Søg Campingpladser

Find campingpladser med
DCUs campingsøgemaskine

Ærø 2012. Hertugdømmernes Ø.

Annette Gandil
14. februar 2012 Kl. 16:56

Uge 7 på denne sydhavsø med mange gemte oplevelser.

Første del.
Se mere her..
http://s8.dk/camp/dkplads46.htm

Kommentarer pr. side: Sortering:

Kommentarer (18)

Renate Hovald
14. februar 2012 Kl. 17:54

Rejseberetning Ærø

Hej begge to

Tak for endnu engang en smuk og forstandig rejseberetning med - som sædvanlig - flotte fotos. Sneen på tage, gader og landskaber gør det hele meget stemningsfuld. Jeg kan især godt lide, at I ikke er bange for at lade os kigge med over skulderen ind i jeres private del af campinglivet. Det giver jeres beretning kolorit og personlighed og "gør en forskel" i forhold til beretninger, der forsøger at konkurrere med en professionel rejseguide.

Det er - i hvert fald for mig - nemlig sjovt at læse om, hvordan mine medcampister arrangerer sig, og jeg således får mulighed for at spejle mig er deres måde at udfolde sig campingmæssigt. Det vækker gode minder om egne campingoplevelser og får mig til forventningsfuld at se frem til næste gang, vi selv skal afsted igen. Så: jeg glæder mig til jeres del 2!

I øvrigt ser jeg, I har en Adria lige som os. Hvordan går det med at holde varmen i vinterkulden?

Mange camperhilsener
Renate

Annette Gandil
15. februar 2012 Kl. 08:51

Hej Renate

Tak for de pæne ord. Vi er glade for, når andre kan finde inspiration i vores rejsebeskrivelser.
Her til morgen skinner solen og lyset er et andet når det skinner på et sneklædt landskab, inde fra en dejlig lun campingvogn.
Vedr. adivaen, så har den ved temperatur ned til minus 15 grader ingen problemer med at holde behagelige temperaturer. Den bruger noget mere gas, skal man bare være klar over.

Bo Dueholm Andersen
15. februar 2012 Kl. 13:06

Idyllisk :-)

Mange tak for kigget, giver lyst til selv at komme afsted :-)
Mange flotte scenarier I har set og oplevet derovre.
Rødspætterne kan da kun give mundvand, ærgerligt at der efterhånden er så få havne i landet hvor man kan gå ned og købe fisk hos den lokale fisker.
Vi har en flaske Riga Balsam stående herhjemme til indvortes brug, som vi fik af nogle lettiske bekendte, har smagt på den, og er sikker på at den har mange gode helbredende effekter med den smag ;-)))

Fortsat god ferie, vi glæder os allerede til at se del 2

Med venlig hilsen

Bo

Palle Juel Julø
15. februar 2012 Kl. 16:59

vinter

Hej , når man ser dette spørger man sig selv hvorfor vi sidder hjemme ?
Fine billeder

Palle Juel Julø
15. februar 2012 Kl. 19:15

vinter

Er det ikke hulens dyrt at trække skurvognen der over ? :)

Inge Skak Frederiksen
15. februar 2012 Kl. 19:53

Hejsa

Hvor er det altså dejlig læsning og hold da op jeg glæder mig til selv at komme afsted på camping igen. Kunne seriøst godt overveje at tage en tur til Ærø, har ikke været der siden jeg var 4-5 år gammel, så det er godt 40 år siden. Det er jo ren ø idyl.
fortsat rigtig god ferie til jer begge og vovse..

Mvh Inge

Ove Lund
16. februar 2012 Kl. 09:39

Dejlige ærø.

Der har vi ligget masser af gange i vores sejlertid, både i Ærøskøbing, og i Marstal, det er en dejlig ø, som man også kan se på jeres billeder, men var i ikke rundt på ø'en? Nu da i havde hjul på, vi sejlede dertil, og så derfor kun havnebyerne, men det kommer måske i afd-2, så den vil vi vente på med glæde.

VH
Ove
www.rullevognen.dk

Birgitte Moffat Højlyng
16. februar 2012 Kl. 09:46

Færgepris

Palle Juel Julø.
Vælg den rigtige afgang, og du er undervejs med CV for kr. 762,00 for en returbillet.
HansH

Annette Gandil
16. februar 2012 Kl. 11:23

Tak.

Tak for de mange positive tilkendegivelser.
Bo: Jeg har ikke endnu følt trang, til at smage Riga Balzam - måske jeg går glib af noget ?

Der kommer meget mere fra denne skønne Ø i anden del snarest.

Annette Gandil
17. februar 2012 Kl. 14:48

Anden del.

Anden del af Ærø turen.

http://s8.dk/camp/dkplads46.htm

Bo Dueholm Andersen
17. februar 2012 Kl. 16:29

Dobbelt så godt ;-)

Hej Annette og John

Det blev bare dobbelt så godt at se del 2, ser ud til at I har været rigtigt heldige med vejret :-)
Med hensyn til den Riga Balzam, så forstår jeg godt at den bliver klassificeret som medicin ombord på skibene, lad os sige det lidt mildt, vi åbnede flasken fik en enkelt dram hver, men der er stadig meget tilbage i flasken, og det er et stykke tid siden, så mit råd vil være hyg jer i vognen fredag eftermiddag/aften, lad være med at skynde jer ud at købe en flaske ;-))) det kan vente......

En lille solskinshilsen her fra Sjælland til jer, god tur hjem :-)

Bo

Kurt Højmann Hansen
17. februar 2012 Kl. 18:01

Færge priser

Der er billige og nogle dyre f.eks.fra Svendborg. Så kig på fartplan eller færgens hjemmeside og vælg økonomiske t/r mulighed.. Der er betaling ombord på færgen fra Svendborg. Person billet - hvis pensionist - så oplys det ved betaling - her er også lidt at spare.

God tur

Flemming Bruun
17. februar 2012 Kl. 18:11

Hei Bo Dueholm!

Ang Riga Balsam:
Den kan drikkes ren, men også med 5-10 dråber i (te, kaffe, ribssaft,) brændevin, vodka og i forskellige drinks!

Bo Dueholm Andersen
17. februar 2012 Kl. 22:11

Riga Balzam

Hej igen Flemming :-)

Jeg tror du har helt ret i at camouflage kan gøre meget for den forjættede drik ;-)
Tak for linksene til Berlin inde på Campingferie, har kigget mange af dem igennem, og har fået rigtig mange og gode brugbare oplysninger :-)
Kan kun sige at glæden og forventningen ved at skulle afsted ikke er blevet mindre efter at have surfet dem.

God weekend

Bo

Flemming Bruun
17. februar 2012 Kl. 22:32

Hei Bo Dueholm!

Vi tager sammen med et par gode venner derned også her i foråret og skal ud at se for os "nye ting og steder" heller ikke med campingvogn denne gang - vi har lejet en knaldbillig lejlighed på Prenzlauerberg - så vi glæder os!

Annette Gandil
19. februar 2012 Kl. 07:39

Riga Balsam !!!

Hej Bo

Tak for orderne.
Vi er netop kommet hjem, uden at smage de helbredende dråber. Det må vente til en anden god gang.
God tur til Berlin, når den tid kommer.

mvh os
http://s8.dk/camp/index.html

Bjarne Nielsen
29. februar 2012 Kl. 19:52

Mange roser :-)

Hej Annette og John Erik.

I fortjener en stor buket roser for den dejlig beretning fra Ærø. Det ser koldt ud, men I er jo ikke så pivede som os. :-)
Har læst den fine artiklen i Fyns Amts Avis, og vil bare sige -I er vel nok gode repræsentanter for os campister.

venlig hilsen Elsebeth
www.feriejensen.dk

Annette Gandil
1. marts 2012 Kl. 11:26

Artikel

Hej Elsebeth.

Tak for de pæne ord.
Ja, det var koldt ude, men inde i campingvognen har vi det dejlig lunt. Der er ikke noget bedre, efter en god oplevelse, at komme hjem til den lune vogn og få en kop kaffe.

Camping året rundt er lykke, hvilket også fremgår af avisartiklen.

mvh John Erik
http://www.s8.dk/camp/index.html

DCU-Kalender

Alle begivenheder    ●    Kredsenes kalender    ●    Campingpladsernes kalender

Seneste forumindlæg

EmneSvarSeneste kommentar
Centralvarme 3 17. maj 2012 Kl. 06:48
LAST- OG CYKEL-HOLDERE TIL TAGRÆLING 2 16. maj 2012 Kl. 23:18
hvilken bil er bedst 9 16. maj 2012 Kl. 19:08
Pose-markise 1 16. maj 2012 Kl. 19:02

Bliv medlem af DCU

• Rabat på DCUs campingpladser
  • Adgang til indhold på dcu.dk
  • 8 numre af Camping-fritid

Brugerne anbefaler på www.icamp.dk

Feriencampingplatz Münstertal

En super god plads

Bad- og toiletforhold

Pladsens omgivelser

Personale og service

Øvrige faciliteter - fx swimmingpool, strand, sport

Camping Karlsmark

Hyggelig og meget rolig plads

Bad- og toiletforhold

Pladsens omgivelser

Personale og service

Gammelbro Camping

Skøn beliggenhed lige ned til stranden. Med udsigt til Aarø.

Bad- og toiletforhold

Pladsens omgivelser

Personale og service