
Anette

28. februar 2009 Kl. 23:59

Dansk F-camping

Jamen Anette hvad har du imod stjerner? De betyder jo bare at Campingrådet har vurderet dem. Nogle af Back to Nature´s pladser er ikke repræsenteret i Campingrådet og derfor har de ingen stjerner. De blev etableret med godkendelse af de tidligere amter, men ville,hvis Campingrådet og specielt Skov- og Naturstyrrelsen ville acceptere pladser med 10-15 enheder, få 3 "store" stjerner bl.a. p.gr. af de fine sanitære forhold. Så manglende stjerner behøver ikke at gøre pladserne mere "primitive". end dem med mange stjerner.

mvh.
Finn Munch Jørgensen
(medlem af BTN)

1. marts 2009 Kl. 00:05

Dansk F-camping

Mit ovenstående indlæg må absolut ikke betragtes som en kritik af f-camping. Jeg ifinder nitiativet med at "samle" pladserne meget positiv

hilsen Finn

1. marts 2009 Kl. 00:07

Dansk F-camping

Og så lige en gang til:

Mit ovenstående indlæg må absolut ikke betragtes som en kritik af f-camping. Jeg finder initiativet med at "samle" pladserne meget positiv

hilsen Finn

1. marts 2009 Kl. 08:05

Jeg synes det er en kanon god ide med den hjemmeside. Og flot arbejde.

Det er måske korrekt at pladserne også figurerer ved Back to nature men er det F-campingpladser man vil have fat i så er Back to nature jo medlem af campingrådet og dermed nok ikke den rigtige repræsentant for rigtige F-campingpladser. Desuden er deres informationer i vid udstrækning begrænset til medlemmerne.

Flot initiativ Anette

1. marts 2009 Kl. 09:42

De svenske f-campingpladser, er jo bare ganske almindelige pladser, store som små, der ikke er med i SCR sammenslutningens regime.
De modtager andre campingkort end det svenske, og har en mere åben prispolitik. En del af Caravanklubbens pladser er også med listen.
Mvh Allan

1. marts 2009 Kl. 11:12

Dansk f-camping

Til Lennart Sørensen
Netop fordi Back to Nature er repræsenteret i Campingrådet, kan vi stytte de pladser, som Anette beskriver i indledningen. Det er faktisk det grundliggende i BTN. Desværre er vi tit i mindretal på det område. Ligesom når vi også går imod bygning af store hyttebyer på campingpladserne.
www.backtonature.dk under "Appetitvækker"kan alle se en oversigt over de pladser, som BTN samarbejder med. Men Lennart du har da ret i at de rabatter, der opnås som medlem på de enkelte, kun kan ses via log-in.

med venlig hilsen
Finn Munch Jørgensen

1. marts 2009 Kl. 12:11

Finn - Nu var det ikke et spørgsmål om det ene eller det andet eller for eller imod. Det er fint det Back to nature gør men som jeg forstår Anettes initiativ så vil hun på hjemmesiden samle en oversigt over de pladser der står uden for Campingrådet altså f-pladser.
Det er der ingen andre der har gjort (heller ikke Back to Nature, uden at det skal opfattes som kritik) og det initiativ roser jeg blot.

Det vigtigste er at campisterne får flere og mere overskuelige valgmuligheder og det giver Anettes initiativ helt klart.

Ros igen

1. marts 2009 Kl. 12:32

Dansk f-camping

Hej igen Lannart

Vi er fuldstændig enige.

hilsen Finn

1. marts 2009 Kl. 12:39

Hej alle

Debatten er vigtig, så fortsæt bare ;-)

Lennart, du har fanget min idé. Det er mere end vanskeligt at finde frem til alle de (ca. 85 ) campingpladser, som har valgt at stå uden for stjerne kravene, uden for campingrådets godkendelse og uden for den fælles markedsføring, og fælles prispolitik.

Det kan være meget svært og dyrt, at blive markedsført, i en verden af erhverv fikseret turisme. Min side er helt GRATIS at stå på. Jeg skal ikke have penge, ej heller frynsegoder.

Der er ingen der behøver at føle min sid som konkurrence, - men opfat gerne f-camping.dk som et supplement til alle andre sider.

Har du et tip, om et sted der bør stå på f-camping.dk - så fortæl mig det.

Har du et positivt indtryk af f-camping.dk - så fortæl andre om siden.

mvh
Anette

1. marts 2009 Kl. 21:05

Til Finn Munch Jørgensen

Du skriver: >>Netop fordi Back to Nature er repræsenteret i Campingrådet, kan vi støtte de pladser, som Anette beskriver i indledningen(f-pladser). Det er faktisk det grundliggende i BTN. Desværre er vi tit i mindretal på det område. Ligesom når vi også går imod bygning af store hyttebyer på campingpladserne.<<

Kan du nævne et/1 område(gerne flere) områder hvor campingrådet har "støttet" BTN i varetagelsen af de små pladser ?

I øvrigt kan det undre - og vist en omgåelse af sandheden - at >>Netop fordi Back to Nature er repræsenteret i Campingrådet, kan vi støtte de pladser(f-pladser), som Anette beskriver i indledningen.<<, helt ærlig... -hvad bevæggrund har du for at udtale det ?

vh john

1. marts 2009 Kl. 21:14

Hej Anette

Tunø har en dejlig "teltplads", kun for telte og teltvogne(biler forbudt)... -men en fantastisk plads, beliggende på sandtange med sæler på spidsen!
(Anholdt er også fantastisk, men godkendt.)

vh john

1. marts 2009 Kl. 21:37

Til John

Citat:
"Foreningens formål er at arbejde for, at finde og udbrede kendskabet til smukt beliggende campingpladser i ind - og udlandet, hvor naturoplevelser i miljø på pladserne er prioriteret højere end fællesbygninger og andre faciliteter.

Målsætningen er at indlede et rabatsystem der giver medlemmerne billigere overnatning og camping-pladserne bedre belægning og derved sikre små campingpladser bedre mulighed for at overleve til glæde for hele campingfolket.

Det er tillige foreningens formål at søge indflydelse hos andre campingorganisationer om en ophævelse af campingreglementet hhv. lempning af reglerne i samme, således at det igen bliver muligt at oprette hhv. drive mindre campingpladser omkring landbrugsbebyggelse og lignende."

Det er vores formand, der repræsenterer BTN i Campingrådet, og i flg. de referater jeg og den øvrige bestyrelse får, har vi fuld tillid til at han også i Campingrådet efterlever foreningens formålsparagraf.

Desværre kan jeg ikke give dig eksempler på at Campingrådet har støttet de små pladser. Det er jo netop derfor vi stadig kæmper - også selvom det tit er en ulige kamp. Heller ikke en direkte henvendelse til miljøministeriet har haft nogen effekt. Det er faktisk kun et øget medlemstal, der kan fremprovokere en ændring i holdningen til små pladser.

mvh.
Finn Munch Jørgensen

1. marts 2009 Kl. 22:18

Tak for svaret, Finn.

Er helt enig i dine betragtninger om BTN's formålsparagrafer og formandens arbejde... -dog tror jeg kontingentet til campingrådet er givet dårligt ud.
Og et medlemsskab af en "forening" hvor man hele tiden er i mindretal - ikke mindst i de store holdnings-spørgsmål - er da ikke optimalt!
Jeg tror på et bedre resultat for de små campingpladser/f-pladser osv. hvis der bliver kæmpet sideordnet med campingrådet, der har jo åbenbart ikke været noget positivt samarbejde vedr. BTN's formålsparagraf og campingrådet i flere år!!!

Så Anettes tydeliggørelse af f-pladser er måske det, der giver et løft til disse pladser, og flere og flere campister/kommende campister vil dermed få informationer om det kritisable vedr. campingrådets holdning til store/små campingpladser.

vh john

2. marts 2009 Kl. 08:09

Hej John

Jeg har undersøgt Tunø teltplads, - den er beæret med en stjerne"

Der en mange små 1* pladser, der er godkendt af Campingrådet, selv om jeg ikke helt kan få øje på, hvad de får ud af det. Gad vide hvad det koster en lille bitte plads, at være med i det system?

Er der nogen der ved noget om økonomien vedr. godkendelse af en campingplads, årlig afgift osv.????

Er der evt. forskel på prisen for en 1* og en 5* plads. ?

mvh
Anette

2. marts 2009 Kl. 13:28

Nu skal man nok passe lidt på med umiddelbart at kæde stjerner sammen med campingrådet for alle og enhver der står uden for kan jo selv vælge hvor mange stjerner de har ;-)

I Sverige var/er der jo mange pladser der følte sig presset til at være med i den svenske sammenslutning af pladser og derfor voksede f-camping jo næsten op som en bevægelse.

2. marts 2009 Kl. 14:40

Hej Anette

Som Lennart skriver, behøver pladserne ikke at være medlem af campingrådet for at "hænge stjerner op". Og jeg er rimelig sikker på, at Tunø teltplads ikke er medlem...

Campingrådets hjemmeside nævner den heller ikke!!!

Her er et par link(burde have været der før):

http://www.camping.dk/1camping/script/80cpz.asp?plnr=18304

http://www.visitodder.dk/danmark/da-dk/menu/turist/overnatning/campingpladser/produktside/gdk010789/tunoe-teltplads.htm?CallerUrl=1

Det koster ca. 12.000,- årligt, for en 2 stjernet plads med ca. 100 enheder, at være medlem af campingrådet!!!

vh john

2. marts 2009 Kl. 17:04

Hej Lennart og Jhon

Hastværk er lastværk. Jeg har nok taget fejl af den ene lille stjerne, som Visitodder.dk viser. - Det er en fejl. Efter at have tjekker Campingrådet en ekstra gang, så må jeg overgive mig ;-) Det er rigtig godt at I holder mig lidt i ørene, TAK for det.

Jeg måtte jo desværre pille Himmerlands Fiske Park af listen, da det viste sig, at den har 2 stjerner.

Jeg får Tunø lang på senere. Tak.

mvh
Anette

5. marts 2009 Kl. 04:21

Kontingent... NEJ...

Sådan til almen INFO, så koster det ikke den enkelte plads en krone at være med under Campingrådet og derved godkendelsesordningen uanset antallet af stjerner og kvalitetsvurdering, som Campingrådet udarbejder til glæde og gennemskulighed for de enkelte campister, der gerne vil have mulighed for at sammenligne de fysiske rammer.

5. marts 2009 Kl. 06:32

Til Bjarne,
Fra campingrådets vedtægter:
§ 9. Økonomi De til Campingra&#778;dets arbejde nødvendige midler tilvejebringes bl.a. ved kon-
tingenter, gebyrer, afgifter pa&#778; sa&#778;vel danske som internationale campingpas,
vederlag for udgivelse af fortegnelse over campingpladser, bidrag fra
campingpladser samt eventuelle offentlige tilskud.

"Bidrag fra campingpladser" er formodentlig ikke det samme som "frivillig bidrag".
Jeg har for nogle år siden hørt nogle tal fra en lille plads (10 enheder), men kan ikke lige huske beløbene. I hvertfald for meget for sådan små pladser.

5. marts 2009 Kl. 09:52

f camping

Har I været i forbindelse med bondegårde, hvor man kan campere.
Vi var for år siden på bondegårdsferie, hvor vi boede i en lejlighed, men så vidt jeg husker var der også nogle gårde hvor man kunne ta' CV'eren med,
men det ser man aldrig mere.

5. marts 2009 Kl. 10:32

Hej Ulla

Det ligger noge få stykker på f-campings hjemmeside. Der er mindst 3-4 gårde, med camping. Men prøv at gå ind i de forskellige sider og på linkene både med landbo*camping og økologisk gårdferie. Nogle gårde har plads til de 2 lovlige camping enheder, men skriver ikke noget på deres side, fordi det er så få pladser. Jeg har selv besøgt Krogagergård, ved Ringsted med CV, der var en hytte og 1eller 2 lejligheder, men idag str der ikke noget på deres side og plads til 1-2 CV'er.
Man kan altid ringe og spørge!
http://www.krogagergard.dk/
Det ville være fint,, hvis en gård, der er gearet til feriegæster, med klappekøer og evt. gårdbutik, også måtte have 10-15 CV/AC på besøg også.

Lige nu ligger der: Gyvelborg, Holmgård, Mosegård og Kroggaardens gårdcamping, på siden.

Der er også flere gårde med teltpladser, som f.eks.: Bjørnsdal, i Barløse på Fyn, - den skal du evt.finde under Landbo/GårdCamping på: www.f-camping.dk

Gå bare på jagt, og finder du en plads, som skal nævnes, så fortæl mig det.
Jeg arbejder på højtryk, så der kan meget let "smutte" noget for mig ;-)

MVH
Anette

5. marts 2009 Kl. 10:42

Til Bjarne Nielsen

Hvorfor du kommer med et indlæg uden hold i virkligheden og hvad du ønsker at bidrage med, ved jeg ikke... -men jeg gentager lige mit eksempel fra den virkelige verden:

>>Det koster ca. 12.000,- årligt, for en 2 stjernet plads med ca. 100 enheder, at være medlem af campingrådet!!!<<

Ku' da egentlig godt tænke mig at høre din baggrund, og din tilknytning til campingverden, når du kommer med info - der ganske vist er usande - må du vel have en "dagsorden" ???

vh john

5. marts 2009 Kl. 22:07

Kære John

Jeg er Campingfatter, og driver en lille hyggelig 2-stjernet plads på Djursland, Og dagsorden... Ikke speciel, men synes det er underligt at læse at vi pladser betaler så meget til Campingrådet, når det ikke er tilfældet... Derfor til info... Og burde vide det, da jeg ydermere sidder i Campingrådets bestyrelse... Og til dig John, og alle I andre... Ha' en rigtig dejlig sommer derude på alle de skønne Campingpladser som Danmark har og byde på...

5. marts 2009 Kl. 22:32

Hej Bjarne Nielsen

Påstår du stadigvæk, at du ikke betaler "kontigent til campingrådet ???

Og du har helt ret... -campingpladserne er skønne!

vh john

19. marts 2009 Kl. 11:14

Forårskuller...

Opdateret nyt på f-camping.dk: Nyheder og Kommentar
http://www.f-camping.dk/23391183

1)
Det spirende forår må have givet de danske campingpladsejere ? repræsenteret ved Campingrådet ? forårskuller.
Skriver: Ella Maria Bisschop-Larsen, præsident for Danmarks Naturfredningsforening.
2)
DN uforstående over for forslag om større campinghytter. Nyhedsbrev fra d. 11. februar 2009
3)
DN?s brev til miljøminister Troels Lund Poulsen fra 2008

19. marts 2009 Kl. 19:21

svar til fam.lysdal

det koster ikke noget at være medlem af campingrådet for en cappingplads
jeg tror du tager fejl dk.camp så passer prisen nemlig hilsen t, petersen

19. marts 2009 Kl. 20:06

Bjarne Nielsen
Det var dog et par interessante oplysninger du der kommer med:

Citat "Sådan til almen INFO, så koster det ikke den enkelte plads en krone at være med under Campingrådet "
"Derfor til info... Og burde vide det, da jeg ydermere sidder i Campingrådets bestyrelse... "

Yderst smart! deltager gratis og bestemmmer qua majoriteten i rådet hvad campisterne skal og må.

Med lidt omskrivning fra det tyske: "die dumme dänen" kan man så sige
"De dumme campister"
I må da klaske jer selv på lårene af grin ved et hvert bestyrelsesmøde.

19. marts 2009 Kl. 20:24

John Lysdal, nu du er så skråsikker og påstår folk snakker usandt, burde du jo dokumentere din påstand. Flere indlæg påstår jo at du ikke har ret.
M.v.h
Henrik

19. marts 2009 Kl. 22:06

Det lyder meget interessant, vedr.: Økonomien mellem campingpladserne og campingrådet. Hvis en campingplads ikke betaler noget til campingrådet, for medlemskab, besigtigelse og godkendelse, markedsføring osv. hvor komme pengene så fra? Campingrådet er måske financeret af reklamer?

Eller, er det sådan at campngpladserne betaler til deres "egen forening", - som så betaler et samlet gebyr/kontingent til campingrådet?

Vi kan vel nok blive enige om, at campingrådet har et budget at arbejde ud fra, der er folk ansat osm. hvor kommer pengene fra?

Er det sådan, at der går et beløb tilbage til campingrådet, af hver solgt overnatning? ???????

Der må da være nogen der ved hvordan pengene strømmer, og hvilken vej de løber?

--- og så var der historien om Danmarks Naturfredningsforening, der mener at campingrådet incl. pladsejerne, har fårt forårskuller.... og myndighederne der er gået i tænkeboks, mens de vender EU særloven vedr. sommerhuse.

mvh
Anette

19. marts 2009 Kl. 22:10

Hej Henrik, velkommen i debatten...

Jeg vil da så inderligt håbe jeg tager fejl... -for så får vores forening, vel bidraget til campingrådet på kr. 12.000,- tilbage fra sidste år, og hvad med de tidligere år ??? oh, der bliver fest i gaden!!!

Sååå, er der ikke en/gerne flere der kan dokumentere, at et medlemsskab af campingrådet er gratis ???

vh john

19. marts 2009 Kl. 22:25

Hej Anette

Har læst dine nyheder... -og ja, det er jo kun det, man kan forvente fra campingrådet side!!!

Campingrådet har 11(12) faste medarbejder.

Og campingrådet har 3 hovedopgaver:

- de er brancheorganisation for de danske campingpladser.
- de klassificerer og produktudvikler de danske campingpladser, så de præcis har de faciliteter og aktiviteter, som gæsterne efterspørger.
- de markedsfører - primært i udlandet - de danske campingpladser.

Ps. Godt arbejde du laver...

vh john

19. marts 2009 Kl. 22:54

Til Henrik

Du får lige lidt info/dokumentation da det åbenbart ikke er lykkedes for dig at opspore det!!!

Sakset fra campingrådets hjemmeside, bemærk*:

De til Campingrådets arbejde nødvendige midler tilvejebringes bl.a. ved kontingenter*,
gebyrer, afgifter på såvel danske som internationale campingpas,
vederlag for udgivelse af fortegnelse over campingpladser, bidrag fra
campingpladser samt eventuelle offentlige tilskud.
Citat slut.

Mon ikke det er medlemmerne der betaler kontingenterne ???

Vi kan så konstatere(kl. 22:07), at mindst et bestyrelsesmedlem i campingrådet er utroværdig eller alternativt; ikke lever op til gældende lov om bestyrelsesarbejdet.

Ps. En sand ven er en, der ved alt om dig, men elsker dig alligevel.

vh og godnat john

25. marts 2009 Kl. 16:38

I det nye SVENSKE 2009 Campingkatalogen, med f-camping pladser, stellpladser og rastepladser, kan man læse dette:
(kan også læses på Dansk f-camping)
http://www.f-camping.dk/23391193

Stelpladser ? nemt og bekvemt.

Let tilgængeligt. God plads for campingkøretøjer. Ingen besværlige indtjekningsrutiner.

På en del pladser findes en vis service, bl.a. mod afgift ? afhængig af hvad slags service det er.

Sådan skal en god stelplads være indrettet.

I år har ca. 125 kommuner i landet indrettet pladser, det er mere end dobbelt så mange som forrige år. I fortegnelsen (campingkatalogen 2009) ser du hvilke kommuner det er, hvilken service du kan forvente dig, og til hvilken pris.

Råbet skal gjalde ? Stelplads er for alle!

Ordet Stelplads kommer naturligvis - som alle ved ? fra det tyske navn stellplatz.

Hos os er begrebet forsvensket til ställplats. (På dansk: Stelplads)

Formålet med en sådan plads er, at den skal gøre det muligt med en jævn og simpel overnatning, på rejsen.

Pladserne indrettes ofte af kommunerne, og reglerne for dem kan så omfattes af lokale bestemmelser. Det kan bl.a. være næringsdrivende i kommunerne som står bag stelpladserne, f.eks. benzinstationer.

Forskellen mellem stelplads og almindelig parkering er, at stelpladsen har en form for service. Det kan være fra det enkleste enkle, som kun drikkevand eller toiletter, og til mere udbygget service med varierende afgifter(priser).

Ordet stelplads er ikke optaget i vejvæsnets ?regel-fortegnelse?, og derfor findes der ingen officielle skilte med ordet stelplads. Derimod kan vi indimellem finde skilte med en autocamper-silhuet på. Det tolker mange, som om der kun er tilladt for autocampere, og ikke for campingvogne. Sådan er det ikke!

Skulle man tolke alle skilte på den måde, skulle campingpladssymbolet tolkes sådan, at man på campingpladsen kun kan få lov at overnatte i telt!

Stelpladser er, i tanke og handling til for de folk som vil overnatte, eller holde lidt stille med sit ?fritidskøretøj?, uanset om det er en autocamper, campingvognsekvipage (camper) eller andet.

De kommunale bestemmelser råder dog, og har kommunen i en eller anden anledning besluttet at man ikke må opholde sig på pladsen med nogen af de slags køretøjer, som er nævnt her over, så må man rette sig efter det, fordi den kommunale bestemmelse lokalt ?overtrumfer? de almindelige trafikregler. Det er dog ualmindeligt, og hvis man spørger sig for, om hvad regler der gælder, så går det fint.

Rastepladser er vejværkets ansvar, og vilkårene for hvordan de pladser skal være ordnet styres af strikse regler. Grundlæggende gælder dog, at de skal være tilgængelige for alle trafikanter og ingen forbyder nogen at overnatte, uanset om det er i campingvogn, (camper) eller autocamper på rastepladser.

Derimod er det ikke altid hensigtsmæssigt, men det er en anden historie.

Campingkatalogen 2009

Denne tekst er frit oversat fra svensk af: Anette Tracz. Knudsen

I Campingkatalogen 2009, udgivet af Husvagn&Camping, skrives der:

mvh
Anette

27. marts 2009 Kl. 08:57

2 nye tilføjelser:

By- og Landskabsstyrelsen har 2 nyheder, fra gårsdagens møde.

1. Større hytter på vej, - sammen med nye regler.

2. Standbyfortelte er nu lovlige

NB: Som en sidegevinst, får vi endnu engang bekræftet, at det er KOMMUNERNE der har ansvaret for at administrere CAMPINGREGLEMENTET.

Læs den fulde ordlyd her: http://www.f-camping.dk/23391183

mvh
Anette

27. marts 2009 Kl. 14:29

Der ligger nu også reaktionen fra Danmarks Naturfredningsforening:

Miljøministeren overlader kysterne til kommunerne !

citat....
Danmarks Naturfredningsforening beklager, at et lille flertal i Folketinget har givet tilladelse til sommerhuslignende tilstande på de danske campingpladser. Med støtte fra Dansk Folkeparti har regeringen med miljøministeren i spidsen vedtaget at give campingpladsejerne tilladelse til at bygge mere luksuriøse hytter.

Læs det hele her, hvor der også er link til artiklen på DNF:

www.f-camping.dk

27. marts 2009 Kl. 15:48

Gebyr til campingrådet

Nu har jeg drevet campingplads i 9 år og har aldrig betalt en krone til campingrådet.
har jeg et problem

27. marts 2009 Kl. 15:58

Det kan jeg ikke svare på, for jeg ved intet om regler og økonomi, vedr. campingrådet, tilsluttede pladser o.l.

Er din campingplads "Godkendt af campingrådet" ?
Er din campingplads tilsluttet en overordnet camping org.?

Jeg vil meget gerne høre om det, for hvis ikke campingpladserne, deres egne sammenslutninger m.v. betaler et eller andet til campingrådet, - hvor kommer pengene til drift, PR, tryksager, løn, administration osv. så fra?

Hvis Campingrådet drives for offentlige midler, så er der vist brug for at se på det arbejde de laver, og hvis interesser de varetager.

Mvh
Anette

27. marts 2009 Kl. 16:26

Pengene.

Fra salg af årsmærket på passet og årligt gebyr på fastliggernes grønne plader.

Hvor manne er det?

Og fra gebyret på campingpasset.

Skal fastliggere også ha campingpas. Ja det skal de vel ha på en godkendt plads.

Jeg gogolede lidt, her fra http://www.byaasgaard.dk/dk/priser.htm

Campingpas 2009 90,00
Campingpas årsmærke 2009 90,00
Årsmærke grøn plade 2008 150,00
Grønplade + årsmærke 380,00

Hvor pladsen formentlig får lidt og sender resten videre.

Jeg mener også at der skydes tipsmidler ind i foretagenet. Set et eller andet sted.

Det her tal blev fundet på deres side.

"Fakta om dansk camping: Campingerhvervet omsætter årligt for godt 4,6 mia. kr., hvoraf 1,0 mia. kr. indtjenes i udenlandsk valuta. Samlet skaber campingerhvervet beskæftigelse til mere end 7.400 personer, og denne beskæftigelse er i stor grad i udkantområder. Antallet af indregistrerede campingvogne er vokset med 28 % siden år 2000 til 137.000 i 2008."

mvh

27. marts 2009 Kl. 16:29

Anette jeg så et sted at du blev lovet et kort med alle de "ikke godkendte pladser".

Er det lykkedes?

Mvh

27. marts 2009 Kl. 16:33

Nej desværre ikke endnu, men jeg håber at det dukker op.

Vi har jo tidligere hørt, at der ikke findes noget samlet om de ikke stjerne prydede, så jeg er meget spændt på det.

mvh
Anette

27. marts 2009 Kl. 16:53

Der er nogen her, der udtaler sig om forhold i campingrådet, som de ikke ved en pind om!
Lad mig slå fast: den enkelte campingplads er ikke medlem af Campingrådet. Derimod er de fleste campingpladser medlem af en organisation - det er denne, ser så igen er medlem af CR. Når der er nævnt, at en plads betaler et beløb, så går pengene ikke til CR, men til den organisation, som de er medlem af f.eks. DK-Camp, Top Camp o.s.v. Disse bruger så penge til tryksager, hjemmesider m.v.
Det, som benævnes som kontingent - her ligger så misforståelsen -, er de organisationer, som er medlem af campingrådet.
BTN (www.backtonature.dk) betaler 500 kr om året i kontingent d.v.s. 5 ud af 1000 medlemmers kontingent. Om det er penge, der er givet dårligt ud, tscha - alt er jo relativt.
Jeg vil lige også påpege, at fordi BTN er medlem af CR, så betyder det jo ikke, at man er enig med den førte politik. Men det er nu engang sådan, at hvis man vil have indflydelse på en udvikling, må man sidde blandt de mennesker der vedtager tingene. Campingrådet består af et repræsentantskab af brugerorganisationer og campingpladsorganisationer. Repræsentantskabet holder kun et årligt møde og det er derfor minimalt, hvad der kan gennemføres, idet den daglige drift varetages af en direktør og en bestyrelse. Repræsentantskabet vælger bestyrelsen, det gælder altså for brugermedlemmerne (heriblandt BTN, Frtidsrådet, Dansk Cyklist Union), at få indvalgt så mange medlemmer i bestyrelsen som muligt.
BTN har om nogen kæmpet for de små pladser og for at få gennemført et reglement der igen tillader pladser jvfr. de formål, som foreningen er bygget på, og som er nævnt af Finn foroven. Den henvendelse og det offentlige brev, som DN, nu har sendt ud til pressen, har samme indhold, som BTN´s henvendelse til miljøministeren for mere end et år siden og BTN er fuldstændig enig med DN.
Håber, at jeg med dette har sat noget på plads for uvidende sjæle.

Til Annette: din indsats er prisværdig, men jeg har haft så længe med denne sag at gøre, at jeg ikke tror på, at der findes 85 pladser i den kategori. BTN har brugt 8 år på at støve dem op og det er blevet til de 5, som er med i BTN-samarbejdet. Den henvendelse og det offentlige brev, som DN, nu har sendt ud til pressen, har samme indhold, som Derimod har Dansk Autocamperforening gjort en anden indsats. Det er jo således, at det iflg. S&N´s campingreglement er tilladt, at et landbrug har lov til at have op til 2 enheder til camping. DACF har nu over 200 af disse på en liste, deværre lidt svært tilgængelig på en oversigt i programmet Google Earth, linket findes på www.dacf.dk. Efter sigende står disse pladser også til rådighed for campingvogne.

27. marts 2009 Kl. 17:21

Hej Anette og Sten

Jeg kan desværre kun sende på mail pt., hvis der er en der vil lægge en mailadr. ud(evt. kun en kortvarig) kommer kortet fluks...

vh john

27. marts 2009 Kl. 18:36

Hej John, du kan sende til mig her:

http://www.f-camping.dk/23391173

Men hvis det du har er det samme som Hans D har fra dacf.dk, så har jeg hentet det.... det skal jeg lige kikke lidt mere på....

mvh
Anette

27. marts 2009 Kl. 18:52

Hej Hans D
Vil det sige at når bestyrelsesmedlem Bjarne Nielsen udtaler sig her:

Besvaret af: Bjarne Nielsen Oprettet: 05/03-2009 - 04:21 samt Besvaret af: Bjarne Nielsen Oprettet: 05/03-2009 - 22:07

Så har ikke han heller forstået "en pind" eller hur?

27. marts 2009 Kl. 19:04

TAK til Han Duggen for endlig en grundig reddegørelse, og "lidt løft for sløret".

Når en campingplads betaler sin egen brancheforening, så er der jo flere ting i det, så derfor vil mang ikke opfatte at de betaler direkte til CR.

Hans D, tak for link til dacf, - det er fint, det skal jeg lige kikke mere på, - men de stjernefrie pladser, skal ikke findes der ;-)

Jeg leder videre......

mvh
Anette

27. marts 2009 Kl. 20:55

Hej Annette
Citat "Når en campingplads betaler sin egen brancheforening, så er der jo flere ting i det, så derfor vil mang ikke opfatte at de betaler direkte til CR."

Bare underligt at et medlem af bestyrelsen kan være ligeså uvidende?

Nå nok om det. Tak for din ildhu

28. marts 2009 Kl. 07:31

- jeg har også skrevet at jeg intete kender til det!

28. marts 2009 Kl. 09:06

økonomi

Ja min campingplads er godkent af campingrådet og er medlem af dk camp
og jeg betaler stadig ingenting

28. marts 2009 Kl. 09:33

Undskyld, Kim, men koster det dig heller ikke noget at være med i DK-camp ?

Kan DK-camp også drives uden penge?

28. marts 2009 Kl. 09:59

Tak Hans D. for din redegørelse for, hvad BTN betaler til Campingrådet.
Så burde det vel være sat på plads, men nej, - de fortsætter.
Der skal åbenbart sås tvivl om hæderligheden hos danske campingpladsejere.
Nu har du beredvilligt informeret om BTNs politik i Campingrådet.
Mon der er DCU-medlemmer, der spørger til, hvad hver enkelt DCU-medlem betaler til Campingrådet?

28. marts 2009 Kl. 13:05

Hej H. Nielsen

Nogle DCU-medlemmer har jo meldt sig ud pg.a. DCU's pengestrømme, holdninger og fordomme!

Så jo, vi var nogle der spurgte til, hvad fx campingrådet får fra medlemmerne...

vh john

28. marts 2009 Kl. 21:22

H. Nielsen
Ja men der er da ikke sået tvivl om danske campingpladsejere.

For mit vedkommende da kun dette, om Hans D er klar over at nu to danske campingpladsejere udtaler at de ikke betaler noget. til såvel råd som branche.

Iøvrigt taler vi jo efter Hans D's oplysninger jo kun småbeløb så det er da godt at få tingene verificeret.
For hvis det vi nu tilsyneladende ved er rigtigt, kan tingene jo karakteriseres som en storm i et glas vand, og kan kun skyldes misforståelser hemmelighedskræmmeri og mærkelige logeagtige tilstande som hersker på dette område, hvor pengene så tilsyneladnde kommer andre steder fra.

28. marts 2009 Kl. 22:02

Ja, og vores campingplads betaler stadigvæk omkring kr. 12.000,- om året, om det både er til campingrådet og branche ved jeg pt. ikke... -

Men det er jo heller ingen hemmelighed, at det koster at have stjernedrømme... -pladserne betaler jo flere tusinde kroner for denne "godkendelse" hver år!!!
Op til 2 gange årligt kommer konsulenterne på "selvbestaltet" kontrol...

Ps. Vi er ved at arrangere stor fest, da vi forventer vores tidligere indbetalinger kommer retur!!!

vh og sov godt john

29. marts 2009 Kl. 12:28

Til John Lysdal: Der kan være tale om at en campingplads betaler nogle penge til CR, men det er så sikkert for annonceringen i Campingbogen. Her har jeg hørt om priser langt over det beløb du nævner.
Du rejser i et andet spørgsmål, om Campingrådet har "støttet" BTN i synes synspunkter. Jeg kan kun svare, nej - tværtimod. Trods vore og Dansk Naturfredsningsforenings indsigelser i bla. hyttespørgsmålet, er der nu givet lovet til større hytter på campingpladserne og hvad værre er: der må bygges hytter indenfor strandbyggelinien. Så fremover må vi som campister nok indstille os på at havudsigten er spærret af en række hytter.

29. marts 2009 Kl. 21:29

Ok Hans, det er måske også for annoncering, det vil jeg da undersøge... -men pladserne betaler jo også for godkendelse af antal stjerner!

Som tidligere skrevet undre det mig, at BTN vil "godkende" campingrådet, ved at være medlem!

vh john

29. marts 2009 Kl. 21:32

Ok Hans, det er måske også for annoncering, det vil jeg da ikke afvise, men det kræver da lige en undersøgelse... -men pladserne betaler da for godkendelsen af antal stjerner, det oplyser campingrådet jo selv!

Som tidligere skrevet undre det mig, at BTN vil "godkende" campingrådet, ved at være medlem!

vh john

29. marts 2009 Kl. 21:33

Ups... -godnat!

29. marts 2009 Kl. 21:54

Til Fam. lysdal
I indlægget d. 29/03 2009 kl. 21.33
undrer det, at
"BTN vil "godkende" campingrådet, ved at være medlem!".

Jeg vil foreslå, at en debat om Back To Nature's politik foregår på BTNs hjemmeside.
Skulle nogle være i tvivl er adressen:

http://www.backtonature.dk/home/index2.htm

30. marts 2009 Kl. 22:16

F-CAMPING
HAR NU HELE LISTEN KLAR -
MED ALLE 68 STJERNEFRI
CAMPINGPLADSER.

Jeg har valgt, at briger hele listen med alle 68 pladser, som i 2006 stod uden for Campingrådets kontrol og stjerne tildeling.

Vi skal nu, i fællesskab finde ud af, om pladserne stadig findes og drives som campingplads, under hvilken form og stand osv.

Vi har brug for DIN hjælp!

Hvis jeg alene skal besøge alle pladser,
- så går der nok lidt tid før I høre noget fra mig igen

DERFOR:

Vil du hjælpe f-camping, og dermed alle andre, som gerne vil finde disse små pladse?
Tak, jeg er meget taknemmelig!

Gå ind på denne side, og hjælp f-camping på vej!

http://www.f-camping.dk/23391195

Med venlig og glad hilsen
Anette

30. marts 2009 Kl. 23:27

Hej Anette,
Jeg kan se at der mangler i hvert fald 2:
Gyvelborg Camping ved Nørre Snede og Daler Camping ved Højer.
Og de er begge startet i "det forrige århundrede", med únder 100 pladser.... Jeg tror hhv. 20 og 10 pladser.
Mvh. Ryan

31. marts 2009 Kl. 18:49

Hej alle

Tak til alle jer der allerede har skrevet, både her og på mail, - jeg skal i de næste dage begynde på at redigere i oplysningerne.

Jeg har stadig brug for en masse hjælpsomme campister, - og nyttige oplysninger.

Find listen her: http://www.f-camping.dk/23391195

mvh
Anette

31. marts 2009 Kl. 19:11

Dansk F-Camping

Til rækken af Back to Natures samarbejdspladser, som allerede er nævnt (og som alle kan ses UDEN medlemskab under APPETITVÆKKER), skal da også nævnes Onsevigs "Lyksagligheder" -
www.onsevig.com. En BTN-plads, der udgør en vigtig del af "rygraden" i foreningen.

mvh.
Finn Munch Jørgensen

31. marts 2009 Kl. 20:25

Finn Munck Jørgensen
Citat: "En BTN-plads, der udgør en vigtig del af "rygraden" i foreningen."

Jeg støder gang på gang på sådanne udtalelser fra BTN
Var det ikke mere rigtigt at sige samarbejdsplads altså en plads hvor BTN har lavet en eller anden rabataftale
BTN ejer jo ikke disse pladser! vel?
og enhver som ellers har et gyldigt campingpas kan jo slå sig ned der, disse pladser var der jo og blev også brugt før BTN

Og så lige for god ordens skyld, jeg har stadig intet imod BTN, men synes egentlig jeres "salgsarbejde" giver et forkert billede, og at foreningen på denne måde bruger en for vidtløftig "markedsføring".

31. marts 2009 Kl. 20:36

Onsevigs "Lyksagligheder" er en 1* plads, og altså ikke helt fri for stjerne, - men den er nævnt på siden sammen med andre 1* pladser på: http://www.f-camping.dk/23391190

mvh
Anette

31. marts 2009 Kl. 20:54

Dansk F-Camping

Til Kjeld L. Kristensen

I første linie af mit indlæg (31.03- kl.19.11) skriver jeg netop, at den hører med til vores samarbejdspladser. Jeg tror ikke nogen er i tvivl om, at BTN "kun" samarbejder og ikke selv ejer nogle pladser.. Men for at "samarbejde" forlanger da at pladserne lever op til vores formålparagraffer som kan ses på vores "hjemmeside". Og jeg er ikke i tvivl om at F-camping og BTN har rigtig mange fælles synspunkter mht. campingpladser.

mvh.
Finn Munch Jørgensen

31. marts 2009 Kl. 21:01

Dansk F-Camping

Undskyld, men der mangler et "vi" i 3. linie: "Men for at "samarbejde" forlanger vi da at pladserne----"

mvh.
Finn Munch Jørgensen

6. april 2009 Kl. 10:45

obs!

Jeg har valg igen at fjerne 2006 listen, med de 68 stjernefri campingpladser, fra f-campings hjemmeside.

Usikkerheden er for stor - rigtig mange af pladserne er lukket, udstykket til sommerhuse og villa kvarter.

Nogle pladser er "kun" foreningspladser, og har derfor ikke adgang for alle.

Mange af pladserne skal jeg først undersøge nærmere. Derfor er det ikke rimeligt, at lade listen ligge uredigeret på hjemmesiden, men dette foregår.

Hvis du gerne vil have listen, som den ligger (fra 2006) kan du sende en mail via f-campings hjemmeside, - så sender jeg en liste retur.

mvh
Anette

7. maj 2009 Kl. 16:23

Hej, derude i landet

Så er der nyt på f-camping. dk

Jeg er næsten færdig med listen, som desværre er blevet halveret i tiden siden 2006.

Se både den nye og gamle liste, og find informationer og link til alle de pladser, som stadig gerne vil have gæster på besøg.

MVH
Anette
http://www.f-camping.dk/23391176

(ps. gæstebog ændret til: (gæster/debat/idé )

9. maj 2009 Kl. 12:25

POI over f-camping pladser.

På baggrund af Anettes oversigt her jeg lavet en POI over f-campingpladserne. POI'en kan hentes på www.gratispoi.dk eller www.hobby-forum.dk .
Jeg hører gerne hvis der er unøjagtigheder i koordinaterne.

Erik Nielsen - ansvarlig for www.hobby-forum.dk

9. maj 2009 Kl. 13:18

Hej Erik

Jeg har prøvet at maile lisen til dig, - gik ikke!
Jeg kan ikke finde ud af at se de der POI, heller ikke selv om jeg er loggt ind, men pyt jeg skal ikke selv bruge dem, ejer ikke en gps. Men jeg ville gerne, ved lejlighed have dem lagt direkte ind på pladsernes egen omtale. Kan vi finde ud af det?

PS. Jeg har lagt en printvenlig liste, - NU med ALLE pladserne, - dvs også dem der lå på siden inden de 68 kom til.....
Findes her: www.f-camping.dk

mvh
Anette

21. september 2009 Kl. 18:33

En hjælpsom campist har sendt en mail til f-camping, så nu har vi endnu en F- campingplads kan vises på siden.

Pladsen står på listen med de 68 pladser, som de gamle Amter havde registreret. Jeg har ikke været sikker på om den stadig eksisterede, - men DET GØR DEN!

POMLERENDE CAMPING / LISELUND CAMPING. Pomlevej, 4791 Borre (Ved Vordingborg)

OBS! Denne plads er en "gammeldags" plads, uden moderne bekvemmeligheder.

Læs mere her:
www.f-camping.dk/23391180

Jeg mangler et godt sommerligt billede fra pladsen!

mvh Anette, netop hjemvendt fra en 6 ugers tur i de nordiske.

21. september 2009 Kl. 21:34

Dansk F-camping

hvad har Pomlerende på Møn, med Pomlenakken på Falster at gøre, skoven er mellem Hesnæs og Corselitze, noget af vejen er kun for cykelister.

21. september 2009 Kl. 22:00

Velkommen hjem. . Håber I fik ønskerne opfyldt. . ? Hvaler . . ??
Glæder os til hjemmesiden . .

Venligst "Skytterne"

22. september 2009 Kl. 09:34

Jørgen EN Jørgensen: UPS der er vist noget jeg lige skal kikke en ekstra gan på, - jeg er ikke kendt i den del af landet, ..... så TAk for rettelsen.

"Skytterne" uha, kun små bitte hvaler :-)

25. september 2009 Kl. 14:11

Vi byder endnu en ny campingplads velkommen på f-camping.dk

Rømø Familie Camping meddeler:

.......... Vi er fra 2010 ikke længere
en del af Campingrådet, og det danske "stjernesystem".
Så fra dags dato (25-09-09)
kan der camperes på Rømø familiecamping,
uden Camping pas........

På f-camping siden: Nyheder og Kommentar kan du se mere.
http://www.f-camping.dk/23391183

mvh
Anette

21. januar 2010 Kl. 12:14

Sidste nyt på F-camping.dk

Jeg har lavet et nyt logo.

Mens jeg selv stort set er gået i vinterhi, som bjørnene, så er der travlhed på mange campingpladser o.l. med at forberede sæsonen 2010.

Nyt om Ung-camp i Øster Hurup:
http://www.f-camping.dk/29453611

Så er Ung-Camp.dk klar med programmet for 2010 sæsonen.
OBS: NYE LAVERE PRISER !!!!

Campen finder sted fra 3. juli - 7. aug. 2010 i Øster Hurup.

De unge havde en del "begynder-bøvl" sidste år. OBS:
For 2010 er alle aftaler, tilladelser og godkeldelser på plads, og en ny sæson venter på dig.

Gå direkte til ung-camps egen hjemmeside:
www.ung-camp.dk/

Se youtube video fra sidste år.

Se også det gode tilbud, hvis du melder dig til før 1. marts.

Find ung-camp på facebook. De unges medie, hvor du kan lave aftaler med dine venner om:
Årets store fælles sommer aktivitet, Ung-Camp i Øster Hurup.

mvh
Anette

3. februar 2010 Kl. 15:47

F-camping er nu at finde på facebook

http://www.facebook.com/pages/Ringe-Denmark/F-Campingdk/290335775822

mvh
Anette

3. marts 2010 Kl. 17:03

Går turen til Sverige i år?

...... OBS!
Du kan bestille det nye svenske f-camping katalogen fra d. 9. marts 2010

http://www.f-camping.dk/23391193

www.husvagnochcamping.se/ovrigt/article219783.ece

Husvagn & Campings: Det svenske F-Camping - Kataloget med alle pladser.

I år presenteres hele
529 (= +20) fristående campingplatser i kataloget.
Desuden
153 (=+28) ställplatser og
333 (=+1) rastplatser!

mvh
Anette/

http://www.facebook.com/pages/Ringe-Denmark/F-Campingdk/290335775822

3. marts 2010 Kl. 20:00

1000 tak Anette.

Så kan vi sove roligt et par dage mere:-)

Mvh knud

4. marts 2010 Kl. 08:42

Hej Anette
Jeg synes det er en god ide du har fået her, og jeg kunne også finde på at bruge enlille plads efter Back to Nature principet.
Men så synes jeg filmen knækker på din hjemmside f-camping.dk, når jeg under Gård-camping finder en række feriecntre repræsenteret, med de samme luksus forhold som på en 4 stjernet campingplads. Du er i mod stjerner, men er det for stjernernes skyld eller forholdene.

MVH
Carsten

4. marts 2010 Kl. 10:37

Hej Carsten
F-camping udfylder et tomrum. Vi opstod fordi de på papiret var 68 campingpladser, som ingen kunde finde ud af hvem var, hvor de lå, eller om de stadig var der. De 68 pladser fremkom som en difference mellem campingrådets stjerne godkendte pladser, og tallene fra de nedlagte Amter. Mange havde søgt, men det var F-camping der til sidst fandt frem til dem.
Vi oprettede en hjemmeside, for at gøre andre opmærksom på, at der trods alt stadig var ganske få campingpladser som har valgt at stå frit, - stå uden for ?stjerne systemet?.
Idégrundlaget er hentet fra Sverige, fra det Svenske F-camping, som markedsføres gennem bladet: Husvang&Camping. Der er forhold i Sverige, som førte til at et nyt ?Campingkataloget? blev skabt.
I lighed med Sverige, har vi i Danmark brug for et meget mere bredt udbud, af forskelligartede campingpladser. Ganske enkelt et mere varieret campingplads udbud. Svenskerne er nået langt med deres oprør med SCR (Sveriges Camping- & Stugföretagares Riksorganisation), som i nogen grad kan sammenlignes med det danske ?Campingrådet?. Det er begge to foreninger der ejes af campingpladsejerne, og som har til formål at skaffe flest mulig penge til deres ejere. Formål der ikke er noget ulovligt i, det er bare ikke formål der varetager ?Campisternes/brugernes? interesser.
Når Campingrådet, gennem mange år har udgivet sig for at være et halv-offentligt råd, så har de samtidig misbrugt deres magt til at tryne og tvinge mange campingpladser ind i deres forening. Campingpladser der føler at de er tvunget til at lave om på deres campingplads, forny og investere mere end de har lyst til, alene for at behold deres antal stjerner, og få markedsføring gennem den turistforeningerne, campingbogen og div omtale. Der er sluset rigtig mange offentlige penge ind i det system. De små fritstående campingpladser får ingen reklame, de får ingen omtale, de kan ikke findes nogen steder. Selv om mange har ledt og spurgt både højt og lavt. Det er her Dansk F-camping blev skabt.
Vi har valgt at tage andre ?skæve eksistenser? med ind på hjemmesiden, for at samle et bredt udbud af ferietilbud. Vores ærinde er ikke at fjerne luksusen på visse campingpladser, men at åbne muligheden for at der også kan opstå små, nye, enkle men først og fremmest FORSKELLIGE tilbud, til glæde og gavn for mennesker. Her tænker vi også på stellpladser, naturpladser o.l.
Så, JA det er ?Stjerne-systemet? der er årsagen til, at f-camping så dagens lys. At vi så personligt helst besøger små og enkle pladser er en anden sag. BTN er en fin idé, men de er som alle andre campingforeninger blevet ?købt?- eller måske rettere har de ?solgt sig selv? til campingrådet, for at skaffe penge til foreningens drift. Med den handling blev de også gjort tavse, desværre.
Men der er endnu en meget vigtig sag, som F-camping også prøver at gøre opmærksom på, og det er den del af sommerhusloven der kræver: At en nyoprettet campingplads skal rumme mindst 100 campingenheder. Den regel skal helt fjernes. Det kan du læse mere om på f-camping.
Mvh
Anette

4. marts 2010 Kl. 11:25

Tak for det

4. marts 2010 Kl. 11:48

Anette - vil du ikke lige uddybe det med at btn er blevet "købt" eller "har soglt sig selv" for at skaffe penge til driften af foreningen.
Det er noget af en påstand, som jeg gerne vil se dokumentation for; mig bekendt har har BTN intet ABSOLUT intet tilskud fra campingrådet.
Så nærmere forklaring vil da være ønskværdigt.
mvh
Svend
BTN medlem

4. marts 2010 Kl. 12:01

Nå ja, Svend nu har jeg nok stukket fingerne i hvepseboet :-)

Jeg har selvfølgelig ingen dokumentation for min påstand, så den burde jeg måske havde holdt for mig selv. - Kan jeg slippe af sted med et Undskyld, det er jo så populært.

Min kobling mellem indtægt og campingrådet, drejer sig om, at BTN sælger campingpas, - og jeg har taget det som en selvfølge, at det får I selvfølgelig også en eller anden form for godtgørelse for.

Tager jeg fejl, så må jeg jo sige undskyld. - Men jeg har jo før forsøgt at finde ud af hvilken vej pengene strømmer... uden held.

mvh
Anette

4. marts 2010 Kl. 12:39

ja du var nok lige hurtig nok :-).
Jeg mener, at der er en ganske lille fortjeneste på passet, men det er så minimalt, at det rækker som en skrædder et vist sted til driften af BTN.
Og jeg mener da BTN i store træk er enig med dig i dine tanker om hvordan camping kan være, så jeg var lidt uforstående over for din påstand om, at de havde "solgt sig selv".
mvh
Svend

4. marts 2010 Kl. 13:52

Nu er det ikke meningen at angribe BTN, for alle andre campingforeninger gør jo det samme. Det er hver forenings valg.

Jeg har bare den holdning, at det skandinaviske campingpas, som SCR i Sverige vist nok opfandt, og som Campingrådet indførte i Danmark, til stor irritation for mange.
Når man har et internationalt system der fungere, er der i bedste fald overflødigt at indføre et ekstre kort. I værdste fald er det et fordyrende element for campisterne.
Kortet er netop med til at opdele de campingpladser der kontrolleres af campingrådet, og dem der vælger at stå frie.

Ved at tilslutte sig Campingrådet, fremstår campingforeninger også som om campisterne, brugerne er ligestillet i beslutningsprosesen, - så vidt jeg ved er dette ikke tilfældet.
Campingrådet har alene til formål at skaffe kroner i kassen hos dem der ejer campingpladserne. - Men som medlemmer er man også ansvarlig for de beslutninger man ikke er enige i.

Man kan altså ikke være lidt medlem, - lige som man ikke kan være lidt gravid.
- Enten står man bag beslutningerne, eller man trækker sig ud. - Jeg mener at nogen bør overveje om de har "solgt deres sjæl".....
Campingrådet er en Brancheforening, og ikke en forening der varetager campisternes interesser. Der er modstridende interesser mellem ejere og bruger, og ingen i dette land optræder som talerør for camping brugerne. - Men for myndighederne ser det ud som om at campingrådet repræsentere alle sider af campinglivet. Og dette billede er campingforeningerne selv med til at give.

4. marts 2010 Kl. 14:26

hvis du mener , at fordi BTN udsteder det skandinaviske campingpas - så har de solgt deres sjæl - ja så må jeg tilstå, jeg slet ikke forstår dig .
Det pas har alle dage været nok for mig, og da det jo forlanges, at jeg har et campingpas, er det fint for mig , det er det blå skandinaviske, som er anerkendt, hvor jeg camperer.
mvh
Svend

4. marts 2010 Kl. 14:30

Hej
Jeg kan godt lide folk med holdninger -men-
Citat:
Campingrådet er et samarbejdsorgan mellem ejer- og brugerorganisationer og andre. Campingrådet godkender, klassificerer og kontrollerer Danmarks 480 campingpladser. Herudover varetager Campingrådet campinginteresser over for offentlige myndigheder, ligesom Campingrådet løbende udarbejder analyser og prognoser for dansk camping.

Anettes udlægning Citat:
Campingrådet har alene til formål at skaffe kroner i kassen hos dem der ejer campingpladserne.

Det må være holdningerne der koger over!
VH BJH.

4. marts 2010 Kl. 14:34

Hej Svend
Ved medlemsskab her får du det internationale pas. Øvrige oplysninger på

http://www.nordjydsk-camping.dk/

Om jeg er medlem her? Næe! men dog yderligere en forening som er uafhængig af brancheorganisationen.

4. marts 2010 Kl. 14:40

Hej BJ
Her skylder vi evt nye debattører og læsere at sige at Campingrådets bestyrelse iflg dets egne love skal bestå af en majoritet fra campingbranchen. Demokratiet her er altså "en by i rusland"

4. marts 2010 Kl. 16:10

Hej Svend, du skriver....Det pas har alle dage været nok for mig, og da det jo forlanges, at jeg har et campingpas, er det fint for mig , det er det blå skandinaviske, som er anerkendt, hvor jeg camperer......
...og da det jo forlanges! JA - det er Campingrådet der forlanger, men hvorfor? Det er deres selvopfundne pengemaskine. De har opfundet et system der sikre dem indtægt, og sikre styring og kontrol over campingpladserne. - Men den eneste offentlige kontrol og godkendelse der er, ligger hos landets kommuner.
Der er ingen myndighed i Danmark der forlange "Campingpas"!
Men: FORLANGER og ANERKENDER, er alene noget som foreningen campingrådet står bag en privat udskrevet turistskat, - der går i campingrådets kasse.
mvh
Anette

4. marts 2010 Kl. 16:36

Ja Anette - det er måske campingrådet der forlanger - men det kan jo ikke være ensbetydende med det du skrev om at "have solgt sig selv" - det var der jeg ikke var enig med dig.

4. marts 2010 Kl. 16:53

OK, som man ser på det.

4. marts 2010 Kl. 23:39

Dansk f-camping

Hej Anette.
Det er åbenlyst, at du ikke mere ved noget om BTN og (specielt) BTNs økonomi.
BTN har netop betalt 87,50 kr. for hvert af de 459 campingpas vi har modtaget. Dertil skal lægges 5,50 kr. i porto, hviket giver et UNDERSKUD på 3,- kr./pas. Desuden betaler vi 500,-kr. i kontingent/ år. Så din påstand om at BTN er købt holder ikke. Campingrådet er en udgift for os.
Du kan sammenligne Campingrådet med de nuværende regeringspartier. Kunne du forestille dig, at mindre partier bare forsvandt i protest? Nej vel.
Campingrådet har fortjent en lille irriterende "tæppetisser" til at nappe dem i buksebenet. Det gør man ikke ved at forholde sig passiv.
I øvrigt er vi jo enige med F-Camping meget langt hen ad vejen.

mvh.
Finn Munch Jørgensen
(kasserer i BTN)

5. marts 2010 Kl. 09:26

Hej Anette
Nu er det min tur til at være lidt naiv.
Den nuværende debat har vel stået på i 2-3 år. I den tid har du med sucses oprettet F camping.
Næsten på samme tid har Dansk Autocamper forening oprettet et antal Bondegårdsovernatninger.
Når jeg læser dine indlæg så virker det som om at det er den form for overnatning, du helst vil.
Har du prøvet at etablere et samarbejde mellem din"liste" og Autocamperlisten?
Jeg mener at det ville være mere frugtbart, end at blive ved at gyde galde på Campinjgrådet - det er kommet for at blive - godt eller (mest) skidt!
VH BJ.

5. marts 2010 Kl. 16:43

Hej Finn M.J.

Jeg indrømmer, at jeg ikke ved noget om BTNs økonomi, og som du skriver tallene her, så mener jeg at det må være en lidt dårlig forretning.

Hvormeget reel indflydelse får så den lille irriterende "tæppetisser", for sin medvirken ?
Selve foreningens sammensætning med 6 medlemmer fra ejergruppen, og kun 5 fra brugergruppen, sætter vel nogen begrænsning i indflydelsen. Selv om brugergruppe tæller langt flere foreninger, grupper, der repræsentere mange tusinde medlemmer, offentlige myndigheder(hvad de så laver der) - på trods af det, så er I altid i mindretal, - det står skrevet i vedtægterne, at sådan skal det være.

Til B. Jacobsen
Debatten har foregået i mange felre år, og den fortsætter.
Bondegårdspladser er ok, men det er ikke kun 2-pladser på en bondegård jeg mener skal være fremtidens campingtilbud, - det er nye campingpladser, som gerne må være små, - først og fremmest er det vigtigt at der åbnes for konkurencen, og der tillades at pladser med under 100 campingenheder må etablere sig. For min skyld unden nedre grænse. Jeg kan ikke forstå hvorfor Miljøministeriet og Skov og Naturstyrelsen er gået med på den galaj.
Loven har har afmonteret konkurence princippet. Vækstlaget er forsvundet. Kun de store overlever. - De styre priserne, investeringsselskaber driver fremtidens campingpladser, hvis loven ikke fjernes.

Jeg vil have den lov væk!

Om campingrådet er kommet for at blive ved jeg ikke, og jeg er i princippet også ligeglad med dem. Men de skal ikke slippe afsted med at optræde på brugernes vegne, - når de reelt kun er en brancheforening, for ejere.

Alle de medlemsforeninger de ifølge vedtægterne kan vælge 5 personer, - sidder kun og blåstempler foreningen udadtil. - I virkeligehden har de intet at sige!

Undskyld, den galde jeg udgyder, - jeg kan ikke gøre for at jeg mener det.
Men det vil sikkert passe mange, at jeg ville holde min mund.

mvh
Anette

Side: 1 2

DCU-Kalender

Alle begivenheder    ●    Kredsenes kalender    ●    Campingpladsernes kalender

Seneste forumindlæg

EmneSvarSeneste kommentar
Camping i Rumænien 0 22. september 2014 Kl. 14:19
Isabella Sun Shine . 0 22. september 2014 Kl. 12:07
Bornholm igen igen. 10 22. september 2014 Kl. 11:52
Til salg new line a mål 875-Shadow 4m. m.en side 0 22. september 2014 Kl. 10:36

Bliv medlem af DCU

• Rabat på DCUs campingpladser
  • Adgang til indhold på dcu.dk
  • 8 numre af Camping-fritid

Brugerne anbefaler på www.icamp.dk

Camping Brunautal

Super ren og velholdt plads. Transitplads. Gode bade- og toiletforhold. Lille bistro, hvor "campingfatter" laver mad.

Bad- og toiletforhold

Pladsens omgivelser

Personale og service

Øvrige faciliteter - fx swimmingpool, strand, sport

Hvalpsund Familie Camping

fin badestrand til små og store. dejlig natur. god steder til skov eller hvis man ønsker mad til billig penge

Bad- og toiletforhold

Pladsens omgivelser

Personale og service

Bramslev Bakker Camping

Flot udsigt og rolig plads

Bad- og toiletforhold

Pladsens omgivelser

Personale og service